۵۹۰۶۹/۰
۳۱۷/۲
۰۶۲/۰
۰۵/۰
نرمال است
(منبع: داده های پژوهش)
با توجه به نتایج جدول فوق چون مقدار سطح معنیداری برای تمام مؤلفه ها بزرگتر از مقدار خطای ۰۵/۰ است در نتیجه این متغیرها دارای توزیع نرمال بوده و جهت آزمودن فرضیات از آزمونهای پارامتریک استفاده می شود.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۲-۲-۲- آزمون فرضیات پژوهش
۴-۲-۲-۲-۱- فرضیه اصلی پژوهش: ابزارهای بازاریابی سبز بر رﻓﺘﺎر ﻣﺼﺮفﻛﻨﻨﺪﮔﺎن در فروشگاههای لوازم خانگی شهرستان سنندج موثر است.
جهت اطلاع از وجود همبستگی بین ابزارهای بازاریابی سبز و رفتار مصرف کنندگان فروشگاههای لوازم خانگی شهرستان سنندج فرضیه زیر مورد آزمون قرار گرفت که نتیجه آن به شرح زیر میباشد:
ابزارهای بازاریابی سبز بر رفتار مصرف کنندگان مؤثر است.
ابزارهای بازاریابی سبز بر رفتار مصرف کنندگان مؤثر نیست.
جدول (۴-۹) : همبستگی بین ابزارهای بازاریابی سبز و رفتار مصرف کنندگان فروشگاههای لوازم خانگی شهرستان سنندج
ابزارهای بازاریابی سبز
رفتار مصرف کنندگان
ضریب همبستگی پیرسون
۷۶۶/۰ ρ =
مقدار احتمال
۰٫۰۰۰
N
۳۳۱
ماخذ: داده های پژوهش
همانگونه که مشاهده میشود در سطح ۹۹% رابطه معنی دار و مثبت بین ابزارهای بازاریابی سبز و رفتار مصرف کنندگان فروشگاههای لوازم خانگی شهرستان سنندج وجود دارد و ضریب همبستگی آن برابر با ۷۶۶/۰ میباشد و نتیجه آن است که فرض H0 رد و فرض H1 (فرض اصلی پژوهش) مبنی بر وجود ارتباط بین ابزارهای بازاریابی سبز و رفتار مصرف کنندگان فروشگاههای لوازم خانگی شهرستان سنندج ، پذیرفته میشود. با توجه به همبستگی مثبت این رابطه مستقیم است. یعنی با توجه به ابزارهای بازاریابی سبز، رفتار مصرف کنندگان فروشگاههای لوازم خانگی شهرستان سنندج تقویت مییابد و بالعکس.
جهت بررسی و آزمون فرضیه اصلی به بررسی ارتباط ابزارهای بازاریابی سبز (X) با رفتار مصرف کنندگان (Y) پرداخته میشود که نتایج حاصل از تخمینهای مدل مورد نظر در جدول زیر ارائه شده است:
جدول۴-۱۰: نتایج برآورد مدل برای فرضیه فرعی اصلی