۵-۸- پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۱- پیشنهاد می گردد مدل تحقیق در مجموعه ای از شرکتهای صنعتی نیز اجرا شده و پایایی نتایج تحقیق مورد بررسی دقیق تر قرار گیرد.
۲- با توجه به ماهیت مفاهیم رضایت شغلی و اعتماد و تبادلات رهبر- پیرو پیشنهاد می گردد نقش متغیرهای مداخله گر همچون جنسیت و سن و تحصیلات نیز بررسی شود و اثرات آنها بر رابطه بین متغیرها مورد توجه قرار گیرد.
۳- پیشنهاد می شود برای آزمون فرضیات در تحقیقات مشابه از روش معادلات ساختاری که تکنیکی بسیار قوی برای آزمون روابط و تاثیرات همزمان چند متغیر مستقل و وابسته می باشد استفاده شود.
منابع و مآخذ
منابع فارسی
- ابطحی، سید حسین(۱۳۸۳)، مدیریت منابع انسانی، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، چاپ سوم.
- اسپکتور، پل(۱۳۸۷). روانشناسی صنعتی و سازمانی(ترجمه شهناز محمدی)، چاپ اول، تهران: ارسباران.
- آقایی فیشانی، تیمور(۱۳۸۶). خلاقیت و نوآوری در انسان ها و سازمان ها، نشر ترمه، تهران.
- پرهیزکار، کمال(۱۳۷۵). روابط انسانی در مدیریت، تهران: بینا.
- پورکلهر تقی پور، احسان، رکنی پور، غلامرضا(۱۳۹۱). رضایت شغلی کارکنان نداجا و نقش آن در توسعه سواحل مکران، اولین همآیش ملی توسعه سواحل مکُران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران، ۲۸ لغایت۳۰ بهمن ۱۳۹۱٫
- جعفری، محمد(۱۳۸۱). بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر رضایت شغلی کارکنان دانشگاه پلیس، پایان نامه کارشناس ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
- جواهری کامل، مهدی(۱۳۸۸). تاثیر عدالت سازمانی، رابطه رهبر عضو، اعتماد و توانمندسازی روان شناختی بر رفتارهای شهروندی -سازمانی، سال ششم، شماره ۲۴٫
- چاوشی، سید محمد حسین(۱۳۸۶). بررسی و مطالعه رابطه هوش عاطفی مدیران و میزان اعتماد زیردستان به آنان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، پردیس قم.
- حسن زاده، حسن(۱۳۸۳). شناسایی عوامل مؤثر بر اعتماد سازی بین کارکنان و مدیران و بررسی وضعیت موجود سازمان های اجرایی کشور، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران، پردیس قم.
- حسینی، فرشید، رایج، حمزه، استیری، مهرداد، شریفی، سید مهدی(۱۳۸۹). بررسی ارتباط میان فرهنگ سازمانی و سبک های رهبری تحول آفرین و مبادله رهبر پیرو، نشریه مدیریت دولتی، دوره ۱، شماره ۱، صص ۷۲- ۵۵٫
- خدایاری فرد، محمد(۱۳۸۸). سنجش میزان رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان بانک صادرات ایران و ارائه الگوی مداخله روانشناختی به منظور ارتقای آن، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
- خنیفر، حسین؛ مقیمی، سیدمحمد؛ جندقی، غلامرضا؛ زروندی، نفیسه(۱۳۸۲). بررسی رابطه بین مولفه های اعتماد و تعهد سازمانی کارکنان، نشریه مدیریت دولتی، شماره۲، صص۱۸- ۳٫
- دانایی فرد، حسن، رجب زاده، علی، حصیری، اسد(۱۳۸۸). ارتقاء اعتماد درون سازمانی در بخش دولتی: بررسی نقش شایستگی مدیریتی مدیران، پژوهشهای مدیریت، سال دوم، شماره چهارم، تابستان ۱۳۸۸، صص۹۰- ۵۹٫
- دلخوش کسمایی، ابوالقاسم(۱۳۹۱). الگوی سرمایه اجتماعی پلیس در شاخص یابی رابطه رهبر - پیرو با رویکرد خودباوری و بلوغ اجتماعی کارکنان(مورد مطالعه: دانشگاه علوم انتظامی)، فصلنامه مطالعات امنیت اجتماعی، شماره ۳۱، پاییز ۱۳۹۱، صص ۱۴۲- ۱۲۱٫
- رابینز، استیفن(۱۳۷۴). مدیریت رفتارسازمانی، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، تهران: موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
- رابینز، استیفن (۱۳۸۸). مبانی رفتار سازمانی (ترجمه فرزاد امیدواران و همکاران). چاپ سوم، تهران: مؤسسه کتاب مهربان نشر.
- رضاییان، علی؛ سلطانی، فرزانه(۱۳۸۸). معرفی مدل جامع و سیستمی مدیریت استعداد جهت بهبود عملکرد فردی کارکنان صنعت نفت، فصلنامه مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، سال سوم، شماره ۸٫
- زارعی متین، حسن؛ طهماسبی، رضا؛ موسوی، سید محمد مهدی(۱۳۸۸). نقش مولفه های فرهنگ سازمانی در اعتماد سازی، فصلنامه ی علوم مدیریت ایران، سال چهارم، شماره ۱۵، صص۱۷۶- ۱۴۵٫
- زکی، محمدعلی(۱۳۸۷). بررسی تحقیقات رضایت شغلی در ایران(تحلیل محتوای پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، دانشگاه های دولتی طی سال های ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۷ موجود در پژوهشگاه اطلاعات و مدارک علمی ایران)، فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال اول، شماره ۱، زمستان ۱۳۸۷، ص۱۰۴- ۷۹٫
- سید جوادین، سیدرضا، یزدانی، حمیدرضا، رایج، حمزه(۱۳۸۹). تأثیرگذاری سبک های رهبری تحول آفرین و مبادله رهبر پیرو بر رفتار شهروندی سازمانی)مطالعه موردی بانک های دولتی استان گلستان(، دانشور رفتار/ مدیریت و پیشرفت، شماره ۱۵، صص۱۲۰- ۱۰۳٫
- شرتلف، گری(۱۳۸۷). اعتماد آفرینی: راهنمای مدیریتی برای کسب موفقیت شغلی، ترجمه اتابعی، تهران: نسل نواندیش، صفحه۱۰۲٫
- شفیع پور مطلق؛ فرهاد، جعفری، پریوش؛ یارمحمدیان، محمدحسین؛ دلاور، علی(۱۳۹۰). ارزیابی مدل عدالت سازمانی با تکیه بر اعتماد سازمانی برای آموزش و پرورش، فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال دوم، صص۲۰- ۱٫
- فلاح مهنه، تورج، اسدیان، محمد(۱۳۸۴). بررسی عوامل موثر بر رضایت شغلی معلمان و ارائه یک مدل، پژوهشهای تربیتی، دانشگاه آزاد واحد بجنورد، شماره پنجم.
- کلدی، علیرضا، سمواتیان، بهاره(۱۳۸۷). بررسی علل و عوامل مؤثر بر رضایت شغلی کارکنان زن و مرد شعب سازمان تأمین اجتماعی تهران، پژوهشنامه علوم اجتماعی، سال دوم/ شماره دوم.
- گلمحمدی، عماد، محمدی، نشاط(۱۳۹۱). تفکر استراتژیک مبنای تحول سازمانی در ایران، اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی، قم.
- محمدپور، احمد، سلطانپناه، هیرش، گلباغ اسدی، شیرین(۱۳۸۷). بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، گرایش تولید و عملیات، زمستان ۸۷٫
- مطلق، معصومه، نوابخش، فرزاد، نقشی، فتاح(۱۳۹۱). بررسی جامعه شناختی رابطه سرمایه اجتماعی با رضایت شغلی(مطالعه موردی کارکنان شاغل در سازمان بهزیستی کرمانشاه)، مجله مطالعات توسعه اجتماعی ایران، سال چهارم/ شماره سوم/ تابستان ۱۳۹۱٫
- منصوری، علی؛ صفری، سعید؛ عباسی، داود؛ صالحی، مهدی(۱۳۸۷). کاربرد مدل تحلیل مسیر شغلی در تبیین عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان، فرهنگ مدیریت، سال ششم، شماره هفدهم،صص۱۱۰- ۸۹٫
- میرکمالی، سید محمد، نارنجی ثانی، فاطمه، اعلامی، فرنوش(۱۳۹۰). بررسی رابطه رهبری تحول با یادگیری سازمانی(مورد مطالعه شرکت سایپا)، پژوهش نامه مدیریت تحول، سال سوم، شماره۶٫
- میرکمالی، سیّد محمّد(۱۳۸۰). رفتار و روابط در سازمان و مدیریت، چاپ سوم، تهران: نشر یسطرون.
- نجفی، محمد؛ کریمی، مهدی؛ قهرمانی فرد، علی؛ رضوانی، سید مرتضی(۱۳۸۹). بررسی رابطه بین ابعاد جو اخلاقی و رضایت شغلی در میان کارکنان اداره های آموزش و پرورش شهر اصفهان، رویکردهای نوین آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان، سال پنجم، شماره دو، شماره پیاپی ۱۲، صص۲۲-۱٫
- نوین نام، غلام عباس؛ شکرکن، حسین؛ مهرابیزاده هنرمند، مهناز(۱۳۸۰). بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی و سبک های رهبری، مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره ۹، سال ۱، شماره۳و۴، صص ۱۰۶- ۸۷٫
- هرسی، پال؛ بلانچارد، کنث(۱۳۷۷). مدیریت رفتار سازمانی، کاربرد منابع انسانی، ترجمه علی علاقه بند، چاپ سیزدهم، تهران، انتشارات امیرکبیر.
- یوسفی، علیرضا؛ پورمیری، منصوره؛ صفاری انارکی، عفت(۱۳۸۷). بررسی رابطه میان اعتماد سازمانی کارکنان پرستاری با میزان رضایت شغلی ایشان در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۸۴، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی (ویژه نامه توسعه آموزش)، ۱۰(۵)، صص ۵۹۲- ۵۸۶٫
- یوکل، گری(۱۳۸۲). مدیریت و رهبری در سازمانها، چاپ اول، تهران، انتشارات دانشگاه امام حسین(ع).
References
- Abrams, L.C., Cross, R., Lesser, E. and Levin, D.Z. (2003), “Nurturing interpersonal trust in knowledge-sharing networks”, Academy of Management Executive, Vol. 17 No. 4, pp. 64-77.
- Boon, S.D. & Holmes, J.G, (1991), the dynamics of interpersonal trust: resolving uncertainty in the face of risk, in Hinde, R.A., Groebel, J. (Eds), Co-operation and Pro-social Behaviour, Cambridge University Press, Cambridge, MA.
- Bowling, N.A, and G.D.Hammond (2008); A Meta-analytic examination of the construct validity of the Michigan Organizational Assessment Questionnaire Job Satisfaction Subscale, journal of Vocational Behavior, V.73:63-77.
- Buckingham, M. and Coffman, C. (2000), First, Break All the Rules: What the Worlds Greatest Managers Do Differently, Simon & Schuster, New York, NY.
- Burke, S., and Collins, K.M. (2001). “Gender differences in leadership styles and management skills", Women in Management Review, Vol. 16, No.5.pp 244-256.
- Callaway P l. (2007). The Relationship between Organizational Trust and Job Satisfaction: An Analysis in the U.S. Federal Work Force (Paperback). Available from: http://www.dissertation.com[Accessed ۱ July 2009].