ضریب معناداری (Sig)
F
مجذور میانگین
مجموع مربعات
متغیرها
۴۰۸/۰
۹۷۳/۰
۴۸۲/۰
۴۷۷/۱
بین گروه ها
تطابق عناصر آمیخته بازاریابی
۴۹۶/۰
۴۶۵/۵۹
درون گرو ها
۹۱۲/۶۰
مجموع
منبع: یافته های تحقیق
فصل پنجم:
نتیجه گیری
۵-۱ مقدمه
بدیهی است که تحقیق یکی از پایههای بسیار اساسی در پیشرفت علوم است. هر محققی از نتایج به دست آمده از تحقیق خود بهره میبرد و برای خود مسألهای را میشکافد و نکته مبهمی را روشن میکند، در نتیجه در راه پیشبرد علم قدم بر میدارد. تردیدی نیست که یافتههای او برای دانشمندان، محققان آگاهی بخش است (حسن زاده, ۱۳۸۶, ص ۲۸۸). هدف از انجام پژوهشهای علمی، دست یابی به یافتههای است که بر پایه آنها میتوان با نگرش جدید در خصوص مسأله موجود پرداخت و از این طریق به گسترش مرزهای علم و در عین حال رفع مشکلات به طرز سیستماتیک پرداخت.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
از آنجا که در این تحقیق ما به بررسی بررسی تاثیر عدم اطمینان بر استراتژی آمیخته بازاریابی صادرات (شواهدی از صادرات خشکبار استان آذربایجان شرقی)"با روشهای استاندارد و تحت متدولوژی توصیه شده از سوی صاحبنظران، انجام پذیرفت و دادههای لازم استحصال گردید که در این قسمت میبایست مورد نتیجه گیری و بحث قرار گیرد.
در این فصل، نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل دادهها، خلاصه، جمع بندی و مورد بحث واقع می شود و از این طریق سعی میشود به سؤالاتی که در فصل اول مطرح شده پاسخ داده شود. ضمناً به محدودیتهایی که بر سر راه انجام تحقیق وجود داشته است اشاره شده و در نهایت در بسط موضوع تحقیق، راهکارهایی برای محققان آتی پیشنهاد گردیده است که امید آن میرود مفید واقع گردد.
۵-۲ آمار توصیفی
اولین ویژگی مورد سنجش جنسیت افراد شرکت کننده در پژوهش میباشد در این پژوهش بیشتر افراد شرکت کننده مرد بودند. یعنی ۴۶ نفر(۵/۷۵ درصد)، ۳۴ نفر(۵/۴۲ درصد) زن میباشد دومین ویژگی مورد سنجش در این پژوهش نیز وضعیت سنی افراد شرکت کننده بود که بیشترین مشارکت مربوط به رده سنی بین ۴۱-۵۰ سال بوده است. در واقع ۲۸ نفر(۳۵ درصد) در رده ۴۱-۵۰ سال، ۲۲ نفر (۵/۲۷درصد) بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن داشته اند و بالای ۵۰ سال ۱۷نفر(۵/۲۱درصد) و در نهایت زیر ۳۰ سال ۱۳ نفر(۲۵/۱۶ درصد) سن داشته اند.در رابطه وضعیت تحصیلی نیز بیشتر افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس بودند ۴۲ نفر(۵/۵۲درصد)، بعد از آن مدرک کاردانی به پایین ۱۹نفر(۷۵/۲۳ درصد) و کارشناسی ارشد نیز ۱۹ نفر در این پژوهش شرکت داشته اند.آخرین ویژگی مورد سنجش در پژوهش حاضر سابقه فعالیت شرکتها بوده است. در این پژوهش شرکتهای که بین ۳-۶ سال سابقه داشته اند بیشترین حجم را به خود اختصاص دادهاند. در واقع ۱۶ شرکت(۴۰ درصد) بین ۳-۶، ۷-۱۰ سال ۹ شرکت، زیر ۳ سال ۸ شرکت و بالای ۱۰ سال ۷ شرکت در پژوهش حاضر شرکت داشته اند.
۵- ۳ بحث و نتیجه گیری
فرضیه اصلی نخست: استفاده از شبکه ها از طریق کاهش عدم اطمینان موجب تطابق بهتر عناصر امیخته بازاریابی خواهد شد.
با توجه به خروجی های PLS در حالت ضرایب استاندارد در مدل فرضیات اصلی میتوان این طور استنباط نمود که کاهش عدم اطمینان استراتژی های بازاریابی در رابطه استفاده از شبکه ها و تطابق بهتر عناصر آمیخته بازاریابی مورد تایید واقع نشد زیرا در رابطه بین استفاده از شبکه ها با عناصر آمیخته بازاریابی به صورت مستقیم شدت تاثیر بالاتر از حالتی است که کاهش عدم اطمینان در مسیر جایگزین نقش واسطه را دارد میباشد. استفاده از شبکه ها به معنی ایجاد ارتباط گسترده با سایر سازمانها و بخشها و مشتریان میباشد که امروزه در ادبیات بازاریابی با مفاهیمی همانند مدیریت ارتباط با مشتری بیشتر شناسایی می شود در واقع استفاده از این شبکه ها موجبات جلب حمایت و هم چنین شناسایی نیازها مشتریان و تامین کنندگان شود. قدرمسلم وجود این چنین ارتباطی می تواند موجبات بهتر توزیع، ارائه تبلیغات مثمرثمر، قیمت گذاری و هم چنین خود محصول شود زیرا در این زمینه هر چه اطلاعات بیشتر باشد شرکت می تواند محصولات متنوعتر را طوری ارائه دهد که با نیازهای مشتریان بیشتر انطباق داشته باشد. این در حالی است که نقش میانجی در این پژوهش برای کاهش عدم اطمینان محیطی نمی توان در نظر گرفت و رابطه مستقیم رابطه فعال و قدرتمندتری میاشد. نتایج این پژوهش با پژوهش هلم(۲۰۱۴) همراستا میباشد در این تحقیق نیز این رابطه بدست آمد که رابطه مستقیم بسیار قویتر است ولی رابطه غیرمستقیم به میزان رابطه مستقیم اثرگذاری لازم را برای تایید نقش میانجی ندارد.
فرضیه اصلی دوم: کارآفرینی از طریق کاهش عدم اطمینان موجب تطابق بهتر عناصر امیخته بازاریابی خواهد شد.