۷۶/۰
۰۰۰/۰
۹
تحقیقات توسعه ای و کاربردی
۷۶/۰
۰۰۰/۰
۱۰
تولید و توسعه محصولات و فرآیندهای فناوری قابل عرضه در بازار
۷۳/۰
۰۰۰/۰
۱۱
ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت، دولت و جامعه
۷۶/۰
۰۰۰/۰
۱۲
مشارکت در پروژه یابی و بازاریابی
۷۹/۰
۰۰۰/۰
۱۳
هم افزایی شبکه ای و افزایش توان رقابت
۷۵/۰
۰۰۰/۰
یافته های پژوهش نشان می دهند، در سطح اطمینان ۹۹ درصد، فرضیه صفر(۰H) رد شده و فرضیه پژوهش(۱H) قویا مورد تایید قرار می گیرد، یعنی می توان ادعا نمود رابطه معنادار مثبت بین فعالیت های آموزشی، فعالیت های پژوهشی، حمایت های مالی و معنوی، ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای دانش آموختگان، تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی، ایجاد زمینه های کارآفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای جوان، ایجاد و گسترش واحد های کوچک و متوسط تولیدی دانش محور، تحقیقات توسعه ای و کاربردی، تولید و توسعه محصولات و فرایند های فناوری قابل عرضه در بازار، ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت، دولت و جامعه، مشارکت در پروژه یابی و بازاریابی، هم افزایی شبکه ای و افزایش توان رقابت پارک های علمی و فناوری با کارآفرینی فارغ التحصیلان کشاورزی وجود دارد، چرا که سطح معناداری از مقدار a کوچکتر است، یعنی(۰۱/۰=α <0=P).
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
معادلات رگرسیون گام به گام
تحلیل رگرسیون یکی از روش های پرکاربرد در مطالعات اجتماعی - اقتصادی است. این روش ارتباط تنگاتنگی با ضریب همبستگی داشته و عموماً بطور همزمان در مطالعات مورد استفاده قرار می گیرد. تحلیل رگرسیون این امکان را برای محقق فراهم میکند تا تغییرات متغیر وابسته را از طریق متغیرهای مستقل پیش بینی و سهم هر یک از متغیرهای مستقل را در تبیین متغیر وابسته تعیین کند. روش گام به گام یکی از شیوه های رگرسیون چند متغیره است که با مقایسه تمامی متغیرهای مستقل، متغیری که بیشترین تأثیر را میگذارد وارد معادله مینماید، این روند به ترتیب تکرار میگردد تا جایی که هیچ متغیری توانایی ورود به معادله رگرسیون چند متغیره را نداشته باشد. لازم به ذکر است در این روش اثرات مستقیم متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته، بررسی میشود.
تعیین سهم متغیرهای مستقل در پیش بینی تغییرات میزان توانمندی و تعیین معادله تخمین آن
در این پژوهش به منظور تعیین نقش هر یک از متغیرهای پیش بین فعالیت های آموزشی؛ فعالیت های پژوهشی؛ حمایت های مالی و معنوی؛ ایجاد فرصت های شغلی؛ تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی؛ ایجاد زمینه های کارآفرینی؛ حمایت از نوآوری و خلاقیت؛ ایجاد و گسترش واحد های کوچک و متوسط تولیدی؛ تحقیقات توسعه ای وکاربردی؛ تولید و توسعه محصولات و فرایند های فناوری قابل عرضه در بازار؛ ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت، دولت و جامعه؛ مشارکت در پروژه یابی و بازاریابی؛ و هم افزایی شبکه ای و افزایش توان رقابت، بر کارآفرینی فارغ التحصیلان، از رگرسیون خطی گام به گام استفاده شد. بدین ترتیب پس از آنکه مشخص شد همه متغیرهای پیش بین مورد بررسی در این پژوهش همبستگی معنیداری با متغیر وابسته دارند(جدول ۴-۲۰) آزمون تحلیل رگرسیون خطی گام به گام اجرا شد و بعد از گام پنجم مشخص شد که به ترتیب متغیرهای مشارکت در پروژه یابی و بازاریابی، ایجاد فرصت های شغلی، حمایت های مالی و معنوی، فعالیت های پژوهشی و فعالیت های آموزشی در مدل باقی مانده و وارد معادله رگرسیون می شود.
نتایج به دست آمده نشان میدهد ۶۹ درصد از تغییرات مربوط به میزان کارآفرینی فارغ التحصیلان توسط متغیرهای مشارکت در پروژه یابی و بازاریابی، ایجاد فرصت های شغلی، حمایت های مالی و معنوی، فعالیت های پژوهشی و فعالیت های آموزشی در پارک های علم و فناوری تبیین میشود و بقیه تغییرات توسط متغیرهایی تبیین میشود که در این تحقیق شناسایی نشدهاند.
گام اول:
در این مرحله اولین متغیری که در معادله خطی رگرسیون گام به گام معنادار شده است، مشارکت در پروژه یابی و بازاریابی (X1) بوده است. این بدان مفهوم است که متغیر مزبور بیشترین تأثیر را دارا است. در این مرحله ضریب همبستگی ۷۹۱/۰=R و ضریب تعیین ۶۲۶/۰= R2و نیز ضریب تعیین تعدیل شده ۶۲۴/۰ =R2 محاسبه گردیده است از طرف دیگر مقدار F حاصل از تجزیه واریانس برابر ۰۴۵/۳۲۴ =F و سطح معنی دار بودن برابر ۰۰۰/۰=P است که در سطح کمتر از یک هزارم معنی دار می باشد. با مشاهده ضریب تعیین بدست آمده می توان اظهار کرد که حدود ۶/۶۲ درصد از تغییرات متغیر وابسته ناشی از متغیر مشارکت در پروژه یابی و بازاریابی می باشد.
گام دوم:
در این مرحله متغیرهایی که در معادله خطی رگرسیون گام به گام معنادار شده اند، مشارکت در پروژه یابی و بازاریابی (X1) و ایجاد فرصت های شغلی (X2)، می باشد. در این مرحله ضریب همبستگی ۷۹۹/۰=R و ضریب تعیین ۶۳۸/۰= R2و نیز ضریب تعیین تعدیل شده ۶۳۴/۰ =R2 محاسبه گردیده است از طرف دیگر مقدار F حاصل از تجزیه واریانس برابر ۱۳۴/۱۷۰ =F و سطح معنی دار بودن برابر ۰۰۰/۰=P است که در سطح کمتر از یک هزارم معنی دار می باشد. با مشاهده ضریب تعیین بدست آمده می توان اظهار کرد که حدود ۸/۶۳ درصد از تغییرات متغیر وابسته ناشی از متغیرهای مشارکت در پروژه یابی و بازاریابی و ایجاد فرصت های شغلی می باشد.
گام سوم:
در گام سوم متغیرهایی که در معادله خطی رگرسیون گام به گام معنادار شده اند، عبارت است از مشارکت در پروژه یابی و بازاریابی (X1)، ایجاد فرصت های شغلی (X2) و حمایت های مالی و معنوی (X3). در این مرحله ضریب همبستگی ۸۱۱/۰=R و ضریب تعیین ۶۵۷/۰= R2و نیز ضریب تعیین تعدیل شده ۶۵۲/۰ =R2 محاسبه گردیده است از طرف دیگر مقدار F حاصل از تجزیه واریانس برابر ۶۴۲/۱۲۲ =F و سطح معنادار بودن برابر ۰۰۰/۰=P است که در سطح کمتر از یک هزارم معنی دار می باشد. با مشاهده ضریب تعیین بدست آمده می توان اظهار کرد که حدود ۷/۶۵ درصد از تغییرات متغیر وابسته ناشی از متغیرهای مشارکت در پروژه یابی و بازاریابی، ایجاد فرصت های شغلی و حمایت های مالی و معنوی می باشد.
گام چهارم:
در گام چهارم متغیرهایی که در معادله خطی رگرسیون گام به گام معنادار شده اند، شامل متغیرهای مشارکت در پروژه یابی و بازاریابی (X1)، ایجاد فرصت های شغلی (X2)، حمایت های مالی و معنوی (X3) و فعالیت های پژوهشی (X4)، در این مرحله ضریب همبستگی ۸۱۷/۰=R و ضریب تعیین ۶۶۸/۰= R2و نیز ضریب تعیین تعدیل شده ۶۶۱/۰ =R2 محاسبه گردیده است از طرف دیگر مقدار F حاصل از تجزیه واریانس برابر ۰۹۵/۹۶ =F و سطح معنادار بودن برابر ۰۰۰/۰=P است که در سطح کمتر از یک هزارم معنی دار می باشد. با مشاهده ضریب تعیین بدست آمده می توان اظهار کرد که حدود ۸/۶۶ درصد از تغییرات متغیر وابسته ناشی از متغیرهای مشارکت در پروژه یابی و بازاریابی، ایجاد فرصت های شغلی، حمایت های مالی و معنوی و فعالیت های پژوهشی می باشد.
گام پنجم:
در گام پنجم متغیرهایی که در معادله خطی رگرسیون گام به گام معنادار شده اند، عبارتند از متغیرهای مشارکت در پروژه یابی و بازاریابی (X1)، ایجاد فرصت های شغلی (X2)، حمایت های مالی و معنوی (X3)، فعالیت های پژوهشی (X4) و فعالیت های آموزشی (X5)، در این مرحله ضریب همبستگی ۸۳۱/۰=R و ضریب تعیین ۶۹۰/۰= R2و نیز ضریب تعیین تعدیل شده ۶۸۲/۰ =R2 محاسبه گردیده است از طرف دیگر مقدار F حاصل از تجزیه واریانس برابر ۷۱۰/۸۴ =F و سطح معنادار بودن برابر ۰۰۰/۰=P است که در سطح کمتر از یک هزارم معنی دار می باشد. با مشاهده ضریب تعیین بدست آمده می توان اظهار کرد که حدود ۶۹ درصد از تغییرات متغیر وابسته میزان کارآفرینی فارغ التحصیلان ناشی از متغیرهای مشارکت در پروژه یابی و بازاریابی، ایجاد فرصت های شغلی، حمایت های مالی و معنوی، فعالیت های پژوهشی و فعالیت های آموزشی می باشد.