۷۰۰
۲۴۸
۲۴۰۰
۳۳۱
۷۵۰۰۰
۳۸۲
۹۵
۷۶
۲۷۰
۱۵۹
۷۵۰
۲۵۶
۲۶۰۰
۳۳۵
۱۰۰۰۰۰
۳۸۴
تعداد نمونه بدست آمده بر اساس جدول مورگان ۱۸۱ عدد بوده و پژوهشگر نیز در این تحقیق تعداد ۱۸۱ پرسشنامه را در میان اعضای جامعه توزیع نموده است.
۳-۷-۲ روش نمونه گیری
نمونه گیری فرایند گزینش و انتخاب تعدادی از اعضای جامعه است، بطوری که با بررسی نمونه و درک خصوصیات یا ویژگیهای آزمودنیهای نمونه، قادر به تعمیم خصوصیات یا ویژگی ها به عناصر جامعه خواهیم بود(آذر، ۱۳۸۸). بر این اساس دو نوع طرح نمونه گیری وجود دارد: نمونه گیری تصادفی و غیرتصادفی. در نمونه گیری تصادفی، اعضای جامعه به عنوان آزمودنیهای نمونه منتخب از شانس و احتمالی یکسان برخوردارند. روشی که پژوهشگر با توجه به شناخت از جامعه آماری مورد بررسی، در این تحقیق برگزیده است، نمونه گیری احتمالی(تصادفی) میباشد. بدین ترتیب که پژوهشگر پس از تعیین حجم نمونه، متناسب با تعداد کارکنان، نمونه را به روشی تصادفی ساده[۱۰۶] (و نه به صورت هدفمند) انتخاب نموده است.
۳-۸ نحوه گردآوری دادهها
روش گردآوری دادههای این پژوهش با توجه به مطالعه کتب و مقالات منتشر شده برای بدست آوردن و ارائه مدل مفهومی به صورت کتابخانه ای و برای جمع آوری دادهها به وسیله پرسشنامه در جهت بررسی سئوالات و فرضیههای تحقیق و بحث و چراجویی در مورد نتایج حاصله از طریق مصاحبه، به صورت میدانی میباشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۳-۹ ابزار گردآوری دادهها
ابزار گردآوری دادهها شامل، پرسشنامه رهبری چندعاملی MLQ ( آولیو و باس، ۱۹۹۷) برای بعد سبکهای رهبری، پرسشنامه فراموشی سازمانی (مشبکی و همکاران، ۱۳۹۰) برای بعد فراموشی هدفمند سازمانی و اقتباس از پرسشنامه ابهام و تضاد در رضایت شغلی و فشار شغلی(کیپنیس و اشمیت[۱۰۷] ، ۱۹۸۸) برای بررسی متغیر رضایت شغلی میباشد، که در قالب یک پرسشنامه توزیع شده است.
ابزار دوم، مصاحبه از مدیران و کارکنان دانشگاه قم خواهد بود، که برای بحث و چراجویی نتایج حاصله مورد استفاده قرار خواهدگرفت.
پرسشنامه این تحقیق به لحاظ محتوایی دارای دو بخش است.
بخش اول پرسشنامه، مربوط به جمع آوری اطلاعات عمومی پاسخ دهندگان بوده و از ۷ سوال تشکیل شده که شامل جنسیت، وضعیت تاهل، سن، نوع استخدام، میزان تحصیلات، سابقه خدمت و محلخدمت ایشان میباشد.
بخش دوم پرسشنامه، شامل ۵۴ سوال تخصصی بوده که با متغیرهای تحقیق مرتبط است.
جدول ۳-۲ سئوالات مرتبط با متغیرهای مدنظر در پرسشنامه تحقیق
ردیف
متغیر
مولفه ها
شماره سئوالات
۱
رهبری تحول آفرین
ویژگیهای آرمانی
از ۱ تا ۴
رفتارهای آرمانی
از ۵ تا ۸