در زیر نتایج بدست آمده مورد تشریح قرار میگیرند:
گویه اول
تکمیلکنندگان پرسشنامه با این گویه “تبلیغات فروشگاه بگونهای بود که من را به خرید از آن ترغیب کرد"، ۱۰٫۵درصد کاملا موافق، ۴۷٫۸درصد موافق، ۱۶درصد بینظر، ۲۲درصد مخالف و ۳٫۸درصد کاملا مخالف بودند.
مقدار Tمحاسبه شده این گویه برابر با ۶۴٫۲۲۰، سطح معناداری صفر (کمتر از ۵%) و میانگین ۳٫۳۹ میباشد. بنابراین گویه معنادار بوده و چون میانگین از حد متوسط بالاتر است، لذا فرض H0تائید نمیشود و اینکه “تبلیغات فروشگاه بگونهای بود که من را به خرید از آن ترغیب کرد” تایید میشود.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
گویه دوم
تکمیلکنندگان پرسشنامه با این گویه “تبلیغات فروشگاه توانست برتری خود را نسبت به رقبایش ثابت کند"، ۹٫۵درصد کاملا موافق، ۴۰٫۵درصد موافق، ۲۳٫۸درصد بینظر، ۲۰٫۸درصد مخالف و ۵٫۵درصد کاملا مخالف بودند.
مقدار Tمحاسبه شده برابر با ۶۱٫۴۳۸، سطح معناداری صفر (کمتر از ۵%) و میانگین ۳٫۲۸ میباشد. بنابراین گویه معنادار بوده و چون میانگین از حد متوسط بالاتر است، لذا فرض H0 تایید نمیشود و اینکه “تبلیغات فروشگاه توانست برتری خود را نسبت به رقبایش ثابت کند” تایید میشود.
گویه سوم
۱۵٫۲درصد پاسخ دهندگان با “تبلیغات فروشگاه توانست در افزایش درخواست به خرید محصولاتش موثر واقع شود” کاملا موافق، ۴۵٫۵درصد موافق، ۲۱٫۸درصد بینظر، ۱۳٫۲درصد مخالف و ۴٫۲درصد کاملا مخالف بودند.
مقدار Tمحاسبه شده برابر با ۶۸٫۳۰۶، سطح معناداری صفر (کمتر از ۵%) و میانگین ۳٫۵۴ میباشد. بنابراین گویه معنادار بوده و چون میانگین از حد متوسط بالاتر است، لذا فرض H0 تایید نمیشود و اینکه “تبلیغات فروشگاه توانست درافزایش درخواست به خرید محصولاتش موثر واقع شود” تایید میشود.
گویه چهارم
درخصوص اینکه “نوع تبلیغات فروشگاه متفاوت از فروشگاههای دیگر است” ۸درصد کاملا موافق، ۳۱درصد موافق، ۳۷٫۵درصد بی نظر، ۱۹٫۲درصد مخالف، ۴٫۲درصد کاملا مخالف بودند.
مقدار Tمحاسبه شده برابر با ۶۵٫۲۴۰، سطح معناداری صفر (کمتر از ۵%) و میانگین ۳٫۱۹ میباشد. بنابراین گویه معنادار بوده و چون میانگین از حد متوسط بالاتر است، لذا فرض H0 تایید نمیشود و اینکه “نوع تبلیغات فروشگاه متفاوت از فروشگاههای دیگر است” تایید میشود.
گویه پنجم
تکمیلکنندگان پرسشنامه با این گویه “تبلیغات فروشگاه آگاهی کاملی از کالاها به من میدهد"، ۸٫۵درصد کاملا موافق، ۴۰درصد موافق، ۲۰٫۲درصد بینظر، ۲۷درصد مخالف و ۴٫۲درصد کاملا مخالف بودند.
مقدار Tمحاسبه شده این گویه برابر با ۶۰٫۱۶۵، سطح معناداری صفر (کمتر از ۵%) و میانگین ۳٫۲۱ میباشد. بنابراین گویه معنادار بوده و چون میانگین از حد متوسط بالاتر است، لذا فرض H0تائید نمیشود و اینکه “تبلیغات فروشگاه آگاهی کاملی از کالاها به من میدهد” تایید میشود.
۴-۴-۲ بررسی گویههای مربوط به رضایتمندی
جدول۴-۸: نتایج آزمون T گویه های مرتبط با رضایتمندی
متغیر
ردیف
گویه ها
مقدار T
درجه آزادی
حد متوسط
میانگین
انحراف معیار
سطح معناداری
رضایتمندی
۱
بطور کلی از سرویس دهی فروشگاه راضی هستم.
۸۴٫۶۲۵
۹۹
۳
۳٫۷۶
۰٫۰۴۴
۰٫۰۰۰
۲
در انتخاب کالاهای مورد نیازم ناخودآگاه به این فروشگاه مراجعه میکنم.
۵۹٫۲۶۹
۹۹