.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
کهA1، A2، ….،Am در ماتریس تصمیمگیری D نشان دهنده m سایتی است که قرار است بر اساس یکسری شاخصهایی که در نظر میگیریم رتبهبندی شوند و نشان دهنده شاخص هایی است که برای سنجش مطلوبیت هر سایت در نظر گرفته شده اند. و سرانجام عناصر که بیانگر مقادیر خاص از شاخص jام برای سایت i ام است. حال این ماتریس با بهره گرفتن از روش بی مقیاس کردن با بهره گرفتن از نرم بی مقیاس یا نرمال می شود. و ماتریس ND تشکیل می شود.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
قدم دوم: در این قسمت اهمیت نسبی از شاخصهای موجود با بهره گرفتن از روش آنتروپی محاسبه شده و با بهره گرفتن از مقادیر تعدیل میشوند که مقادیر به ترتیب برای شاخص تعداد کلیکها (۰٫۲)، برای شاخص زمان سپری شده که میتواند نسبت به بقیه شاخصها با اهمیتتر باشد(۰٫۳)، برای شاخص تعداد دانلودها (۰٫۱) ، برای تعداد کلیکهای مثبت (۰٫۲) و برای تعداد کلیکهای منفی (۰٫۲) در نظر گرفته شده است. که بردار W به شکل زیر تولید میشود: W={WOC, WDT, WD, WPC, WNC }
حال ماتریس بی مقیاس وزین با مفروض بودن بردار W به عنوان ورودی به الگوریتم ایجاد میگردد.
به طوری که ND ماتریسی است که امتیازات شاخصها در آن بی مقیاس شده است. ماتریسی است قطری که فقط عناصر قطر اصلی آن غیر صفر خواهد بود.
قدم سوم: مشخص نمودن راه حل ایدهآل مثبت و راه حل ایدهآل منفی: برای گزینه ایدهآل () ،بهترین سایت از دید کاربران و ایدهآل منفی()، بدترین سایت از دید کاربران را تعریف می کنیم:
قدم چهارم: محاسبه اندازه جدائی(فاصله): فاصله گزینه i ام با ایدهآلها با بهره گرفتن از روش اقلیدسی بدین قرار است. که در آن =
و = می باشد.
فاصله سایت i ام از سایت ایدهآل مثبت:
فاصله سایتi ام از سایت ایدهآل منفی:
قدم پنجم: محاسبه نزدیکی نسبی هرکدام از سایتها((Ai به سایت ایدهآل. این نزدیکی نسبی را به صورت زیر تعریف میکنیم:
ملاحظه میشود که چنانچه Ai = A + گردد آنگاه ۰= di+ بوده و خواهیم داشت ۱= cli+ و در صورتی که Ai = A- شود آنگاه di-= 0 بوده و cli- =۰ خواهد شد. بنابراین هر اندازه گزینه Ai به راه حل ایدهآل (A+) نزدیکتر باشد ارزشcli+ بالاتر خواهد بود.
قدم ششم: رتبهبندی سایتها به ترتیب ارجحیت بر اساس ترتیب نزولی .cli+
فصل چهارم
پیادهسازی و ارزیابی روش پشنهادی