بر اساس نتایج این تحقیق، ارزیابی عملکرد در ایجاد خلاقیت ونوآوری در کارکنان نقش به سزایی دارد بر این اساس پیشنهاد می شود ایجاد انگیزه و اشتیاق بیشتر نسبت به وظایف در بین کارکنان موجب افزایش خلق ایده و راهکارهای جدید بین آنها می شود و برای اینکه انگیزه و اشتیاق در بین کارکنان افزایش یابد باید عملکرد کارکنان مورد ارزیابی قرار می گیرد تا برحسب عملکرد کارکنان با پاداش دادن و ارتقا مقام ومسئولیت و غیره ، باعث افزایش انگیزه وایجاد روحیه خلاقیت و نوآوری در بین کارکنان شود.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۵-۴- پیشنهادها برای تحقیقات آتی
در این قسمت با توجه به تجربیات کسب شده در تحقیق انجام شده، به سایر محققین پیشنهاد هایی جهت تحقیقات آتی ارائه می گردد:
بررسی رابطه مسئولیت اجتماعی با ارزیابی عملکرد در کلاس جهانی سازمانها
نقش مدیریت استراتژیک در دستیابی به کلاس جهانی سازمانها
بررسی تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر مولفه های کلاس جهانی سازمانها
بررسی ارزیابی مولفه های کلیدی کلاس جهانی با یکی از مدلهای ارزیابی
۵-۵- محدودیتها ومشکلات تحقیق
انجام هرتحقیق بدون وجود محدودیتها و مشکلات قابل تصور نیست ، این محدودیتها و مشکلات می تواند بر نتایج تحقیق تاثیر گذار باشد . بنابراین محقق موظف است تا حدامکان در رفع محدودیتها و مشکلات اقدام نماید. در این تحقیق محدودیتها ومشکلاتی وجود داشت از قبیل :
عدم آشنایی برخی از افراد جامعه آماری با مبانی نظری موضوع تحقیق که پس از توضیحات توجیهی به آنها ، تا حدود زیادی این مشکل برطرف گردید.
باوجود اطمینان به پاسخ دهندگان از محرمانه بودن اطلاعات ، بعضی از آنها از جواب دادن به برخی از سوالات فردی خودداری کرده بودند.
یکی دیگر از محدودیتهای این تحقیق این است که نتایج و یافته های بدست آمده تنها قابل کاربرد در جامعه آماری تحقیق حاضر می باشد و نمی توان آن را به جامعه آماری دیگر تعمیم داد .
محدودیت منابع در خصوص موضوع مورد مطالعه ، یکی دیگر از مشکلات تحقیق بود .
منابع و مأخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی
منابع فارسی
آذر ، عادل ، مومنی ، منصور ، ۱۳۸۶ ، ” آمار و کاربرد آن در مدیریت “ ، انتشارات سمت ، چاپ هشتم
ایران زاده ، سلیمان ، سلطانی ، غلامرضا ،۱۳۸۸ ، ” مدیریت و تولید در کلاس جهانی “ ، انتشارات فروزش
بلانچارد، کنت و وارگون ، تری ، ١٣٧٧ ،“ نزدیک به خطر: جهانی شدن در فرصت باقیمانده “ ، ترجمه: منوچهر سلطانی، چاپ اول ، تهران ، شرکت چاپ و نشر بازرگانی
پل ار. نیون ، ۱۳۸۶ ، ” ارزیابی متوازن – گام به گام “ ، ترجمه پرویز بختیاری و همکاران ، سازمان مدیریت صنعتی
جاجی مزدارانی، محسن ، ۱۳۹۱ ،” ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای تهران بر اساسEFQM”، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
حافظ نیا ، محمد رضا ، ۱۳۸۳ ، ” مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی “ ، نتشارات سمت
خاکی ، غلامرضا ، ۱۳۹۰ ،“روش تحقیق در مدیریت “ ، انتشارات باز تاب ، چاپ ششم
خاکی ، غلامرضا ،۱۳۸۴، ” روش تحقیق با رویکرد پایان نامه نویسی “ ، دانشگاه وزارت فرهنگ و آموزش عالی ، انتشارات درایت
دراکر ، پیتر ، ۱۳۸۰ ، ” مجموعه مقالات “ ، ترجمه : فضل الله امینی، جلد اول ، فصل سوم، تهران،انتشارات نشر فرا.
رابرت کاپلان و دیوید نورتون ، ۱۳۸۶ ، ” سازمانهای استراتژی محور “ ، ترجمه پرویز بختیاری ، سازمان مدیریت صنعتی
رحیمی ، غفور ، ۱۳۸۵ ، ” ارزیابی عملکرد و بهبود مستمر سازمان “ ، مجله تدبیر، شماره ۱۷۳
سینگانی، فارسیجانی، حسن ؛ ۱۳۹۰ ، ” بررسی نقش مدیریت دانش در سازمانهای تولیدی برای رسیدن به کلاس جهانی “ ، مجله مطالعات مدیریت راهبردی ، شماره ۶ ، ص ص ۱۵-۳۸
صفری شالی، رضا، ۱۳۹۰ ، ” راهنمای تدوین طرح تحقیق “ ، انتشارات جامعه و فرهنگ، چاپ سوم
عالم تبریز ، اکبر ، وهمکاران،۱۳۹۲، ارزیابی عوامل پیاده سازی موفق تولید در کلاس جهانی با بهره گرفتن از رویکرد یکپارچه مدل سازی ساختاری تفسیری (ISM) ، تئوری گراف و رویکرد ماتریسی ( مورد مطالعه » ایران خودرو و سایپا )، دانشگاه تهران، نشریه مدیریت صنعتی ، دوره ۵ ، شماره یک ، ص ص ۶۳-۸۱
عبدالکریمی، امیرحسین؛ فارسیجانی ، حسن ، ۱۳۸۵، “بررسی نقش مدیریت کیفیت برای رسیدن به کلاس جهانی و ملحق شدن به WTO " ارائه شده درچهارمین کنفرانس مدیریت سرآمدی و سیستم های کیفیت
فارسیجانی ، حسن ، ۱۳۹۲ ، ” اصول مدیریت کلاس جهانی “ ، انتشارات برایند پویش
فارسیجانی ، حسن ، ۱۳۸۹ ، ” روش های تولید و عملیات در کلاس جهانی “ ، انتشارات سمت
فارسیجانی ، حسن ، ۱۳۸۶ ، ” کلاس جهانی سازمان و مدیریت کیفیت جامع “ ، مر کز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران
فارسیجانی ، حسن ، ۱۳۷۹، ” چالشهای نوین مدیریت صنایع در قرن ۲۱ جهت دستیابی به رقابت در کلاس جهانی ” ، مجله مدیریت ، شماره ۴۵ ، مهر و آبان ماه
کریمی ، تورج ، ۱۳۸۵ ، ” مدلهای نوین ارزیابی عملکرد سازمانی “ ، مجله تدبیر ،شماره ۱۷۱
موتمنی ، علیرضا ، وهمکاران ، ۱۳۸۹، ” ارزیابی عملکرد راهبردی بانکها “ ، مطالعات مدیریت راهبردی ، شماره یک ، ص ص ۱۴۱- ۱۵۹
میرقادری، سید هادی ؛ فارسیجانی، حسن، ۱۳۸۶ ، ” طراحی مدل توسعه ویژگیهای سازمان برای رسیدن به کلاس جهانی “ ، مجله مطالعات مدیریت راهبردی
هومن ، حیدرعلی ، ۱۳۸۴، “مدل یابی معادلات ساختاری بار کاربرد نرم افزار لیزرل “ انتشارات سمت ، چاپ اول
منابع انگلیسی References
Blanchard, Ken & Stoner, Jesse (2004), “The vision thinking: without it you’ll never be a world-class organization” Leader to Leader, No. 31, PP. 21-28
Cantrell, Susan (2001), “Challenges and Best Practices in Measuring High – Knowledge Work”،Art of Work, May 15, pp.1-4
Clark, T.and Clegg, S. (2000), Changing Paradigms, London: Harper Collins.
Denton, Keith (2002), “Learning how to keep score”, Industrial management, March/April, PP. 28-33.
ِِDokic٫Ivan٫Slavko٫Arsovski٫Snežana٫Pešic-Dokic. (2012). Quality And World Class Manufacturin. Serbia: University of Kragujevac. Intenational Quality Conference
Drury.C. (1990), “Cost Control performance Measurement in an AMT Environment”, Management Accounting, UK, 68(10), November, pp.42- 46.
Eid, R. (2009). Factors affecting the success of world class manufacturing implementation in less developed countries: the case of Egypt. Journal of Manufacturing TechnologyManagement, 20(7), 989–۱۰۰۸
Farsijani, H., and Carruthers, A. (1996) “World Class Manufacturing and the Small and Medium Sized Enterprise.” Proceedings of the International Symposium Advanced, University of Manufacturing Processes, Systems and Technologies (AMPST Bradford: Bradford, UK, 1996. www.emodiran.com