بررسی چرخه مدیریت دانش با رویکرد فازی در شرکت مادر ...
جهت تبادل دانش :
-
-
-
- تشویق کارکنان برای به روز کردن پایه های دانش خود از طریق تعامل با افرادی که در آن زمینه خاص، تخصص و مهارت دارند .
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
-
-
- بهبود ارتباطات میان واحدی سازمان و ارتباطات واحدهای صف و ستاد در جهت مدیریت دانش سازمانی .
-
- پرورش فرهنگ همکاری، تبادل و انتقال دانش(تسهیم دانش)، یادگیری پیوسته و بهبود آن .
-
- بازنگری فرآیندهای کاری و شیوه های انجام کار
جهت بکاربستن دانش:
-
- پشتیبانی از نوآوری، تولید ایده های نو و بهره برداری از موتور فکری سازمان .
-
- کسب پذیرش و تعهد مدیریت و نیز حمایت پیاپی ایشان از طرح مدیریت دانش. برای بدست آوردن این حمایت و تعهد گروه مجریان مدیریت دانش باید بتوانند پیوند محکمی بین طرح های مدیریت دانش با اهداف، احتیاجات و قابلیت های حقیقی حال و آینده سازمان برقرار کنند
-
- استفاده از خود افراد برای ارائه پیشنهادها جهت کاری ساختن دانش
منابع :
-
- آذر،عادل،(۱۳۸۳)، آمار و کاربرد آن در مدیریت ،انتشارات سمت، تهران، چاپ سوم.
-
- ابطحی، سیدحسین – صلواتی،عادل(۱۳۸۳ )، مدیریت دانش در سازمان، نشر پیوند نو، چاپ اول.
-
- افرازه،عباس،(۱۳۸۶) مدیریت دانش(مفاهیم،مدل ها،اندازه گیری و پیاده)، ناشرمولف، چاپ دوم.
-
- انتظاری،علی،(۱۳۸۵)مقایسه فرهنگ دانایی بین موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی،دانشکده صداو سیما و دانشکده صنعت هواپیمایی کشور. پایان نامه کارشناسی ارشد. موسسه عالی آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی،تهران.
-
- بازرگان، ع،(۱۳۷۶)،روش تحقیق در علوم رفتاری،انتشارات آگاه، تهران.
-
- برگرن برایان،(۱۳۸۶)،مبانی مدیریت دانش،ترجمه محمدقربانی وسیدمحمدباقری، کرج، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، چاپ اول.
-
- بقایی نیا،مریم، (۱۳۸۶)،مدیریت دانش،پرتوملت،نشریه داخلی بانک ملت،سال دوم،شماره۱۶
-
- جعفری مقدم، سعید،(۱۳۸۵)مستندسازی تجربیات مدیران از دیدگاه مدیریت دانش، تهران، انتشارات پیوند نو.
-
- حافظ نیا،م،ر(۱۳۸۲)مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی،انتشارات سمت، تهران، چاپ هشتم
-
- خاکی، غ، ر،(۱۳۷۸)، روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی، کانون فرهنگی انتشارات داریت، تهران، چاپ دوم.
-
- خرقانی سعید و مینو سلسله، ۱۳۸۵، چرخه مدیریت دانش، ماهنامه مدیریت دانش،شماره۲۳
-
- داونپورت، تامس اچ، پروساک لارنس، (۱۳۷۹)،مدیریت دانش، ترجمه حسین رحمان سرشت، تهران، نشر ساپکو.
-
- رادینگ، آلن، (۱۳۸۳)،مدیریت دانش،ترجمه محمدحسین لطیفی، انتشارات سمت، چاپ اول.
-
- ساروخانی، ب، (۱۳۸۲)،روش های تحقیق در علوم اجتماعی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اقتصادی، تهران، چاپ هشتم.
-
- صیف، محمدحسن و مقدادکرمی،(۱۳۸۳)،مدیریت دانایی، رویکردی استراتژیک، تدبیر، شماره ۱۵۳، بهمن، صص۲۴-۲۰
-
- عدلی، فریبا،(۱۳۸۴)،مدیریت دانش حرکت به فراسوی دانش، تهران، انتشارات فراشناختی اندیشه، چاپ اول .
-
- علاقه بند، علی،(۱۳۸۲)،مبانی نظری و اصول مدیریت آموزشی، تهران، نشر روان.
-
- فتحیان، محمد،(۱۳۸۴)، دانش مدیریت ضمنی در خلاقیت و نوآوری، نشریه تدبیر، شماره ۱۶۴ دی ماه
-
- کیوی، ریمون و کامپنهود، لوک، وان،(۱۳۸۲)، روش تحقیق در علوم اجتماعی، نشر توتیا
-
- ماهنامه صنعت برق، مرداد۱۳۸۷، شماره ۱۴۳ .
-
- مک دانلد، جان، (۱۳۸۱)، مدیریت دانش، ترجمه بدری نیک فطرت، تهران .
-
- نظری، عمران(۱۳۸۲)، مدیریت و انتقال دانش در سازمانها، مجموعه مقالات اولین کنفرانس توسعه منابع انسانی، انتشارات موسسه مطالعات و بهره وری منابع انسانی.
-
- Amin,A.Bargach,S.Donegan,J.&Others.(2001)Building a knowledge - sharing culture, Oilfield Review,49.
-
- Blackler,F.(1996)."The knowledge , knowledge work and organization:An overview and interpretation” organization studies,102-1046.
-
- Bouthillier,F &Shearer,K(2002)"Underestanding knowledge management and information management. The need for an empirical perspective",information research,8,1.
-
- Jones,D,2003,"Knowledge management and technical communication: a convergence of ideas and skills"available at: