E1= 100 %
گام ۷- چون کارایی محاسبه شده در گام ۶ کمتر از کارایی به دست آمده در گام ۲ نیست، لذا بدون رفتن به گام ۱۰، گام بعدی اجرا می شود.
گام ۸- =۰٫۰۱+۰٫۰۱=۰٫۰۲ α+δ α =
گام ۹- به گام ۵ رفته و مجدداً خروجی های جدید واحد شماره ۲ محاسبه می شود:
Y1,2=Y1,20 (۱+۰٫۰۲)= ۱۶٫۲۸
Y2,2=Y2,20 (۱+۰٫۰۲)= ۱۱٫۸۴
Y3,2=Y3,20 (۱+۰٫۰۲)= ۴۷٫۹۴
مثل گام ۶ و براساس خروجی های جدید واحد شماره ۲، مجدداً کارایی واحد شماره ۱ محاسبه
می شود: E1= 100 %
چون این دفعه هم کارایی محاسبه شده کمتر از کارایی به دست آمده در گام ۲ نیست، لذا α جدید محاسبه می شود:
=۰٫۰۲+۰٫۰۱=۰٫۰۳ α+δ α =
مجدداً خروجی های جدید واحد شماره ۲ محاسبه می گردد:
Y1,2=Y1,20 (۱+۰٫۰۳)= ۱۶٫۴۴
Y2,2=Y2,20 (۱+۰٫۰۳)= ۱۱٫۹۶
Y3,2=Y3,20 (۱+۰٫۰۳)= ۴۸٫۴۱
با توجه به اینکه کارایی محاسبه شده برای واحد شماره ۱، با خروجی های جدید واحد شماره ۲ همچنان فاقد شرط مندرج در گام ۷ است، این عملیات ادامه می یابد تا نهایتاً با ۲۳/۰ = α کارایی واحد شماره ۱ کاهش می یابد، یعنی:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
E1=0.999<100 % گام ۱۰- لذا حاشیه امنیت کارایی واحد شماره ۱ نسبت به واحد شماره ۲ برابر است با ۲۲ درصد، یعنی:
ESM1,2=22 %
ذکر این نکته ضروری است که اگر خروجی های واحد شماره۲، تا سقف ۲۰ درصد افزایش یابد، این واحد همچنان نا کارا بوده اما از آن به بعد کارا شده ( با ۲۱% افزایش )، سپس باعث جابجایی مرز کارا نیز می شود.
براساس الگوریتم فوق و به کمک یک برنامه کامپیوتری که در محیط دلفی عمل می کند، حاشیه امنیت کارایی تمام گروه های شانزدهگانه آموزشی، نسبت به هم مورد سنجش قرار گرفته که نتایج آن در جدول ۴-۱۱ منعکس است . این جدول پارامتر مورد نظر را در چهار وضعیت واحد کارا به کارا، ناکارا به ناکارا، کارا به ناکارا و ناکارا به کارا به صورت نسبی نشان می دهد.
جدول ۴-۱۱: حاشیه امنیت نسبی کارایی واحدها بر حسب درصد (سطر نسبت به ستون)[۶۴]
گروه آموزشی | ارتباطات تصویری | آمار و کاربردها | حسابداری | حقوق | روانشناسی | طراحی پارچه و لباس | مدیریت صنعتی | مدیریت فرهنگی هنری |
ارتباطات تصویری | U.D. | ۲۲ | ۲۴ | ۴۲ | ۲۸ | ۲۲ | ۲۳ | ۳۸ |
آمار و کاربردها | ۱ | U.D. |