چکیده
هدف از پژوهش حاضر مقایسه دانش آموزان پسر دارای سبکهای فرزندپروری متفاوت (سهل گیر، مقتدر و استبدادی) از لحاظ سازگاری هیجانی، اجتماعی، تحصیلی و مؤلفه های آن در دبیرستانهای شهر اهواز بود. نمونه این تحقیق متشکل از ۲۴۰ دانش آموز پسر بود که با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. در این پژوهش، آزمودنی ها پرسشنامه سبکهای فزرند پروری و پرسشنامه سازگاری هیجانی، اجتماعی و تحصیلی را تکمیل کردند. جهت تحلیل داده ها از تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) و تحلیل واریانس یکراهه (آنوا) برای بررسی تفاوت بین گروهها استفاده گردید. نتایج تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) نشان داد که بین دانش آموزان با سبکهای فرزندپروری متفاوت از لحاظ سازگاری هیجانی، اجتماعی و تحصیلی تفاوت معنیداری وجود دارد. به علاوه، نتایج تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین دانشآموزان پسر با سبکهای فرزندپروری مختلف از لحاظ سازگاری هیجانی تفاوت معنیداری وجود دارد (۶۷/۸ =F و ۰۰۰/۰=P). همچنین تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین دانش آموزان پسر با سبکهای فرزندپروری مختلف از لحاظ سازگاری اجتماعی تفاوت معنیداری وجود دارد (۹۲۹/۲ =F و ۰۵۵/۰=P) و در نهایت تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که بین دانش آموزان پسر با سبکهای فرزندپروری مختلف از لحاظ سازگاری تحصیلی تفاوت معنیداری وجود دارد (۹۲۶/۲ =F و ۰۵/۰=P).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه ۲
بیان مسأله ۳
عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی ۶
عوامل فردی ۶
عوامل خانوادگی ۶
اهمیت و ضرورت پژوهش ۸
هدف کلی پژوهش ۱۰
اهداف جزئی ۱۰
فرضیه های پژوهش ۱۰
تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها ۱۲
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
مبانی نظری و تحقیقات پیشین ۲۱
مبانی نظری ۲۱
سبک های فرزندپروری ۲۱
والدین گرم و آزادگذارنده ۲۵
والدین گرم و کنترل کننده ۲۶
والدین سرد و آزاد گذارنده ۲۶
والدین سرد و کنترل کننده ۲۶
سبک مستبدانه و سلطه جو ۲۷
سبک مقتدرانه ۲۷
سبک سهل گیرانه ۲۸
سبک غفلت گرایانه و بی توجه ۲۹
سازگاری ۲۹
انواع سازگاری ۳۰
۱- سازگاری اجتماعی ۳۰
۲- سازگاری تحصیلی ۳۰
۳- سازگاری خانوادگی ۳۱
تعاریف سازگاری اجتماعی ۳۱
عوامل مؤثر بر سازگاری اجتماعی ۳۳
۱- عوامل فردی ۳۳
۲- عوامل خانوادگی ۳۴
۳- عوامل اجتماعی ۳۴
۴- عوامل مذهبی و اخلاقی ۳۵
هیجان ۳۷
هوش هیجانی ۳۸
تاریخچه هوش هیجانی ۳۹
تعاریف هوش هیجانی ۴۴
مدلهای هوش هیجانی ۴۷
مدل توانایی ۴۷
مدل هوش هیجانی دانیل گلمن ۵۰
مدل شخصیتی بار-آن ۵۳
الگوی «کوپر و ساواف» از هوش هیجانی ۵۴
مفهوم سازگاری تحصیلی ۵۴
دیدگاه های نظری درباره سازگاری ۵۸