جدول ۴-۲۴: آزمون تی مستقل برای بررسی وجود اختلاف بین دانشگاه دولتی و آزاد از نظر مهارت های پژوهشی
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
آزمون تی مستقل برای بررسی اختلاف میانگین
آزمون لون برای برابری واریانس
مقدار معناداری
درجه آزادی
آماره T
مقدار معناداری
آماره F
فرض برابری واریانس
.۰۰۸
۲۸
۲٫۸۵۹
۰٫۰۰۰
۲۱/۳۴۵
فرض نابرابری واریانس
.۰۱۱
۱۷٫۲۰۱
۲٫۸۵۹
جدول (۴- ۲۳) شامل آماره های توصیفی میانگین و انحراف معیار متغیر مهارت های پژوهشی به تفکیک دو دانشگاه دولتی و آزاد میباشد. همانطور که مشاهده میشود دانشگاه دولتی دارای میانگین بالاتری از نظر مهارت های پژوهشی نسبت به دانشگاه آزاد میباشد.
برای بررسی وجود اختلاف معنادار بین میانگین متغیر مهارت های پژوهشی در دو دانشگاه دولتی و آزاد ابتدا طبق جدول (۴- ۲۴) از آزمون لون برای بررسی فرض برابری واریانس ها استفاده میشود. با توجه به مقدار معناداری به دست آمده برای آزمون لون چون کوچکتر از ۰۵/۰ میباشد در نتیجه فرض برابری واریانس ها رد شده و از سطر دوم جدول برای بررسی وجود اختلاف معنادار و آزمون تی استفاده میشود. با توجه به آماره آزمون تی و مقدار معناداری به دست آمده (۰۱۱/۰) چون از مقدار ۰۵/۰ کوچکتر میباشد فرض صفر رد شده در نتیجه بین مهارت های پژوهشی اعضاء هیات علمی و جایگاه برند دانشگاه های دولتی وآزاد اسلامی اختلاف وجود دارد و دانشگاه دولتی از نظر مهارت های پژوهشی در سطح بالاتری نسبت به دانشگاه آزاد برخوردار می باشد.
۴-۲-۲-۲- فرضیه دوم
بین مهارت های ارتباطی اعضاء هیات علمی و جایگاه برند دانشگاه های دولتی وآزاداسلامی اختلاف وجود دارد
جهت بررسی جایگاه تصویر ذهنی (برند) دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با دانشگاه دولتی فرضیه آماری زیر مورد آزمون قرار می گیرد:
:H0 بین مهارت های ارتباطی اعضاء هیات علمی و جایگاه برند دانشگاه های دولتی وآزاداسلامی اختلاف وجود ندارد.
:H1 بین مهارت های ارتباطی اعضاء هیات علمی و جایگاه برند دانشگاه های دولتی وآزاداسلامی اختلاف وجود دارد.
جدول ۴-۲۵: آمار توصیفی متغیر مهارت های ارتباطی به تفکیک دانشگاه دولتی و آزاد
انحراف معیار
میانگین
تعداد
دانشگاه
.۷۶۱