سطح معنی داری(۲-tailed)
۰٫۰۰۰
سن مدیران
ضریب همبستگی
۰٫۵۰۹
سطح معنی داری(۲-tailed)
۰٫۰۰۰
شخصیت مدیران
ضریب همبستگی
۰٫۸۲۱
سطح معنی داری(۲-tailed)
۰٫۰۰۰
همانگونه که در جدول ۵-۱ نشان داده شده است، متغیرهای مدل از همبستگی بالایی برخوردارند. در تحلیل فرضیه اصلی، همبستگی میان بازاریابی کارآفرینانه و توسعه صنعت گردشگری ۰٫۸۶۱ می باشد که از درجه معنی داری( ۰٫۰۰۰) کمتر از درصد خطای (۰٫۰۵) می باشد.
همانگونه که در جدول ۵-۲ نشان داده شده است، متغیرهای مدل از همبستگی بالایی برخوردارند. همبستگی میان مشتری گرایی و توسعه صنعت گردشگری ۰٫۷۳۵ میباشدکه ازدرجه معنیداری (۰٫۰۰)کمتر ازدرصد خطای مشخص (۰۵/۰) میباشد. همبستگی میان رقیب گرایی و توسعه صنعت گردشگری ۰٫۵۸۹ که از درجه معنی داری (۰٫۰۰۰) کمتر از درصد خطای (۰٫۰۵) می باشد. همبستگی میان هماهنگی بین بخشی و توسعه صنعت گردشگری ۰٫۶۸۱ می باشد که از درجه معنی داری (۰٫۰۰۰) کمتر از درصد خطای (۰٫۰۵) می باشد. همبستگی میان نوآوری و توسعه صنعت گردشگری ۰٫۷۷۲ می باشد که از درجه معناداری ۰٫۰۰۰ کمتر از درصد خطای (۰٫۰۵) می باشد. همبستگی میان ریسک پذیری و توسعه صنعت گردشگری ۰٫۷۴۲ میباشدکه ازدرجه معنیداری (۰٫۰۰۰)کمتر ازدرصد خطای مشخص (۰۵/۰) میباشد. همبستگی میان پیشگامی و توسعه صنعت گردشگری ۰٫۵۸۸ که از درجه معنی داری (۰٫۰۰۰) کمتر از درصد خطای (۰٫۰۵) می باشد. همبستگی میان تحصیلا مدیران و توسعه صنعت گردشگری ۰٫۵۶۷ می باشد که از درجه معنی داری (۰٫۰۰۰) کمتر از درصد خطای (۰٫۰۵) می باشد. همبستگی میان جنسیت مدیران و توسعه صنعت گردشگری ۰٫۵۶۵ می باشد که از درجه معناداری( ۰٫۰۰۰ ) کمتر از درصد خطای (۰٫۰۵) می باشد. همبستگی میان تجربه کدیران و توسعه صنعت گردشگری ۰٫۵۱۵ میباشد که ازدرجه معنیداری (۰٫۰۰۰) کمتر ازدرصد خطای مشخص (۰۵/۰) میباشد. همبستگی میان سن مدیران و توسعه صنعت گردشگری ۰٫۵۰۹ می باشد که از درجه معنی داری (۰٫۰۰۰) کمتر از درصد خطای (۰٫۰۵) می باشد. همبستگی میان شخصیت مدیران و توسعه صنعت گردشگری ۰٫۸۲۱ می باشد که از درجه معنی داری (۰٫۰۰۰) کمتر از درصد خطای (۰٫۰۵) می باشد.
براساس این روش تحقیق میبایست ضرایب مسیر مشخص گردد. برای بدست آوردن برآوردهای ضرایب مسیر کافی است هر متغیر وابسته به متغیرهایی که بر آن مستقیماً تأثیر گذاشته اند، ارجاع داده شود. در بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد و مؤلفههای آن مشخص گردید که sig آنها در سطح (۰۵/۰ sig <) معنیدار و تمامی مسیرهای مربوطه اساسی است. میزان آلفای مسیر(α) هر یک از آنها حاکی از شدت تأثیر گذاری متغیر ها و زیر مؤلفههای مربوط به آن است .
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
همانگونه که نتایج تحلیلات نشان میدهد، اثر بازاریابی کارآفرینانه بر توسعه صنعت گردشگری مثبت بوده و تمامی آن مسیرها اساسی میباشند. ضرایب آلفای بدست آمده در مورد نحوه نگرش مدیران صنعت گردشگری استان لرستان به این موضوع اشاره دارد. بی گمان شناسایی این اشارات و دریافت ظرائف و استخراج آنها میتواند در درک دلایل این نوع نگاه موثر باشد. همچنین مطابق شکل، براساس تحلیلهای صورت گرفته، بازاریابی کارآفرینانه اثر مثبتی بر توسعه صنعت گردشگری دارد و تمامی مسیرهای میان این دو متغیر اساسی هستند.
نهایتاً آنکه براساس فرمول مورد نظر در روش تحقیق، باید مسیر مستقیم و غیر مستقیم مورد بررسی قرار گیرد. به منظور بررسی اثر مستقیم (بدون نقش واسطه گرایانه ویژگیهای مدیران) و همچنین غیر مستقیم (با وجود نقش واسطه گرایانه ویژگیهای مدیران) بازاریابی کارآفرینانه بر توسعه صنعت گردشگری، دادههای مربوط به هر مسیر در فرمول مورد نظر قرارداده شد و نتایج مورد بررسی قرار گرفت. مطابق شکل۱-۵ و جدول ۵-۳ نتایج کسب شده از جایگذاری دادهها در فرمول مربوطه، بیانگر آن بود که اگرچه بازاریابی کارآفرینانه اثر مثبتی را بر روی ویژگیهای مدیران دارد و همچنین ویژگیهای مدیران نیز اثر مثبتی بر روی توسعه صنعت گردشگری دارد و تمامی مسیرهای میان آنها، مسیرهایی اساسی میباشند؛ اما با این وجود اثر مستقیم بازاریابی کارآفرینانه (بدون حضور واسطه گرایانه متغیر ویژگیهای مدیران) بر توسعه صنعت گردشگری از اثر غیر مستقیم آن (با وجود و حضور واسطه گرایانه متغیر ویژگیهای مدیران) بر توسعه صنعت گردشگری بیشتر است. از این رو نقش واسطه گری ویژگیهای مدیران مورد تردید است و در این پژوهش تأیید نمی گردد. علاوه بر این، این حکم در مورد مؤلفه های ویژگیهای مدیران نیز عینا صادق است. در آنها نیز علیرغم اساسی بودن همه مسیرها، نقش واسطه گری هر یک از آنها به دلیل پایین بودن اثر غیر مستقیم از اثر مستقیم میان بازاریابی کارآفرینانه بر توسعه صنعت گردشگری ، با شک همراه بوده و رد میگردد.
استدلالی که فارغ از علل مسبب، بر نتایج حاصل از این مطالعه در عدم تأیید نقش واسطه گرایانه ویژگیهای مدیران و از دو جنبه مورد واکاوی قرار داد. اول آنکه چنانچه این رابطه از نظر کمی بررسی گردد به اعداد قابل تأملی منتهی میگردد. از