۰/۱۶۱۲
۰/۱۵۲۷۳۵
C44
۰/۲۳۸۷
۰/۳۴۴۴۲۷
بر اساس نتایج بدست آمده مشاهده شد شاخص های C1 و C4 فاکتور های ضروری در پیاده سازی هوش تجاری می باشند در این باره باید گفت شاخص C11 ،C12 مهمترین شاخص در میان شاخص های C1 و شاخص C41 مهمترین شاخص در میان شاخص های C4 می باشد.
۴-۳ تجزیه وتحلیل عوامل
آزﻣﻮن KMO [۷۶]: ﺑﺮای اﯾﻨﮑﻪ ﺑﺪاﻧﯿﻢ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ در اﯾﻦ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﺠﺎز اﺳﺖ و ﺗﻨﺎﺳﺐ ﻧﻤﻮﻧﻪ-ﮔﯿﺮی وﺟﻮد دارد، آﻣﺎره KMO ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺷﺪه اﺳﺖ. ﺳﺮﻧﯽ و ﮐﺎﯾﺰر ﻣﻌﺘﻘﺪﻧﺪ ﮐﻪ وﻗﺘﯽ ﻣﻘﺪار KMO ﺑﺰرﮔﺘﺮ از ۶/۰ ﺑﺎﺷﺪ، ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪه ﮐﻔﺎﯾﺖ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﺮای ﺗﺤﻠﯿﻞ اﺳﺖ و اﺟﺮای ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺑﻼﻣﺎﻧﻊ اﺳﺖ. ﺑﺎ وارد ﮐﺮدن داده ﻫﺎی ﺗﻤﺎم ﻣﺘﻐﯿﺮﻫﺎ، KMO ﻣﻌﺎدل ۸۱۶/۰ ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪ ﮐﻪ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ را ﻣﺠﺎز ﻣﯽ داﻧﺪ . ﺗﺴﺖ ُﮐَﺮوﯾﺖ ﺑﺎرﺗﻠﺖ ﻧﯿﺰ ﺻﺤﺖ ﻣﺪل ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ را ﺑﯿﺎن ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. اﯾﻦ آزﻣﻮن ﻧﺸﺎن دﻫﻨﺪه ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺑﻮدن داده ﻫﺎ ﺑﺮای ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻋﺎﻣﻠﯽ اﺳﺖ . آزﻣﻮن ﺑﺎرﺗﻠﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺳﻄﺢ ﻣﻌﻨﺎداری ﻗﻀﺎوت ﻣﯽ ﺷﻮد ﻣﻌﻨﺎدار اﺳﺖ ﮐﻪ ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ ﻣﺎﺗﺮﯾﺲ ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺻﻔﺮ ﻧﯿﺴﺖ.
در تحلیل عاملی با محاسبه ماتریس اولیه عوامل , مشخص گردید که ۴ عامل دارای ارزش ایگن بیش از ۱ هستند که دارای ۷۴/۳۰۴ درصد واریانس می باشند. بعبارت دیگر از بین تمام شاخصها , ۵ عامل وجود دارند که مبین ۷۴/۳۰۴ درصد میانگین تغییرات (فواصل) ارزشهای ایگن هر یک از شاخصهای آزمون شده می باشند.
جدول ۴- ۱۰ ماتریس اولیه عوامل
عامل
ارزش ایگن
درصد واریانس
درصد تجمعی
کاربران و مدیران
۴/۰۲۴
۲۳/۶۷۳
۲۳/۶۷۳
ﻛﺎرﻛﺮد ﺳﻴﺴﺘﻢ
۳/۵۳۲
۲۰/۷۷۶
۴۴/۴۴۹
تغییروتوسعه
۱/۹۱۲
۱۱/۲۴۶
۵۵/۶۹۵
مهارت های تیم مجری
۵۸۱۵/۱
۳۰۴۵/۹
۰۷۱/۷۰
با توجه به ماتریس اولیه عوامل جدول شماره ۴-۱۰ , به وضوح مشخص است که ارزش ۴ عامل مذکور , فاصله بیشتری با بقیه شاخصها دارد.همانگونه که گفته شد,درصد تغییر,نسبتی از واریانس کل است که توسط فاکتورعامل مورد نظر بیان میشود. بطور مثال نسبتی از واریانس کل که توسط فاکتوراول بیان میشود برابر ۲۳/۶۷۳است.