مدل دوم
۱۴/۳۲
۱۹
۰۴۸/۰
۰۳۰۱۰/۰
مدل نهایی
۸۶/۲۶
۱۸
۰۴۱/۰
۰۸۱۵۷/۰
مدل زیر مدل استاندارد شده نهایی بررسی متغیر نام و نشان ملی بر نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار هدف در نرم افزار لیزرل می باشد که رابطه متغیر با نشانگرهای آن ترسیم شده است:
شکل ۴ – ۱۱ مدل استاندارد شده نهایی بررسی متغیر وابسته نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار در نرم افزار لیزرل
با توجه به شکل بالا معیارهای RSMEA، P-Value و کای دو تقسیم بر درجه آزادی در سطح قابل قبولی قرار دارند و مدل دارای برازش مناسب می باشد. لذا میتوان پارامتر های برآورد شده در مدل را به لحاظ آماری قابل اتکا دانست و از تطابق پذیری نشانگرها با سازه های مورد مطالعه استفاده نمود. شکل بالا نشان می دهد که سوال ۲۶ دارای بیشترین تاثیر با میزان تاثیر ۴۳/۰- و سوال ۱۹ دارای کمترین تاثیر با میزان تاثیر ۰۸/۰ روی عامل نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار می باشند.
اکنون به بررسی معنی داری هر یک از روابط فوق با بهره گرفتن از نمودار آماره تی استودنت می پردازیم. با توجه به اینکه مقدار آماره تی استودنت نشان داده شده در شکل زیر برای هر یک از سوال ها غیر از سوال های ۱۹ و ۲۲ بیشتر از ۹۶/۱ است، در نتیجه همه روابط فوق بجز رابطه سوال های ۱۹ و ۲۲ معنی دار می باشند. مقدار آماره تی استودنت نشان داده شده در شکل زیر برای سوال های ۱۹ و ۲۲ کمتر از ۹۶/۱ است، در نتیجه رابطه بین این سوال ها و متغیر وابسته عوامل سازمانی معنی دار نیست و برای تجزیه و تحلیل های بعدی و استفاده در مدل معادلات ساختاری باید این سوال ها حذف شوند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
شکل ۴ – ۱۲ مقادیر t-value مدل استاندارد نهایی بررسی عامل وابسته نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار در نرم افزار لیزرل
با توجه به مقادیر آماره تی استیودنت مربوط به خطا ها ملاحضه می گردد که مقادیر این آماره برای همه سوال ها بیشتر از ۹۶/۱ است و نشان می دهد که با مقدار معناداری از خطا مواجه هستیم البته به دلیل اینکه روابط بین این سوال ها با متغیر وابسته عوامل سازمانی همه بالا و معنی دار هستند، این خطاها قابل چشم پوشی است. برای آنکه نشان دهیم این مقادیر به دست آمده تا چه حد با واقعیت های موجود در مدل تطابق دارد باید شاخص های برازش مورد مطالعه قرار گیرد. همچنین با توجه به بار های عاملی موجود در هر یک از ابعاد میتوان در مورد اهمیت هر یک از نشانگرها تصمیم گیری نمود.
جدول ۴ – ۲۲ بارهای عاملی و T-Value نشانگرهای مربوط به بررسی عامل وابسته نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار
سازه پژوهش
علامت در مدل
بار عاملی در مدل اشباع شده
T-Value
نام و نشان شرکت ایران خودرو در بازار
سوال ۱۹
۰۸/۰
۰۱/۱
سوال ۲۰
۲۹/۰-
۰۹/۳-
سوال ۲۱
۲۹/۰-
۱۹/۳-
سوال ۲۲
۱۳/۰-
۵۷/۱-
سوال ۲۳
۴۰/۰-
۲۰/۴-