درصد
۴/۵%
۶۱/۷%
۲۹/۳%
۴/۵%
۱۰۰%
جمع
تعداد
۱۲
۲۴۶
۱۱۷
۹
۳۸۴
درصد
۳/۱%
۶۴/۱%
۳۰/۵%
۲/۳%
۱۰۰%
جدول۴-۷۸: نتایج آزمون خی دو جهت بررسی رابطه بین تحصیلات و میزان استفاده از شبکه های اجتماعی
آزمون
مقدار
درجه آزادی
سطح معناداری
خی دو
۵/۶۰۲
۳
.۱۳۳
میزان آماره خی دو برابر ۵/۶۰۲ و درجه آزادی آن برابر ۳ با سطح معناداری .۱۳۳ است. چون میزان سطح معناداری از ۰٫۰۵ بیشتر است لذا فرضیه نهم تأیید نمیشود؛ بنابراین بین تحصیلات و میزان استفاده از شبکه های اجتماعی رابطه معناداری وجود ندارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فصل پنجم نتیجه گیری
مقدمه
شبکههای اجتماعی یکی از ابزارهای بسیار با اهمیت «وب ۲» هستند که در چند سال اخیر به صورت فزایندهای در دنیای وب رشد کردهاند. در واقع میتوان اینطور بیان کرد که شبکههای اجتماعی کاملترین و مهمترین ابزار «وب ۲» بوده که به نوعی دربردارنده دیگر ابزارهای «وب ۲» میباشند. به وسیله شبکههای اجتماعی افراد میتوانند در یک محیط کاملاً مجازی و به کمک ابزارهایی که در «وب ۲» فراهم شده است به روشهای مختلف با یکدیگر به تعامل و تبادل اطلاعات بپردازند. (جلالی و صبوری، ۱۳۸۸، ۶۷) در عصر حاضر، رسانههای اجتماعی عامل تحولات و تغییرات محسوب میشوند. زیرا جنس مخاطب این رسانهها منفعل نیست، بلکه کاربران، تولیدکننده محتوا هستند. امروز مخاطب رسانههای اجتماعی حضور بیشتر و تعاملات سریعتری نسبت به مخاطب رسانههای جمعی دارد.
رسانههای اجتماعی در مقایسه با رسانههای جمعی (رادیو، تلویزیون و مطبوعات) از نظر جذب مخاطب رشد بیشتری دارند و این رشد کاملاً صعودی است. در حالی که این روند در رسانههای جمعی سیر نزولی دارد و به مرور تأثیرگذاری رسانههای اجتماعی نسبت به رسانههای جمعی بیشتر میشود. (ضیاییپرور و عقیلی، ۱۳۸۸، ۲۴)
۵-۱ نتیجه گیری:
این تحقیق با هدف “بررسی نقش و تأثیر فیس بوک بر تغییر ماهیت شیوه های انتشار اخبار و اطلاعات در جامعه از دیدگاه روزنامه نگاران تهرانی عضو شبکه اجتماعی فیس بوک“ انجام گرفته است. که نتایج حاصل از آن به شرح زیر است:
بررسیها نشان داد که ۵/۶۳ درصد از پاسخگویان زن و ۱۴۰ نفر معادل ۵/۳۶ درصد مرد بودند، ۸/۶۲ درصد در گروه سنی ۲۲ تا ۳۲ سال قرار دارند، ۱/۶۴ درصد دارای تحصیلات لیسانس هستند و رشته تحصیلی ۳/۸۲ درصد ارتباطات است همچنین ۳/۷۶ درصد از پاسخگویان شغل تخصصی شان روزنامه نگاری است.