ضرایب رگرسیونی متغیر پورتال نسبت به مدیریت ارتباط با مشتری برابر ۳۱/۰است، و مقادیر p_value پورتال نسبت به مدیریت ارتباط با مشتری، ۰۴۱/۰ می باشد. بر این اساس فرضیه تایید می گردد.
- فرضیه های فرعی پنجم: پاسخ دهنده های خودکار بر مدیریت ارتباط با مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد.
جدول(۴-۱۳)ضرایب رگرسیونی متغیر پاسخ دهنده های خودکار بر مدیریت ارتباط با مشتری
متغیر وابسته | تاثیرمستقیم | متغیر مستقل | Estimate | S.E. | C.R. | P |
مدیریت ارتباط با مشتری | پاسخ دهندههای خودکار | .۴۳ | ۱٫۵۵۲ | .۵۴۱ | .۰۳۱ |
ضرایب رگرسیونی متغیر پاسخ دهندههای خودکار نسبت به مدیریت ارتباط با مشتری برابر ۴۳/۰است، و مقادیر p_value پاسخ دهندههای خودکار نسبت به مدیریت ارتباط با مشتری، ۰۳۱/۰ می باشد. بر این اساس فرضیه تایید می گردد.
۴-۳-۳ معادلات ساختاری
متغیرهای مستقل، پست الکترونیک را با x1 ، وب سایت را باx2، پورتال x3 ، پاسخ دهنده های خودکار را با x4 و کاتالوگ های آنلاین را x5 و متغیر وابسته مدیریت ارتباط با مشتری را با Y نمایش میدهیم، با توجه به ضرایب رگرسیونی، مدل رگرسیونی خطی برازش داده شده به داده ها، به صورت زیر میباشد:
Y = 0.14 + 0.64 x1 + ۰٫۷۷ x2 +۰٫۳۱ x3 +۰٫۴۳ x4 +۰٫۵۶ x5.
۴-۳-۴ضرایب استاندارد شده متغیرها
با بهره گرفتن از این مدل رگرسیونی، هر مقداری از متغیر مدیریت ارتباط با مشتری را میتوان با بهره گرفتن از متغیرهای مستقل پیش بینی کرد. حال برای تعیین این که کدام یک از متغیرهای مستقل دارای بیشترین تأثیر بر متغیر وابسته هستند، ضرایب استاندارد شده متغیرهای مستقل محاسبه می شود، هر متغیری که دارای ضریب استاندارد بیشتری باشد، تأثیر بیشتری بر روی متغیر وابسته دارد. ضرایب استاندارد شده متغیرهای مستقل در نمودار زیر آمدهاست.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
نمودار(۴-۶) ضرایب استاندارد شده متغیرها در نمایندگی ایران خودرو
همانطور که در نمودار فوق مشاهده می شود، متغیر وب سایت بیشترین تأثیر و متغیر پاسخ دهنده های خودکار کمترین تأثیر را بر روی متغیر مدیریت ارتباط با مشتری دارند.
۴-۳-۵ مقایسه مدل مستقل و مدل پیشنهادی
به منظور بررسی مناسبت مدل، از معیارهای زیر استفاده می شود. هر چه مقادیر این معیارها به عدد ١ نزدیکتر باشند مدل مناسبتر است. منظور از مدل مستقل، مدلی که در آن بین متغیرها هیچ رابطهای نیست؛ به این مدل، مدل پایه نیز گفته می شود.