بیلگن (۹۲) هزینه ها، ظرفیت تولید و تقاضا را بصورت فازی در نظر گرفته است. ترابی و حسینی (۸۷) پارامترهای تقاضا، ظرفیت تولید، هزینه ها، ذخیره اطمینان، سطح سرویس را بصورت اعداد فازی مثلثی ارائه کرده اند. الیف و همکاران (۸۶) درامدها، هزینه ها، سود ، ظرفیت نگهداری، مقدار کالای ارسالی از کارخانه ها به توزیع کنندگان و مقدار تولید را بصورت غیر قطعی و فازی در نظر گرفته اند. پیدرو و همکاران (۸۸) هزینه ها، تقاضا، ظرفیت تولید، زمان انجام سفارش و ظرفیت حمل و نقل و نگهداری را بصورت فازی مطرح کرده اند. هزینه ها، تقاضا، ظرفیت تولید ( نیروی کار و ماشین آلات) بعنوان پارامترهای غیر قطعی در تحقیق لیانگ و چنگ (۸۵) در نظر گرفته شده اند. میترا و همکاران (۹۴) تقاضا، ظرفیت ماشین و هزینه ها را بصورت فازی فرض کرده اند. لیانگ (۸۳) فقط تابع هدف را بعنوان عنصر فازی در نظر گرفته است. میولا و همکاران (۹۶) مدلی توسعه داده اند که در آن فقط پارامتر تقاضا بصورت فازی مطرح شده است.
۲-۱۱- طبقه بندی ادبیات موضوع
در ادامه به منظور دسته بندی مطالعات و مقالات موجود در ادبیات و امکان مقایسه آسانتر و دقیق تر به انتخاب ویژگی هایی با توجه به هدف تحقیق برای طبقه بندی ادبیات می پردازیم. این ویژگی ها در ذیل شرح داده شده اند. کد هریک از ویژگیها در ادامه آورده شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
- اجزای زنجیره لجستیک
- لجستیک معکوس: مراکز جمع آوری/ بازرسی / مرتب سازی[۸۱] ؛ مراکز بازیافت[۸۲] ؛ مراکز احیا[۸۳]؛ مراکز انهدام[۸۴] ؛ مراکز باز توزیع[۸۵]
- لجستیک مستقیم: مراکز تامین[۸۶] ؛ مراکز تولید[۸۷] ؛ مراکز توزیع[۸۸].
علت اضافه نکردن مراکز مشتری در این تقسیم بندی این است که در تمامی مقالات کار شده مشتری یا مراکز مناطق مشتری جزء ثابت رده های زنجیره لجستیک بوده است.
- مشخصات مسئله و مفروضات
- ظرفیت تسهیلات : محدود[۸۹] ؛ نامحدود[۹۰]
- تقاضا: قطعی[۹۱] ؛ غیر قطعی[۹۲].
- ظرفیت جریان بین تسهیلات: جریان محدود[۹۳] ؛ جریان نامحدود[۹۴]
- تعداد محصولات: چند محصولی[۹۵] ؛ تک محصولی[۹۶]
- تعداد تسهیلات: درونزا[۹۷] ؛ برونزا[۹۸]
- دوره ها: تک دوره ای[۹۹] ؛ چند دوره ای[۱۰۰]
- نوع مدلسازی
- گسسته: برنامه ریزی خطی عدد صحیح آمیخته[۱۰۱] ؛ برنامه ریزی غیر خطی عدد صحیح آمیخته[۱۰۲]؛ برنامه ریزی تصادفی عدد صحیح آمیخته[۱۰۳]
- پیوسته: تقریب پیوسته[۱۰۴]
- خروجی ها
- مکانیابی و تخصیص[۱۰۵]
- ظرفیت تسهیلات[۱۰۶]
- محدوده سرویس دهی[۱۰۷]
- میزان جریان حمل و نقل بین تسهیلات[۱۰۸]
- میزان ارضای تقاضا [۱۰۹]
- تعداد وسایل نقلیه [۱۱۰]
- میزان موجودی[۱۱۱]
- اهداف