۱۹۹۷
پرسی
«برند»
نیاز طبقه
آگاهی برند
نگرش برند
تمایل به خرید برند
سهولت خرید
۲
کنترل خروجی یا ستاده
۱۹۹۷
دانکن
«ماتریس روابط»
درآمد و منافع مشتری
تحلیل ارزش طول عمر مشتریان
شاخص تناوب خرید
شاخص پیشنهادات
درصد جذب مشتری
۳
کنترل فرآیندها[۲۵۶]
۱۹۹۴
موریاتی
«هم افزائی»
ثبات
تعامل
مأموریت
۴
کنترل فرآیندها
۱۹۹۹
دانکن
«بازنگری بازاریابی هم پیوند»
توانائی اصلی و محوری بازاریابان
کیفیت و کمیت ارتباطات داخلی شرکت
انطباق و سازگاری پیام های ارتباطات هم پیوند استراتژیهای با ثبات
منبع: .۲۰۱۰:۱۳) Ying chu lu,)
در انتهای این مبحث (ارتباطات هم پیوند بازاریابی) و بررسی مدلهای برنامه ریزی IMC ، مدلهای اجرائی IMC و مدلهای کنترل و ارزیابی IMC ، اکنون رویکرد استراتژیک پروفسور کلر را در این خصوص به عنوان یک مجموعه که فرایند برنامه ریزی، اجراء و کنترل گزینه های ارتباطی را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده مطرح ، سپس این مبحث را با موانع و مشکلات در پیش روی IMC به پایان می بریم.
۱۱-۶-۱-۲-رویکرد استراتژیک کلر به فرایند برنامه ریزی، اجراء و کنترل گزینه های ارتباطی
(معیارهای ارزیابی اثربخشی برنامه های IMC)
این مدل توسط کلر (۲۰۱۰:۶۴) ارائه شده است که شش معیار و شاخص را برای ارزیابی کارآئی و اثربخشی برنامه های IMC مطرح می کند. معیارهای چون پوشش و هزینه برای ارزیابی کارآئی و معیارهای مانند سهم تأثیرات، همانندی، قابلیت تکمیل، قابلیت انطباق برای ارزیابی اثربخشی برنامه IMC مورد توجه قرار گرفته است. توضیحات مربوط به هر یک از این معیارها در ذیل آمده است:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۱- پوشش: سطح پوشش به مفهوم تعداد مخاطبانی است که هر یک از گزینه ها یا ابزارهای با آنها ارتباط برقرار می کنند و همچنین میزان همپوشانی موجود میان گزینه های مختلف ارتباطی است. به بیان دیگر سطح پوشش این نکته را می سنجد که تا چه حد گزینه های ارتباطی به بازار هدف خود دسترسی دارند و می توانند مصرف کنندگان را تحت پوشش رسانه ای خود قرار دهند. یکی از نکات اصلی در بحث سطح پوشش گزینه های ارتباطی، هزینه های آن است و باید سطح پوشش هر گزینه ی ارتباطی با توجه به هزینه ها به نحوی تعیین شود که هدف ارتقای اثربخشی برنامه های IMC را زیر سؤال نبرد. (کلر ، ۱۳۸۹: ۴۰۰).