آماده سازی زیر ساخت های مناسب آموزشی
۱۴
**
*
*
*
ارتقای همکاری با مراکز علمی و پژوهشی و فرهنگی اعضاء هئیت علمی
۱۵
**
*
*
*
همکاری با مجامع علمی خارج از دانشگاه
۱۶
~
*
**
*
توسعه منابع مالی و اعتباری پژوهشی
۱۷
~
*
**
*
اسقرار بودجه ریزی عملیاتی
۱۸
۱۰-۴. تعیین موقعیت راهبردی با توجه به ماتریس (SWOT):
این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش از نوع کاربردی می باشد. برای گردآوری داده ها به دو صورت کمی و کیفی به بررسی آراء و نظرهای متخصصان ، و برگزاری جلسات راهبردی با اعضای شورای راهبردی انجام گردیده است. در این تحقیق برای تدوین راهبردها از چارچوبی با عنوان swot استفاده شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
این تحقیق در سه گام به صورت زیر انجام شده است.
گام اول : در این مرحله نقاط قوت، ضعف، و تهدیدات در بخش آموزش، پژوهش، دانشجویی، فناوری، منابع انسانی، مدیریتی و مالی شناسایی شدند. در مجموع با ۱۲ نفر نیروی متخصص در قسمت های مدیریت طرح، برنامه، بودجه و تشکیلات و کارشناسان معاونت اداری و مالی مصاحبه به عمل آمد.
گام دوم :دراین مرحله به دلیل گسترده بودن عوامل خارجی (فرصت ها، وتهدیدها) و عوامل داخلی (نقاط ضعف ونقاط قوت) به طور اختصار در جداول مربوطه بر اساس اولویت خیلی مهم لیست می شوند وباتوجه نتایج حاصل از روش دلفی (نتایج پرسشنامه های مربوط به نقطه نظرات جامعه کارشناسان معاونت اداری ومالی و مدیریت برنامه و بودجه دانشگاه که درچندمرحله تجزیه تحلیل گردیده است)به هرعامل ضریب اهمیت نسبت به سایرعوامل و رتبه اختصاص داده می شود.
گام سوم: با بهره گرفتن از اوزان معیارها و زیر معیارها و رتبه بندی حاصل از نظرات خبرگان و کارشناسان به عنوان داده های ورودی در ماتریس ارزیابی عوامل داخلی و ماتریس عوامل خارجی وارد گردید و وضعیت سازمان از بین چهار موقعیت رشد، محافظه کار، رقابتی تدافعی مشخص گردید.
۱-۱۰-۴. بررسی عوامل استراتژیک داخلی و خارجی :
نقاط قوت :
میزان وام های اختصاصی به هیئت علمی
رشد حقوق اساتید هیئت علمی
مشارکت در کارگاه های فرهنگی – اجتماعی
کسب مقام های فرهنگی
رعایت نظم و انضباط درسی و شئونات آموزشی
کیفیت تدریس از منظر دانشجویان
کیفیت تدریس از منظر مدیر گروه
کیفیت تدریس از منظر معاون آموزشی دانشکده