دستیابی به اهداف ضروری Inergy در جامعه کاربردی شرکتها به سرعت شناسایی می شود. کمپانی، با یک گراند وسیعی در زمینه راه حل های هوش تجاری از کمپانی هایی با گزارش های مدیریتی گسترده تا داشبورد و داده کاوی، در حالت ایده آلی برای پاسخ گویی به مشتریان منحصر به فرد خود قرار دارد. از نظر دیلیمن بهتر این است که پروژه به پروژه های کوچکتر تقسیم شود و سپس ما بر روی آنها کار کنیم، ما مشکلات مشتریان را آنالیز می کنیم و راه حلی برای تثبیت قیمت ها در چارچوب زمانی خاص براساس قابلیت مورد نیاز مشتری ارائه می دهیم.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
ما برای بزرگترین شرکت هلند کار نمی کنیم بلکه ما به طور ویژه در سازمان های میانی که به پیشرفت راه حل های هوش تجاری نیاز زیادی دارند، کار می کنیم.
آنچه ما می بینیم این است که سرمایه گذاری در تکنولوژی هوش تجاری برای این شرکتها از پروژه اولیه آنها بزرگتر است، واضح است که شرکت های کوچکتر تحت فشارهای مختلفی نسبت به همتایان بزرگتر خود قرار دارند، در حالیکه اذعان می شود، عنصری از حقیقت در این دیدگاه وجود دارد.
دیلیمن بر این باور است که شکست بازتاب حقیقت پیچیده جهان تجاری مدرن است، او می گوید آنچه ما می بینیم این است که شرکت های کوچکتر با مشکلاتی مشابه شرکت های بزرگ مواجه می شوند برای مثال خرده فروشان میانی «واسطه»، شرکت های رسانه ای را می توان نام برد.
برخی از مشتریان ما صد ها هزار معامله را در طول روز ایجاد می کنند و باید چند تا از برنامه های پیچیده منبع را برای تولید مفید اطلاعات کسب و کار ادغام کنند.
براساس آمار و ارقام اگر راه حل های یک سیستم پیچیده قادر به ترکیب تمام اطلاعات مربوطه باشند به تصویب می رسد.
دیلیمن می گوید Inergy باید توانایی انعکاس راه حل ها را داشته باشد و او در مورد کارایی سرور netezza «سیستم انبار داری مدرن» توضیح می دهد که از برنامه پیشرفته انبار داده در قلب زیر ساخت های میزبان استفاده می کند.
اگر چه شرکت های میانی بسیار علاقه مند هستند به این نوع از تکنولوژی اما این برای آنها بسیار گران تمام می شود.
کمپانی های بازارهای میانی دقیقا نیازمند تکنولوژی های پایانی برای یک راه حل مناسب هوش تجاری هستند، اما آنها لزوما برای خریداری آن پولی ندارند، چنین موقعیت واضحی است که پیامدهای شدیدی برای کمپانی های میانی به همراه خواهد داشت، کسانی که قادر به دسترسی به راه حل های بالای هوش تجاری نیستند می توانند نقطه ضعف های خود را در رقابت های شدید پیدا کنند.
با این وضعیت پایدار Inergy یک راه حل ابتکاری را توسعه داده که برای ارائه دسترسی مقرون به صرفه به مشتریان طراحی شده است. دیلیمن می گوید سال پیش ابتکار جدیدی را ارائه کردیم، مدیریت خدمات هویتی هوش تجاری، جایی که ما راه حل های هوش تجاری را به طور کامل برای مشتریان در یک زیر ساخت بزرگ که متعلق به شرکت خودمان بود اجرا کردیم، این یک مجموعه مشترک از نرم افزار و سخت افزارهای پیشرفته برای همه مشتریان ما است، ما داده ها را از سیستم های معاملات مشتریان استخراج کردیم و همه قابلیت های مورد نیاز هوش تجاری را در ازای هزینه ماهانه به آنها ارائه کردیم، ما فقط یک راه حل را در محیط ارائه می کنیم و تنها کاری که باید انجام شود این است که راه حل ما در محیط اجرا و درست از آن استفاده شود تا ایجاد درآمد کند.
مشتریان Inergy بهترین نتیجه را از هوش تجاری می گیرند؛ راه حل ها بیشتر به وسیله طبیعت جامع از خدماتی که شرکت ها فراهم می کنند، افزایش پیدا می کند.
این منبعی است از مدارک شرکت هایی که توانایی توجه بر جنبه های هسته کسب و کار که شانس زیادی برای موفقیت دارند را نشان می دهد و این همان چیزی است که دیلیمن از آن به خوبی آگاهی دارد.
و می گوید ما تمام سرویس های مرتبط را در سراسر محیط را که به اشتراک گذاشته شده است ارائه می دهیم، بنابراین ما باید تعمیر و نگهداری انجام بدهیم و سیستم های مدیریتی ارائه بدهیم و از مصرف کننده حمایت کنیم.
نیاز نیست مشتریان ما هر دانش فنی را داشته باشند؛ آنها نباید بخش های جداگانه ای برای هوش تجاری بسازند فقط باید از برنامه های کاربردی که ما به آنها رسانده ایم استفاده کنند و چون ما از محیط های مشترک استفاده می کنیم می توانیم در یک راه بسیار ارزان، استفاده کردن از فن آوری بالا را انجام دهیم، و تکنولوژی هایی که معمولا استفاده شده فقط به وسیله کمپانی های بزرگ بوده است.
به مشتریان تمام مزایای زیر ساخت پیشرفته داده می شود؛ ثبات، عملکرد، در دسترس بودن، قابلیت های گسترده گزارش و داشبوردی از فعالیت های کسب و کار و نتیجه داده کاوی می باشد (پیتر دیلیمن، ۲۰۱۳).
۲-۱۵-۳- آینده درخشان
در حال حاضر به بررسی عملکرد کمپانی هایی که مزایای عملی هوش تجاری را به مشتریان خود ارائه می دهند می پردازیم و به سراغ شرکت های Inergy’s work و FloraHoland می رویم، بزرگترین بازار گل و گیاه با شش منطقه در هلند « Aalsmeer, Naaldwijk, Rijnsburg, Venio, Bleiswijk and Eelde »می باشد که در خرید و فروش گل متخصص هستند «دلالان گل».
با برخی از ۱۲۵ هزار معاملات تجاری که هر روز در مناطق مختلف FloraHoland اتفاق می افتد مقدار زیادی از اطلاعات را درباره کسب و کار و مشتریان به وجود می آورد، اطلاعاتی که پیشرفت راه حل های هوش تجاری را نشان می دهد و می تواند به یک مزیت رقابت واقعی کمک کند.
یک شرکت اگر می خواهد موفق باشد باید یک مسیر استراتژیک روشن برای راه حل هوش تجاری خود داشته باشد.
مردم باید در مورد مسئولیت های آنها و تصمیم هایی که آنها می گیرند آگاه باشند، دیلیمن بر این باور است که تجزیه و تحلیل پیشرفته و دقیق بسیار مهم می باشد.
دیلیمن معتقد است که حجم داده ها به سرعت در حال پیشرفت است، در گذشته مردم می توانستند با اطلاعاتی که جمع آوری کرده اند کار کنند و جوابگوی کار باشند ولی در حال حاضر با پیشرفت های فراوان علم و تکنولوژی حتی کوچکترین اطلاعات هم می تواند بسیار تاثیر گذار باشد به ویژه اطلاعات کاربردهای هوش تجاری و دیگر مثل سابق با اطلاعات کم نمی توان پاسخگوی کارها بود؛ این نکته توسط ملزومات خاص هوش تجاری FloraHoland به خوبی نشان داده شده است. شرکت کنندگان در مزایده های شرکت، علاقه مند هستند به دیدن حداقل یکی از ۴۵۰۰۰ چرخ دستی های گل که به طور ضربدری برای حراج روزانه در طبقه ها قرار گرفته اند. با بهره گرفتن از بارکد و RFID، چرخ دستی ها از زمان ورود تا زمانی که به کامیون های مشتریان وارد می شوند ردیابی می شوند.
به خوبی تعریف شده است که اطلاعات عملیاتی و مدیریتی در مورد فرایند های کسب و کار که حیاتی و مهم هستند به منظور نظارت بر موافقت نامه های سطوح خدماتی، تامین کنندگان و مشتریان است و این اطلاعات از طریق راه حل های هوش تجاری و طراحی بدست می آید و به وسیله Inergy توسعه پیدا می کند.
شواهد نشان می دهد که راه حل های هوش تجاری پیشرفته منافع قابل توجهی را برای کمپانی هایی که تمایل به سرمایه گذاری دارند ایجاد می کند.
درحالیکه مزایای اولیه راه حل های هوش تجاری در بلند مدت اتفاق می افتد، بهبودهای فوری که اتفاق می افتد باعث می شود که به شرکت ها کمک کند تا نادیده گرفته نشوند.
پیشرفت های هوش تجاری همیشه درمورد های کسب و کار تحت فشار بکار گرفته می شود، شما باید به صورت روزانه اثبات کنید که راه حل هایی هست که واقعا کمپانی به آن نیاز دارد؛ زیرا این کسب و کار در زمان های کوتاه شبیه سیستم های معاملاتی نیست.
شما به کسانی که دیدگاه و استراتژی های بلند مدت دارند برای اجرای راه حل های هوش تجاری نیاز دارید تا بتوانید به پیروزی سریع دست پیدا کنید و در مدت کوتاهی به سودآوری برسید برای مثال یک کمپین موفق بازاریابی یا تشخیص تقلب که اساس راه حل های هوش تجاری جدید می باشد به شما کمک می کند راه حل هایتان را در زمان های طولانی به فروش برسانید (پیتر دیلیمن، ۲۰۱۳).
۲-۱۶- شرکت فلورا هلند
تجارت بین الملل همواره طرح هایی برای فروش گل و گیاه در بازار جهانی داشته است، شما برای دیدن این حراج «حراج آلسمییر» که شهرت جهانی دارد مجبورید کمی زودتر از حد معمول سحر خیز باشید اما این نیز به نوبه خود دارای نقطه ضعف هایی می باشد که در ذیل به آنها می پردازیم.
تجربه ی فشار و هیاهوی زیاد در شلوغی بازار گل و مشاهده فریاد های فروشندگان بر خلاف توجه به ساعت که برای فروش کالاهایشان تلاش می کنند و همچنین مشاهده مقدار شگفت انگیزی از زیباترین گل ها که به ده ها کشور صادر می شود از جمله چیزهایی است که شما در این بازارهای گل مشاهده خواهید کرد.
اما موضوع در بازار حراج گل فلورا هلند متفاوت است شما شاهد یکپارچگی زیبایی در یکی از خاص ترین گالری های حراج گل خواهید بود، شما در مهد تجارت جهانی گل قرار دارید تجربه ای بی همتا که تا ابد فراموش نخواهد شد.
«ما با هم قوی تر هستیم» این شعار ی است که همواره ریشه در فلورا هلند دارد، رشد تمام افراد در این مکان با هم بوده و در مکانی مشابه کالاهای تولیدی خود را که شامل گل و گیاه می باشد را به فروش می رسانند، آنها با هم قوی تر هستند به خصوص در رویایی با تاجران گل و گیاه، که در این صورت در معامله گل و گیاه سود بیشتری به دست می آورند.
۲-۱۷- سیستم نتزا[۱۱]
نتزا در واقع نقش راهنمایی و همچنین تامین کننده اطلاعات و انبار داری را به عهده دارد.
نتزا همچنین آنالیز کردن اطلاعات انبار داری انجام می دهد شناخت محدودیت های انبار داری به شیوه سنتی و پیدا کردن راه حل هایی برای آن نیز در حیطه ی نتزا است.
نتزا شیوه مدرن انبار داری که اصطلاحا NPS نام دارد را طراحی کرده که این طراحی نسبت به انبار داری سنتی ۱۰ برابر سریع تر است و هزینه های کلی آن به صورت قابل توجهی پایین تر بوده، همچنین فرصت مالکیت را افزایش داده است.
امروزه مشاهده می شود که کمپانی فلورا هلند نیز سرورهای شاهکار نتزا را برگزیده است که این سیستم به برتری کارکرد، افزایش قدرت و آگاهی در کار انبار داری کمک شایان ذکری کرده است، به خوبی مشخص است که این پروژه ابداعی چه تاثیر ارزشمندی بر نحوه ی نگهداری و حمل و نقل گل و گیاه داشته است.
بزرگترین تاجران گل و گیاه در سرتاسر دنیا و تعداد زیادی از تولید کنندگان محصولات باغبانی سرور های SQL را جایگزین سیستم های قدیمی خود کرده اند تا در انجام عملیات آدرس گرفتن از مشتری تا تحویل کالا به مشتری توازن ایجاد شود و شاهد رشد روز افزونی هستند و حجم منطقی از معاملات خود را به این روش انجام داده و اطلاعات، شماره مصرف کنندگان را نیز مورد استفاده قرار داده اند.
یکی از دست اندرکاران فلورا هلند توضیح می دهد، تکنولوژی جدید این شرکت ادعای قابل توجهی در سطح بین المللی دارد، شرکت به تعداد بی شماری از مصرف کنندگان با عقیده ی یکسان در مورد اجرایی کردن طرح های COMPLE XBوADHOC رو به رو هست همچنین خواستار معرفی کردن تکنولوژی RFID هست که مستلزم وجود کار سخت در حوزه ی زیر سازی می باشد.
به علاوه این مساله چند ماه قبل، پس از طرح ترکیب شدن با کمپانی آلسمییر تشدید شد تا جایی که یک عامل بالقوه برای دو برابر شدن فعالیت های شرکت شد.
با وجود نتزا داده های مربوط به حمل و نقل و حسابرسی بسیار بهتر از قبل انجام می پذیرد همچنین معاملات بازرگانی شرکت نیز بهتر و بسیار سریع تر انجام می پذیرد، اساسا در کار موفق تر هستند.
نتزا در مدیریت بهتر و بهبود روابط شرکت با کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته کمک شایانی کرده است و درصد خطای آن در مقابل امکانات بهره وری آن بسیار ناچیز می باشد دیو کلاک نایب رییس نتزا در اتحادیه اروپا اضافه کرد، ابداع ما پیوسته در حال پیشرفت است، این تشکیلات شامل طرح های مبتکرانه می باشد ما در منازعات حراج گل ثابت قدم بوده ایم و بهترین، بیشترین امکانات را برای متقاضیان فراهم کرده ایم.
تشکیلات شرکت دائما در حال رشد و تغییرات می باشد تمام نیروهای کار شرکت افراد دوره دیده و مسلط به آنالیز کردن می باشند، بدیهی است که تمام سیستم انبار داری قدیمی نیاز به یک الگوی تغییر اساسی دارند.
بر آورد شده است که کمپانی فلورا هلند هر ساله حدود ۱۲۰.۰۰۰ یورو از راه بازیافت گل و گیاه از دست رفته به دست می آورد که این کار را از طریق تکنولوژی RFID «در یک مسیر قرار دادن روی نقاله و پیچیدن نخ بر دور آن ها» کسب می کند.
اجرای سیستم های سرور نتزا یک مارکتینگ بزرگ است که مسئول ذخیره سازی در انبار می باشد و فرایند فیلترینگ داده ها را به عهده دارد؛ تعریفی در مورد NPS به اختصار می گوید که این فرایند به افزایش سرعت و کمتر کردن مدت زمان اشغال مکان در انبار کمک می کند.
سرویس های بین المللی فلورا هلند هم سود رسانی چشمگیری برای شرکت داشته اند؛ اعضای این سرویس های بین المللی تقاضاهای خود را به فلورا هلند مطرح می کنند.
به طور مثال کمپانی های تعاونی هم پایه بین نسبت جاذب بودن هوا بر گیاهان آفریقایی تبادل بر قرار می کنند؛ سرویس دیگری که این کمپانی می دهد نظارت بر دمای محصول در حین جا به جایی است، و مهم ترین وظیفه این کمپانی نظارت بر بهترین کیفیت در آخرین مرحله است.
به موجب این پیشرفت ها افزایش چشمگیری در سود رسانی برای فلورا هلند میسر شده است.
۳- فصل سوم: روش شناسی تحقیق
۳-۱- مقدمه
تحقیق را می توان به عنوان یک جستجو یا بررسی سازمان یافته، منظم، متکی به داده ها، نقادانه و علمی در زمینه ی یک مشکل ویژه تعریف کرد که با هدف پاسخ یابی یا راه حل یابی صورت می گیرد (سکاران، ۲۰۰۱).
فصل سوم تحقیق حاضر به روش شناسی تحقیق اختصاص دارد؛ به طور کلی هر تحقیق ابتدا در پی طرح مشکل یا مسئله ای مطرح می شود؛ مشکل و مسئله ای که سوالات زیادی را در ذهن محقق ایجاد می کند و موجب پیدایش فرضیاتی می شود.
براین اساس، هدف این فصل ارائه روش و قلمرو پژوهش است که بخش هایی از آن در فصل اول تشریح گردیده و در این فصل جزئیات فرایند و روش پژوهش تشریح میگردد.
در ابتدا با توجه به هدف پژوهش و نحوه جمع آوری داده ها، نوع و روش پژوهش تعیین میگردد؛ سپس ابزار جمع آوری دادهها، جامعه آماری، روش نمونهگیری، حجم نمونه، اعتبار و روایی ابزارهای پژوهش مشخص شده روش تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیهها بیان میگردد.