۴-۲-۲-۴-سوال چهارم: آیا رابطه معناداری بین نوآوری دانشگاهی ، مهارت اعضای
هیئت علمی در فرایند یاددهی – یادگیری و گرایش دانشجویان به
یادگیری مادام العمر وجود دارد ؟
برای تبیین رابطه بین نوآوری دانشگاهی ، مهارت اعضای هیئت علمی در فرایند یاددهی – یادگیری و گرایش دانشجویان به یادگیری مادام العمر از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد که نتایج آن در جدول شمارهی (۴-۹) آمده است. جدول شمارهی (۴-۹) به بررسی رابطه بین رابطه بین نوآوری دانشگاهی ، مهارت اعضای هیات علمی در فرایند یاددهی – یادگیری و گرایش دانشجویان به یادگیری مادام العمر پرداخته است. که نتایج نشان داده است که :
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
بین ابعاد نوآوری دانشگاهی شامل بعد آموزشی و ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی - یادگیری شامل : استنباط، مشارکت ، اکتشاف، توضیح ، بسط یادگیری، ارزیابی و توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: نوآوری و ابتکار، تصمیمگیری ، خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد . اما بین بعد آموزشی نوآوری دانشگاهی و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل : خود مدیریتی ، یادگیری چگونه یادگیری و جمع آوری اطلاعات و خود تنظیمی رابطه معنی داری مشاهده نشد.
بین ابعاد نوآوری دانشگاهی شامل بعد پژوهشی و ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی - یادگیری شامل : استنباط، مشارکت ، اکتشاف ، توضیح ، بسط یادگیری، ارزیابی و توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: خود مدیریتی، یادگیری چگونه یادگیری، نوآوری و ابتکار، تصمیمگیری ، خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد اما بین بعدپژوهشی نوآوری دانشگاهی و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: جمع آوری اطلاعات و خود تنظیمی رابطه معنی داری مشاهده نشد.
بین ابعاد نوآوری دانشگاهی شامل بعد سازمانی و ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی - یادگیری شامل : استنباط، مشارکت ، اکتشاف ، توضیح ، بسط یادگیری، ارزیابی و توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: خود مدیریتی، یادگیری چگونه یادگیری، نوآوری و ابتکار، تصمیمگیری ، خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد اما بین بعد سازمانی نوآوری دانشگاهی و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: جمع آوری اطلاعات و خود تنظیمی رابطه معنی داری مشاهده نشد.
بین ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل بعد استنباط با دیگر ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل : مشارکت ، اکتشاف ، توضیح ، بسط یادگیری، ارزیابی و توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: خود مدیریتی، یادگیری چگونه یادگیری، نوآوری و ابتکار، تصمیمگیری ، خود تنظیمی ، خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد اما بین بعد استنباط مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: جمع آوری اطلاعات رابطه معنی داری مشاهده نشد.
بین ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل بعد مشارکت با دیگر ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل : اکتشاف ، توضیح ، بسط یادگیری، ارزیابی و توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: نوآوری و ابتکار، تصمیمگیری ، خود تنظیمی ، خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد اما بین بعد استنباط مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: خود مدیریتی، یادگیری چگونه یادگیری، جمع آوری اطلاعات رابطه معنی داری مشاهده نشد.
بین ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل بعد اکتشاف با دیگر ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل : توضیح ، بسط یادگیری، ارزیابی و توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: خود مدیریتی، نوآوری و ابتکار، جمع آوری اطلاعات ، تصمیمگیری ، خود تنظیمی ، خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد اما بین بعد اکتشاف و مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: یادگیری چگونه یادگیری رابطه معنی داری مشاهده نشد.
بین ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل بعد توضیح با دیگر ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل : بسط یادگیری، ارزیابی و توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: خود مدیریتی، نوآوری و ابتکار، جمع آوری اطلاعات ، تصمیمگیری ، خود تنظیمی ، خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد اما بین بعد توضیح و مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: یادگیری چگونه یادگیری رابطه معنی داری مشاهده نشد.
بین ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل بعد بسط یادگیری با دیگر ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل : ارزیابی و توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: نوآوری و ابتکار، جمع آوری اطلاعات ، تصمیمگیری ، خود تنظیمی خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد اما بین بعد بسط یادگیری و مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: خود مدیریتی، یادگیری چگونه یادگیری رابطه معنی داری مشاهده نشد.
بین ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل بعد ارزیابی با دیگر ابعاد مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری شامل : توسعه یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: خود مدیریتی، نوآوری و ابتکار، جمع آوری اطلاعات ، تصمیمگیری ، خود کنترلی رابطه مثبت و معنی دار مشاهده شد اما بین بعد ارزیابی و مهارت های اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری و ابعاد یادگیری مادام العمر شامل: یادگیری چگونه یادگیری و خود تنظیمی رابطه معنی داری مشاهده نشد.
جدول شمارهی (۴-۹): همبستگی متغیرهای تحقیق (ابعاد نوآوری دانشگاهی و مهارت اساتید در فرایند یاددهی – یادگیری و یادگیری مادام العمر)
ارزیابی
بسط یادگیری
توضیح
اکتشاف
مشارکت
استنباط
سازمانی
پژوهشی
آموزشی
ابعاد
۴۴/۰
۳۶/۰
۳۷/۰
استنباط
۵۹/۰
۳۶/۰
۳۲/۰
۲۳/۰