-
- محرک های کسب و کار را با کمک مدیران کلیدی ذینفع در سازمان تعریف نمایید.
-
- مجموعه ای از سناریوهای عملیاتی را با کمک همه گروه های ذینفع سازمان تعریف نمایید.
-
- مجموعه ای از سناریو های تغییر را با کمک همه گروه های ذینفع سازمان تعریف نمایید.
-
- سناریو های عملیاتی و سناریو های تغییر را اولویت بندی نمایید.
-
- معماری کسب و کار را با کمک مهندسین و معماران اصلی اطلاعات سازمان تعریف کنید.
-
- معماری فناوری اطلاعات را با کمک مهندسین و معماران فنی اصلی سازمان تعریف کنید.
-
-
-
- سناریو های عملیاتی برای معماری کسب و کار سازمان تعریف گردد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
-
-
- سناریو های تغییر برای معماری فناوری اطلاعات تدوین گردد.
-
- عدم همسویی مورد ارزیابی و تشخیص قرار گیرد.
-
- استراتژی های همسویی مجدد کسب و کار پیشنهاد شود.
-
- استراتژی های همسویی مجدد معماری پیشنهاد شود.
-
- استراتژی های کسب و کار و معماری جدید سازمان مورد ارزیابی قرار گیرد.
۲-۴-۶ - مدل سنجش بلوغ همسویی استراتژیک
لوفتمن با بررسی تحقیقات انجام شده در زمینه همسویی استراتژیک و با بهره گیری از مطالعات و کارهای مهم انجام شده توسط هامفری(۱۹۸۸)از موسسه نرم افزار ، مدل مراحل رشد نولان (۱۹۷۹) و گیبسون(۱۹۷۹)و مخصوصا مدل همسویی استراتژیک (ونکاترامن ، هندرسون ،۱۹۹۳)، مدلی جامع برای سنجش همسویی استراتژیک در سال۲۰۰۰ ارائه کرد. مدل سنجش بلوغ همسویی استراتژیک لوفتمن دارای پنج سطح بوده که هر سطح شامل شش معیار است(شکل۲-۹). پنج سطح این مدل عبارتند از(لوفتمن ،۲۰۰۰،۱۰۰):
این سطوح به ترتیب شامل: مرحله ابتدای / تک نگری[۲۸]، تعهد[۲۹]، تمرکز کامل، بهبود یافته / مدیریت شده ، بهینه می باشد و معیار های هر سطح نیز عبارتند از: بلوغ ارتباطات ، بلوغ سطح شایستگی / ارزش[۳۰] ، بلوغ اعمال اختیار، بلوغ مشارکت، بلوغ حیطه عمل و معماری[۳۱] ، بلوغ مهارت ها.
مرحله ابتدایی
-
- ارتباطات
-
- میزان شایستگی/ارزش
-
- سطح اعمال اختیار
-
- مشارکت
-
- حیطه عمل و معماری
-
- مهارت ها
مرحه تعهد
-
- ارتباطات
-
- میزان شایستگی/ارزش
-
- سطح اعمال اختیار
-
- مشارکت
-
- حیطه عمل و معماری
-
- مهارت ها
مرحله تمرکز کامل
-
- ارتباطات
-
- میزان شایستگی/ارزش
-
- سطح اعمال اختیار
-
- مشارکت
-
- حیطه عمل و معماری
-
- مهارت ها
مرحله بهبودیافته
-
- ارتباطات
-
- میزان شایستگی/ارزش
-
- سطح اعمال اختیار
- مشارکت