۲۲-سلمانیان;آروین وهمکاری رضامسافری وارائه مدل مناسب .پایان نامه کارشناسی ارشد سازمان مدیریت صنعتی ۱۳۸۲
۲۳-شخص نیایی;مجید.ارزیابی عملکرد محیط زیست به بهره گیری از روش کارت امتیازی متوازن پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تهران(دانشگده فنی مهندسی گروه مهندسی صنایع)۱۳۸۵
۲۴-شکوه فر ;محسن.سنجش عملکرد سازمانهای تولیدبا رویکرد کارت امتیازی متوازن به همراه مطالعه موردی پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علم وصنعت.تابستان ۱۳۸۱
۲۵-طبرسی غلامعلی;طراحی وتعیین الگوی ارزیابی عملکرد مدیران شامل شرکتهای تابعه سازمان صنایع ومعادن بنیاد مستضعفان وجانبازان.رساله دکتری مدیریت دانشگاه تربیت مدرس ۱۳۷۷
۲۶-عبداللهی ;جواد.پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع متناسب سازی وارزیابی عملکرد کارت امتیازی متوازن در شرکت همکاران سیستم دانشگاه شهید بهشتی دانشگده حسابداری ومدیریت ۱۳۸۶
۲۷-فضل اللهی.سمیرا.اندازه گیری عملکرد وعارضه یابی سیستم لجستیک با بهره گرفتن از کارت امتیازی متوازن مطالعه موردی شرکت های خودرو ساز سومین کنفرانس مدیریت عملکرد۱۳۸۶
۲۸-کاپلان;رابرت;نورتون;دیوید.سازمانهای استراتژی محور مترجم پرویز بختیاری انتشارات سازمان مدیریت صنعتی ۱۳۸۶
۲۹- کریستوفر;مارتین ودیگران مدیریت توزیع علمی وعملی ترجمه احمد اخوی موسسه مطالعات وپژوهشهای بازرگانی ۱۳۸۰)
۳۰-محمدی زنجیرانی ;داریوش;روش مصداق سنجش عملکرد مدیریت زنجیره عرضه ابزاری برای طراحی وتشکیل زنجیره های عرضه برتردر صنایع ایران سومین کنفرانس مدیریت عملکرد۱۳۸۶
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۳۱-مختاریان ابراهیم ارزیابی متوازن ابزار پیشبرد استراتژی حسابدار۱۵۴٫۳۶-۴۱٫۱۳۸۲٫۱۳
۳۲-موسوی علی;ارزیابی عملکردوپیاده سازی برنامه ریزی استراتژیک در سازمان با بهره گرفتن از روش ارزیابی متوازن .مطالعه موردی شرکت فن اندیش.پایان نامه کارشناسی ارشد.تربیت مدرس زمستان ۱۳۸۵
۳۳-نجاتی اجی بیشه;مهران وجمالی.رضا.ارائه مدلی برای اندازه گیری عملکرد مدیریت زنجیره تامین در صنایع ایران با رویکرد کارت امتیازی متوازنwww.civilica.com
۳۴-نئون;پل ار.ارزیابی متوازن گام به گام مترجمان:پرویزبختیاری ودیگران.سازمان مدیریت صنعتی۱۳۸۶
۳۵-نورستی;محمد.آمار در اقتصاد وبازرگانی انتشارات موسسه خدمات فرهنگی رضا۱۳۸۱
۳۶-دعایی;حبیب الله.۱۳۸۶مدیریت منابع انسانی نگرش کاربردی چاپ ششم مشهد انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد
۳۷-دفتر ارزیابی عملکرد وبهبود مدیریت(۱۳۷۹)تبیین مفهوم جایگاه قانونی وساختار ارزیابی عملکرد مدیریت سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور.
۳۸-دفتر ارزیابی عملکرد وبهبود مدیریت (۱۳۸۰)آیین نامه ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور.سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور
۳۹-رحیمی.غفور(۱۳۸۵)ارزیابی عملکرد وبهبود مستمر سازمان مجله تدبیر شماره۱۷۳
۴۰-سعادت ;اسفندیار(۱۳۸۷)مدیریت منابع انسانی .نتشارات سمت چاپ سوم تهران
۴۱-سه کاران;اوما (۱۳۸۶)دانشگاه روش تحقیق در مدیریت تهران چاپ ششم انتشارات موسسه عالی آموزش پژوهش مدیریت برنامه ریزی تهران
۴۲-سهرابی;روح الله.خان محمدی .هادی.(۱۳۸۷).سومین کنفرانس ملی مدیریت عملکرد.
۴۳-طبرسی;غلامرضا۱۳۷۸٫بررسی وتبیین نقش اقتضاعات استراتژی در انتخاب الگوی ارزیابی عملکرد سازمانهای دولتی.مجموعه مقالات دومین جشنواره شهید رجایی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور.تهران سازمان امور اداری واستخدامی کشور
۴۴-عالم تبریز;اکبر ورجبی.ایمان وحاجی بابا وعلی .علی ۱۳۸۸;سرمایه فکری(اندازه.افشا.مدیریت)جلد اول چاپ اول انتشارات مرکز آموزش وتحقیقات صنعتی ایران.
۴۵- Avkiran, Necmi K, (2011), “Association of DEA super-efficiency estimates with financial ratios: Investigating the case for Chinese banks” Omega 39, PP. 323–۳۳۴
۴۶- Bhagwat.R and M. K. Sharma(2007)performance Measurement of supply chain A Balanced score card Approach.computer &Industrial Engineering.Ariclcle in Press. Management:
۴۷- Chandra, P. (2001). Financial Management Accounting. Fourth Edition, New york: McGraw Hill
۴۸- Charnes, A., w.w. Cooper, and E. Rhodes, 1978, “measuring the efficiency of decision making units", European Journal of Operational Research 2,pp. 429-444
۴۹- Chen,Tser-yieeh,and Chen,Chin-Bein (2008) , “ Firm operation performance and analysis with data envelopment analysis and balanced score card” International Jornal of production performance management,vol,57,no7,pp.523-539
۵۰- Grigoroudis, E., Orfanoudaki, E., & Zopounidis, C. (2012). Strategic performance measurement in a healthcare organization: A multiple criteria approach based on balanced score. Omega, 40, 104–۱۱۹٫
۵۱- Halkos, George E and Salamouris, Dimitrios S ,(2004)” Efficiency measurement of the Greek commercial banks with the use of financial ratios: a data envelopment analysis approach” Management Accounting Research 15,PP 201-224
۵۲-Iranzadeh S, Barghi A.The balanced scorecard approach to performance evaluation. Ind Manag2009);4(8):PP.11-6HTTP://MARKET.ing articles:ir
۵۳- Joo, S. J. and Nixon, d. and Stoeberl, P. A., (2011)“Benchmarking with data envelopment analysis: a return on asset perspective”, Benchmarking: An International Journal, Vol. 18 No. 4, PP. 529-542.
۵۴- Kaplan, RS & Norton, DP”The Balanced Scorecard – measures that drive performance“, Harvard Business Review, vol, 59 no 3,pp. 71-80( 1992)
۵۵- Kaplan,R.S. &Norton,D.P.(1992),"The Balanced Scorecard- measures that drive performance",Harvard Business Review,January- February
۵۶- Kaplan,R.S. &Norton,D.P.(1996),"Translating strategy into Action- The Balanced Scorecard", Harvard Business Sched press,Boston,Mass,USA
۵۷- Kaplan. R. S and A.A. Atkinson(2007) Advanced Management Accounting.Third Edition.Prentice –Hall of India Private Limited New Delhi-1110001,PP.367-441.
۵۸- Min , Hokey and Joo , Seong Jong and Kim, Joungman (2008) “Evaluating the financial performances of Korean luxury hotels using data envelopment analysis” International Journal of quality & reliability management ,vol 25,no4,pp349-365
۵۹- Neely Andy ,Gregory mike and Platts ken (1995).. “ Performance measurement system design: A literature review and research agenda”. International journal of operation & production management. Vol 15.No 4. pp 80- 115.
۶۰- Niven, Paul R ."Balanced Scorecard Step-By-Step For Government And Nonprofit Agencies"(2003) john wiley & sons, Inc.
۶۱- Sherman, H. and Ladino, G. (1995), “Managing bank productivity using data envelopment analysis”, Interfaces, Vol. 25 No. 2, pp. 60-73
۶۲- Yinsheny, k,(2000), “ Efficiency Measuring DEA model for production system whith independence subsystems” Journal of operation Research,Vol.43,No.2 pp. 219-238
Abstract
Measurement is a necessary condition of management. Thing is not measured, cannot be managed. Investment and management on intangible assets in intangible assets and shaping organizations of customer-focused and responsive is led to the production of cheaper service and higher levels of satisfaction of the target population. Nowadays, success of organization cannot measure by tools of performance measurement in era of traditional economy and industry. Performance measurement is process of measuring and comparing amount and how to achievement of favorable situation with specified standards and attitudes in scope and certain area covered with specific indicators and revised aim of its continuous improvement. Mellat bank in Guilan province (Iran), in order to achieve higher goals and achieve a superior position requires the establishment of a model for assessing their performance because as well as it operate their strategies and assess performance of its portfolio to ensure the reduction in the path deviation and establish balance to achieve its desired results. Therefore this study examines the role of performance measurement in Mellat Bank of Guilan Province using Balanced Score Card (BSC). Firstly, this study by comparison of systems performance measurement and balanced scorecard model selection answer to question that which of performance measurement models to assess the Mellat Bank performance in Guilan province should be selected and developed? This study in terms of objective is applied and in terms of method and implementation, this study is descriptive- survey. Finally, in terms of data collection method is field study. A questionnaire is used as research tool. Employees of Mellat bank in Guilan province including 750 employees is considered as statistical population. Sampling method in this study is simple random. Descriptive and inferential analysis of data has performed using SPSS software. T-test is used to examine the hypotheses and Friedman test is used to prioritize the indicators. Results of hypotheses test show that all the hypotheses of research have been confirmed.
Keywords: Performance measurement, Balanced Score Card (Indicators of BSC), Tangible Assets and Intangible Assets
Islamic Azad University
Rasht Branch
Faculty of Management- Accounting
Department of Business Management
Presented in partial fulfillment of the requirements for (M.A) degree