۱۹٫ ۵۲
تائید
سوال ۲۶
اعتبار کلی برند
۰٫ ۴۹
۸٫ ۳۱
رد
۴-۷) آزمون مدل و فرضیه های پژوهش
۴-۷-۱) مدل پژوهش تحقیق در حالت برآورد
نمودار (۴-۱۵) مدل پژوهش در حالت برآورد
در نمودار بالا تصویر کشور مبداء برند با علامت (CI)، دردسترس بودن (A)، کیفیت ادراک شده (PQ)، آگاهی از نام برند (BA)، وفاداری به برند (BL)، تصویر برند (BI)، آشنایی با برند (BF)، ، و اعتبار کلی برند با علامت (TE)، به نمایش درآمده است. همانطور که مشاهده می شود مقدار شاخص RMSEA برابر با ۰٫ ۰۷۰(کمتر از ۰٫ ۰۸) و همچنین مقدار۲/df نیز برابر با ۲٫ ۸۳ (کمتر از ۳) می باشد لذا میتوان گفت که مدل از لحاظ شاخصها در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
۴-۷-۲) مدل پژوهش در حالت استاندارد
نمودار (۴-۱۶) مدل پژوهش در حالت استاندارد
اعداد داخل این نمودار میزان همبستگی بین متغیرهای مکنون تحقیق را می سنجد برای مثال نمودار نشان می دهد که متغیر آشنایی با برند به میزان ۴۱ درصد بر روی اعتبار کلی برند می تواند تاثیرگذار باشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۷-۳) مدل پژوهش در حالت معنی داری
نمودار (۴-۱۷) مدل پژوهش در حالت معنی داری
مقادیر داخل این نمودار روابط بین متغیرهای مکنون را به جهت معنی داری می سنجد. چنانچه مقدار آماره T بین ۹۶/۱+ و ۹۶/۱- باشد فرضیه مربوطه رد و اگر خارج از این بازه قرار بگیرد فرضیه مربوطه تائید میگردد.
۴-۷-۴) مدل ساختاری پژوهش در حالت استاندارد و معنی داری
نمودار (۴-۱۸) مدل ساختاری در حالت استاندارد
نمودار (۴-۱۹) مدل ساختاری در حالت معنی داری
به جهت بهتر مشخص شدن بارهای عاملی مسیرهای محاسبه شده و مقدار معناداری آنها، مدل ساختاری پژوهش با کمی جابجایی در نحوه آرایش و چیدمان متغیرها به اشکال فوق ارائه گردید.
۴-۷-۵) شاخصهای برازش مدل
از شاخصهای برازش مدل می توان به شاخص تخمین ریشه میانگین مربعات خطا(RMSEA)، ریشه میانگین توان دوم خطا (RMR [۷۸])، نیکوئی برازش([۷۹]GFI)، شاخص برازش هنجار شده ([۸۰]NFI)، شاخص برازش هنجار نشده([۸۱]NNFI)، شاخص برازش مقایسه ای یا تطبیقی ([۸۲]CFI)، شاخص برازش فزاینده ([۸۳]IFI)، و شاخص برازش نسبی ([۸۴]RFI) اشاره کرد که مقدار بدست آمده و مقدار مطلوب آنها در جدول (۴-۱۳) ارائه شده است
جدول (۴-۱۴) شاخصهای برازش مدل پژوهش
شاخص
RMSEA
۲/df
NFI
NNFI
CFI
IFI
مقدار
۰۷۰/۰
۸۳/۲
۹۳/۰