آبهیمان و همکاران(۲۰۰۹) با مطالعه برخی شعبه های بانک های بزرگ دولتی هند، عواملی هم چون نیروی انسانی، سطح تحصیلات کارکنان، محیط بانک، محل استقرار و موقعیت مکانی بانک، تبلیغات، قوانین و مقررات دولتی و کاهش دخالت های دولت در امور بانکی را از عوامل مؤثر بر جذب سپرده های مردم بر شمرده اند. به عقیده آن ها مهم ترین و اثرگذارترین عامل جذب سرمایه های افراد، نیروی انسانی است.
ساتریو و زنیوس(۱۹۹۷) چارچوبی را برای الگوبرداری از ابعاد مختلف عملکردی و الگوبرداری استراتژیک در شعب یکی از بانک های تجاری آمریکا ارائه نمودند. آن ها در تحقیقی که انجام دادند ترکیب الگوبرداری استراتژیک با الگوبرداری کارایی را برای اولین بار ارائه نمودند(ساتریوس و زنیوس، ۱۹۹۷).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فصل سوم
روش تحقیق
۳-۱- مقدمه
برای این که نتایج حاصله از تحقیق معتبر باشد بایستی از یک روش مناسب استفاده شود، چرا که انتخاب روش نادرست منجر به نتیجه گیری های نادرست می شود. هر تحقیق و پژوهشی با طرح مسئله آغاز می گردد. مساله تحقیق موجب ایجاد سوالاتی در ذهن محقق گردیده و به ارائه فرضیاتی منجر می شود. بنابراین وظیفه اصلی و اساسی هر محقق، بررسی و پژوهش جهت تایید یا رد فرضیات می باشد. جهت پاسخگویی به سوالات تحقیق و نتیجه گیری در خصوص فرضیات داده های جمع آوری شده در خصوص تحقیق، ورودی اساسی و پایه تحقیق می باشد. و در نهایت محقق بایستی با توجه به داده های گردآوری شده، در خصوص رد و یا تایید فرضیات و پاسخگویی به سوالات تحقیق اقدام نماید. اما همان گونه که آشکار و محرز می باشد داده ها، اطلاعات خام و غیرقابل اتکایی می باشند که جهت تبدیل شدن به اطلاعات قابل استفاده بایستی تحلیل گردند، تا در تبدیل داده ها به اطلاعات بتوان اقدام به تصمیم گیری نمود.
در این فصل ابتدا به بررسی روش تحقیق، فرایند تحقیق، جامعه و نمونه آماری پرداخته می شود و سپس ابزار سنجش و پایایی و اعتبار آن بررسی می شود و نهایتاً روش های آماری تحلیل داده ها بررسی می گردد.
۳-۲- روش پژوهش
در این تحقیق به توصیف وضعیت هر یک از متغیرها در جامعه آماری مورد نظر می پردازیم. بنابراین می توان این تحقیق را در زمره تحقیقات توصیفی در نظر گرفت. از آن جایی که از ابزار پرسش نامه و به صورت میدانی برای سنجش متغیر های استفاده می نماییم می توان تحقیق را پیمایشی دانست و از طرفی به علت قابلیت کاربرد نتایج این تحقیق می تواند در گروه تحقیقات کاربردی قرار گیرد.
۳-۳- الگوریتم اجرای تحقیق
در این تحقیق ابتدا به منظور شناسایی روش های تامین مالی و هم چنین معیارهای انتخاب روش تامین مالی مناسب از روش دلفی فازی استفاده شده است. سپس برای تعیین اولویت ها از تحلیل سلسله مراتبی استفاده می شود و بعد از تعیین این اوزان از طریق روش تاپسیس به اولویت بندی گزینه های مطرح شده در مدل سلسله مراتبی می پردازیم:
آموزش به خبرگان در مورد نحوه تکمیل پرسشنامه
زوجی میانگین گیری از امتیازات
طراحی پرسشنامه مقایسه ارائه شده
تکمیل ماتریس پاسخ مقایسات زوجی
ورود اطلاعات به نرم افزار Expert choice
تعیین نرخ سازگاری پرسشنامه
رد
تایید
تعیین اوزان مولفه ها
طراحی پرسشنامه تاپسیس
توزیع پرسشنامه تاپسیس
میانگین گیری پاسخ افراد
تشکیل ماتریس تصمیم در تاپسیس
بی مقیاس سازی ماتریس تصمیم
ضرب اوزان در ماتریس تصمیم
محاسبه ایده ال و ضد ایده آل
تعیین فاصله از ایده آل ها
تعیین اولویت ها
(نمودار ۳-۱) الگوریتم اجرای تحقیق
در توزیح مراحل اجرای تحقیق موارد زیر به مطرح می گردد:
۱- استفاده از روش دلفی فازی به منظور شناسایی روش های تامین مالی و معیارهای تامین مالی.
۲- طراحی ابزار پرسشنامه اولیه به منظور تعیین معیارهای مقایسه با همکاری و راهنمایی اساتید محترم راهنما و مشاوران و سایر صاحب نظران و جمع آوری اطلاعات. در این بخش نیز با توجه به مدل سلسله مراتبی پرسشنامه مقایسه زوجی طراحی می گردد. در پرسشنامه زوجی هر یک از گزینه ها بر اساس مولفه های انتخاب شده در بخش قبلی به صورت دو به دو با هم مقایسه می شوند.
۳- توزیع پرسشنامه. در این بخش با توجه به هدف تحقیق تعداد ۳۰ پرسشنامه بین خبرگان مطلع در سطح جامعه آماری توزیع می شود. قبل از توزیع پرسشنامه محقق تلاش می کند تا با توجه به ماتریسی بودن پرسش نامه ابتدا توزیع دقیقی در مورد نحوه پر کردن داده ها با خبرگان داده شود تا بدین وسیله افراد با نحوه دقیق تکمیل پرسشنامه مطلع شوند.
۴- تشکیل ماتریس مقایسات زوجی با بهره گرفتن از نرات پاسخ گویان.
۵- وارد نمودن ماتریس مقایسات رزوجی در قالب نظرات پاسخ گویان در محیط نرم افزار تحلیل سلسله مراتبی و اجرای نرم افزار.
۶- تعیین وضعیت نرخ سازگاری ابزار تحقیق.
۷- تشکیل ماتریس تصمیم تاپسیس.
۸- بی مقیاس ساز نمودن ماتریس تصمیم با بهره گرفتن از روش نرم سازی.
۹- ضرب اوزان بدست امده از مرحله تحلیل سلسله مراتبی.
۱۰- تعیین فاصله ها از ایده ال ها.
۱۱- اولویت بندی بخش های مختلف در قالب گزینه ها.
۱۲- ارائه نتایج تحقیق و هم چنین پیشنهادات کاربردی با توجه به نتایج به دست آمده.
۳-۴- مدل اجرایی پژوهش
مدل مفهومی این تحقیق در شکل شماره ۱ ارائه شده است. سلسله اول نشان دهنده هدف تحقیق، سلسله دوم عوامل مقایسه ای بوده و سلسله سوم نیز گزینه های مورد ارزیابی را نشان می دهد.
دریافت تسهیلات
ایجادطرح به صورت سهام دارپروژه
حضوردربازار بورس