با توجّه به جدول ۴-۱۱ مشاهده می شود که مقدارسطح معنی داری بدست آمده کمتر از پنج صدم می باشد (۰۵/۰ >000/0 Sig = ). به همین با اطمینان ۹۵ درصد فرضیه تحقیق تایید می شود، بنابراین تبلیغات تجاری بر ارزش ویژه برند شرکت تاثیر دارد. همچنین بر اساس این جدول مقدار ® 314/0 می باشد در نتیجه می توان گفت که شدت تأثیر تبلیغات تجاری بر ارزش ویژه برند شرکت برابر ۴/۳۱ درصد تاثیر دارد. بتا در جدول رگرسیون نشان دهنده ی جهت تاثیر متغیر مستقل بر متغیر وابسته می باشد، با توجّه به علامت مثبت بتا در جدول فوق، جهت این تاثیر مستقیم (مثبت) می باشد. بدین معنا که با افزایش تبلیغات تجاری، ارزش ویژه برند شرکت پارس خزر نیز بهبود می یابد. همچنین ضریب تعیین (R2) بین دو متغیر تبلیغات بازرگانی و ارزش ویژه برند شرکت برابر با ۰۹۸/۰ می باشد که این نشان می دهد که متغیر تبلیغات بازرگانی به میزان ۸/۹ درصد توانایی پیش بینی ارزش ویژه برند شرکت را دارد، بدین معنا که مدیران شرکت پارس خزر، می توانند اطمینان حاصل کنند که با سرمایه گذاری و توجه بر روی تبلیغات بازرگانی، ارزش ویژه برند شرکت رشدی معادل ۸/۹ درصد خواهد داشت.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فرضیه اصلی دوم: ادراک مشتریان از فعالیتهای پیشبرد فروش شرکت بر ارزش ویژه برند تاثیر دارد.
جدول۴- ۱۲ ) آزمون رگرسیون بین فعالیت های پیشبرد فروش و ارزش ویژه برند
مقدار R | ضریب تعیین( (R2 | ضریب بتا | سطح معنی داری | نتیجه | |
مقدارثابت | ۵۰۳/۰ | ۲۵۳/۰ | ۰۰۰/۰ | تایید فرضیه | |
فعالیت های پیشبرد فروش | ۵۰۳/۰ | ۰۰۰/۰ |
با توجّه به جدول ۴-۱۲ مشاهده می شود که مقدارسطح معنی داری بدست آمده کمتر از پنج صدم می باشد (۰۵/۰ >000/0 Sig =). به همین با اطمینان ۹۵ درصد فرضیه تحقیق تایید می شود، بنابراین فعالیت های پیشبرد فروش بر ارزش ویژه برند شرکت تاثیر دارد. همچنین بر اساس این جدول می توان گفت که مقدار شدت تأثیر ® فعالیت های پیشبرد فروش بر ارزش ویژه برند شرکت پارس خزر، برابر ۳/۵۰ درصد می باشد، بدین معنا که فعالیت های پیشبرد فروش به میزان ۳/۵۰ درصد بر ارزش ویژه برند شرکت پارس خزر می شود. بتا در جدول رگرسیون نشان دهنده ی جهت تاثیر متغیر مستقل بر متغیر وابسته می باشد، با توجّه به علامت مثبت بتا در جدول فوق، جهت این تاثیر مستقیم (مثبت) می باشد. بدین معنا که با افزایش فعالیت های پیشبرد فروش، ارزش ویژه برند شرکت نیز بهبود خواهد یافت. همچنین ضریب تعیین (R2) بین دو متغیر فعالیت های پیشبرد فروش و ارزش ویژه برند برابر با ۲۵۳/۰ می باشد که این عدد نشان می دهد که متغیر فعالیت های پیشبرد فروش به میزان ۳/۲۵ درصد می تواند متغیر ارزش ویژه برند شرکت پارس خزر را پیش بینی نماید. در نتیجه مدیران شرکت پارس خزر می توانند اطمینان حاصل کنند که با سرمایه گذاری در فعالیت های پیشبرد فروش، ارزش ویژه برند شرکت رشدی معادل ۳/۲۵ درصد خواهد داشت.
فرضیه های فرعی
فرضیه های فرعی مرتبط با فرضیه اصلی اول:
۱-۱) ادراک مشتریان از تبلیغات تجاری شرکت بر آگاهی از برند تاثیر دارد.
جدول۴- ۱۳ ) آزمون رگرسیون بین تبلیغات تجاری و آگاهی از برند
مقدار R | ضریب تعیین( (R2 | ضریب بتا | سطح معنی داری | نتیجه | |
مقدارثابت | ۳۱۱/۰ | ۰۹۷/۰ |