۱۳۹.۳۵
۱۴۹.۱
۱۳۱.۷
Total Core Loss (W)
۳۳۰.۶۱
۳۷۷
۳۲۴.۱
Copper Loss (W)
۳۱۷.۴
۲۹۶.۱
۲۶۲.۴
Rotational Loss (W)
۴۴۷.۷
۵۵۲.۷
۴۴۷.۷
Output Power (W)
۵۴۶۳.۶
۶۰۷۰
۵۴۶۳.۶
Efficiency (%)
۸۲.۹
۸۳.۲
۸۴.۱
شکل ۴-۱۵ شار پیوندی خودی، شار پیوندی متقابل بین فاز اول و دوم، شار پیوندی متقابل بین فاز اول و سوم، شار پیوندی متقابل بین فاز اول و چهارم، و شار پیوندی کل را برای فاز اول نشان می دهد. همانطور که مشخص است، شار پیوندی کل هنگامی که اندوکتانسهای متقابل در نظر گرفته شوند کاهش می یابد. همچنین، در شکل ۴-۱۶ شار پیوندی کل برای سه نقطه کار ارائه شده در جدول نشان داده شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
از آنجا که زاویه هدایت توسط کنترلر تنظیم می گردد، می توان نتیجه گرفت که در نظر گرفتن اندوکتانسهای متقابل در محاسبه تلفات هسته تاثیری ندارد و از دیدگاه کنترل موتور می توان از اندوکتانسهای متقابل همانند روش کنترل جریان ناپیوسته صرفنظر کرد.
شکل ۴- ۱۵- شار پیوندی فاز اول
(الف)
(ب)
(ج)
شکل ۴-۱۶- شار پیوندی اولین قطب استاتور (الف) بدون در نظر گرفتن اندوکتانسهای متقابل در ۳۱ درجه زاویه هدایت (ب) با در نظر گرفتن اندوکتانسهای متقابل در ۳۱ درجه زاویه هدایت (ج) با در نظر گرفتن اندوکتانسهای متقابل در ۸۶/۳۰ درجه زاویه هدایت
۴- ۷ – نتیجه گیری
در این فصل، الگوریتم محاسبه تلفات هسته موتور سوئیچ رلوکتانس در حالت عملکرد جریان ناپیوسته جهت محاسبه تلفات هسته در حالت عملکرد جریان پیوسته اصلاح گردید. با بهره گرفتن از روش ارائه شده، محاسبه راندمان در تمامی حالتهای عملکرد موتور قابل محاسبه خواهد بود. مطابق نمودارهای ارائه شده، تلفات هسته در حالت عملکرد جریان ناپیوسته با افزایش سرعت تغییر چندانی نخواهد داشت. در حالی که تلفات هسته در حالت عملکرد جریان پیوسته با افزایش سرعت افزایش می یابد. با این حال به دلیل افزایش توان خروجی، راندمان موتور در سرعتهای بالا با بهره گرفتن از روش جریان پیوسته افزایش می یابد.
همچنین تاثیر اندوکتانسهای متقابل بر عملکرد موتور و به ویژه بر تلفات هسته بررسی گردید و نهایتاً مشخص شد که از نقطه نظر کنترل و مقایسه راندمان موتور در شرایط مختلف می توان از اندوکتانسهای متقابل صرفنظر کرد.
فصل پنجم:
بهینه سازی عملکرد موتور سوئیچ رلوکتانس