Stouber, J., Feast, A. R., & Hiwaro, J. A. (2009). Self-oriented and socially prescribed perfectionism: Differential relationships with intrinsic and extrinsic motivation and test anxiety. Journal of Personality and Individual Differences, 47(5), 423–۴۲۸٫
Strasser, F.(1999). Over-time changes in adjustment and competence adolescents from
authoritative, authoritarian, indulgent and neglectful families.Child Development, 65,
۷۵۴-۷۷۰٫
Stwart L., Weiss S.(1986). An assertiveness training program for indecisive students attending an Italian University. Career Development Quarterly 51(4)
Terry-short, L.A., Owens, R.G., Slade, P.D., & Dewey, M.E. (1995). Positive and
negative perfectionism. Personality and Individual Differences, 18, 663-668.
Thompson, T. S. (۲۰۱۰). The impact of locus of control on decision making styles of mid-level managers: Capella University
Thompson, T. S.(1994 ) The role of ethics in decision making by deans and division chairs of community colleges Capella University 56(2),
Thompson, T.S., Davidson, S.A. (1998). The influence of parental support, knowledge,
and authoritative parenting on Hmong and European American adolescent development.
Journal of Family Issues, 9, 1214 – ۱۲۳۲٫
Thunholm, P.(2004). Decision-making style: Habit, style or both? Personality and Individual Differences Journal, 36(4), 931-944.
Thunholm, P. (2008). Decision-making styles and physiological correlates of negative stress: Is there a relation? Scandinavian Journal of Psychology, 49(3), 213-219.
Thunholm, P. (2009). Military leaders and followers - do they have different decision styles? Scandinavian Journal of Psychology, 50(4), 317-324.
Towned , W. (2007). A meta-analytically derived nomological network of procrastination. Personality and Individual Differences, 35, 1401–۱۴۱۸٫
Turner, L. A و Turner, P. E. (2011). The reaction of behavioral inhibition and perceived parenting to maladaptive perfectionism in college students. Personality and Individual Differences، ۵۰: ۸۴۰-۴۴٫
Vieth, A. Z., & Trull, T. J. (1999). Family patterns of perfectionism: An examination of
college students and their parents. Journal of Personality Assessment, 72, 49–۶۷٫
Walker, L. (2004). Overcoming the patterns of powerlessness that lead to procrastination. In H.
Schouwenburg, C. Lay, T. Pylchyl, & J. Ferrari, (Eds.), Counselling the
procrastinator in academic settings (pp. 91-103). Washington: American
Psychological Association.
Weinz, H, & Koontz, H. (1993), Management: A Global Perspective, International Edition, Tenth Edition,NewYork , p. 199.
Wellford, J. (2005). Life skills training. Journal of International Relations, 19, 687- 411.
Wenzel, V. Weichold, K. & Silbereisen, R. K. (2009). The life skills program IPSY: Positive influences on school bonding and prevention of substance misuse. Journal of Adolescence, 1, 1-11.
Wessly, N. A., & Smith, P. L. (1994). The role of family context in a social cognitive model for career-related choice behavior: A math and science perspective. Journal of Vocational Behavior, 57, 348–۳۶۴٫
Wilson, V. B. (2010). “examing moral reasoning and ethical decision making among Mississippi’s community college administrators”: Mississippi university
Wolpe,J. (1992)," Objective Psychotherapy of the neveroses", South African Medical Journal, 28, 825829-
پیوست
برنامهی آموزش مهارت رفتار جرات مندانه
برای آموزش مهارت رفتار جراتمندانه ۱۰ جلسه یک ساعته در نظر گرفته شده است.آموزش مهارت ها در هر جلسه با بهره گرفتن از الگودهی، ایفای نقش، بازخورد دادن، تمرین و تکرار و دیگر تکلیف های شناختی و رفتاری انجام می شود. در پایان هرجلسه متناسب با مباحث مطرح شده تکالیفی برای خارج از جلسات داده خواهد شد.در ابتدای هر جلسه تکالیف بررسی شده و بازخورد داده خواهد شد (فتی و همکاران ۱۳۸۵،سازمان بهداشت جهانی.۱۳۸۵)
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
جلسه اول : | معرفی مربی به اعضاء و توضیح علت تشکیل جلسات آموزشی گروهی ایجاد آشنایی اعضاء با یکدیگر برقراری روابط صمیمانه بین اعضاء گروه و مربی تشریح اهداف شرکت در گروه تشریح وظایف کلی اعضای گروه تا پایان جلسات تعیین تعداد جلسات ، طول مدت هر جلسه و تواتر جلسات |
جلسه دوم : | ارائه اطلاعات و معرفی اجمالی از مفهوم ابراز وجود و اهمیت آن در روابط آشنایی با ویژگی های رفتاری ابراز وجود و تمرین آن معرفی انواع سبک های ارتباطی و واکنش به دیگران شامل: منفعل، پرخاشگر، سلطه جو، جراًت ورز ایجاد خودآگاهی در اعضاء نسبت به سبک های ارتباطی خود |
جلسه سوم : |