** رابطه در سطح ۹۹ درصد معنیدار است.
همانطور که در جدول ۴-۵ نشان داده شده است میزان ضریب همبستگی ۸۸۶/۰ بوده که نشان از رابطه مستقیم بین متغیرها میباشد. مقدار sig آزمون برابر ۰۰/۰ می باشد و چون کمتر از ۰۵/۰ میباشد میتوان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان ۹۹% رابطه معنیداری بین دو متغیر وجود دارد.
۲- آیا استفاده از وبسایتها بر جذب گردشگران داخلی تاثیر دارد؟
برای آزمون رابطه بین دو متغیر استفاده از وبسایتها و جذب گردشگران داخلی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول ۴-۶٫ ۱۰نتیجه جدول همبستگی دو متغیر استفاده از وبسایتها و جذب گردشگران داخلی
متغیرها
تعداد
مقدار ضریب همبستگی پیرسون
سطح معنیداری
استفاده از وب سایتها و جذب گردشگران داخلی
۳۲۰
**۸۱۷/۰
۰۰/۰
** رابطه در سطح ۹۹ درصد معنیدار است.
همانطور که در جدول ۴-۶ نشان داده شده است میزان ضریب همبستگی ۸۱۷/۰ بوده که نشان از رابطه مستقیم بین متغیرها میباشد. مقدار sig آزمون برابر ۰۰/۰ می باشد و چون کمتر از ۰۵/۰ میباشد میتوان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان ۹۹% رابطه معنیداری بین دو متغیر وجود دارد.
۳- آیا استفاده از برنامه های تبلیغاتی صدا و سیما (رسانه ملی) بر جذب گردشگران داخلی تاثیر دارد؟
برای آزمون رابطه بین دو متغیر استفاده از برنامه های تبلیغاتی صدا و سیما (رسانه ملی) و جذب گردشگران داخلی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
جدول ۴-۷ ۱۱نتیجه جدول همبستگی دو متغیر استفاده از برنامه های تبلیغاتی صدا و سیما (رسانه ملی) و جذب گردشگران داخلی
متغیرها
تعداد
مقدار ضریب همبستگی پیرسون
سطح معنیداری
استفاده از برنامه های تبلیغاتی صدا و سیما (رسانه ملی) و جذب گردشگران داخلی
۳۲۰
۳۵۶/۰
۰۰/۰
همانطور که در جدول ۴-۷ نشان داده شده است میزان ضریب همبستگی ۳۵۶/۰ بوده که نشان از رابطه مستقیم بین متغیرها میباشد. مقدار sig آزمون برابر ۰۰/۰ میباشد و چون کمتر از ۰۵/۰ میباشد میتوان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان ۹۵% رابطه معنیداری بین دو متغیر وجود دارد.
۴- آیا استفاده از برنامه های تبلیغاتی ماهواره بر جذب گردشگران داخلی تاثیر دارد؟
برای آزمون رابطه بین دو متغیر استفاده از برنامه های تبلیغاتی ماهواره و جذب گردشگران داخلی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است.
جدول ۴-۸ ۱۲نتیجه جدول همبستگی دو متغیر استفاده از برنامه های تبلیغاتی ماهواره و جذب گردشگران داخلی
متغیرها