۱۳۶
۱۱۰۰
۲۸۵
۱۰۰۰۰۰
۳۸۴
۳-۳ روش گردآوری اطلاعات
روشهای گردآوری اطلاعات در این تحقیق به شرح زیر است:
۱-۳-۳ مطالعات کتابخانهای
جهت گردآوری اطلاعات در زمینه مبانی نظری و ادبیات تحقیق موضوع، از منابع کتابخانهای، مقالات، کتابهای مورد نیاز و نیز از مصاحبه حضوری استفاده شده است.
۲-۳-۳ تحقیقات میدانی
به منظور جمعآوری داده ها و اطلاعات در این قسمت از پرسشنامه استفاده شده است که این پرسشنامه ها توسط مشتریان فروشگاههای “جانبو” پاسخ داده شده است. با توجه به مدل تحقیق، ۶ متغیر مورد بررسی قرار گرفتهاند؛ متغیرهای حس لذت، حس انگیختگی، ریسک ادراک شده، قصد خرید آنی، رفتار خرید آنی و واکنش پس از خرید.
پرسشنامه مذکور شامل ۲ بخش عمده زیر میباشد:
سوالات جمعیتشناختی: در سوالات جمعیتشناختی، سعی شده که اطلاعات کلی در مورد مشتریان فروشگاههای جانبو جمعآوری گردد. این اطلاعات می تواند در آینده نیز مورد استفاده شرکت “اورست مدرن پارس” که فروشگاههای جانبو را تحت مدیریت خود دارد، قرار گیرد.
سوالات تخصصی: این قسمت شامل ۲۵ سوال میباشد. در طراحی این قسمت سعی گردیده است تا سوالات پرسشنامه تا حد ممکن برای همگان قابل فهم باشد.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۴-۳ پرسشنامه
پس از مشخص شدن مدل و متغیرهای پژوهش، به منظور سنجش این متغیرها، باید به دنبال شاخص ها و سوالاتی بوده که توسط محققان گذشته مورد تایید قرار گرفتهاند. در جدول (۲-۳)، متغیرهای پژوهش به همراه سوالات آنها و منابعی که پایایی آن سوالات را تایید می کند، به نمایش گذاشته شده است. جهت نشان دادن پایایی سوالات از آلفای کرونباخ استفاده می شود که این عدد برای تمامی سوالات در جدول آمده است.
جدول ۲-۳: تعریف عملیاتی متغیرها
متغیرها
سوالها
منبع
آلفای کرونباخ
حس لذت
۱٫ هنگام مواجهه با آن کالا احساس خوبی داشتم.
گریس و یوجی، ۲۰۰۸
۸/۰
۲٫ هنگام مواجهه با آن کالا احساس رضایت میکردم.
گریس و یوجی، ۲۰۰۸
۸۸/۰
۳٫ هنگام مواجه با آن کالا انگیزه خریدش را داشتم.
گریس و یوجی، ۲۰۰۸
۸۵/۰
۴٫ آن کالا برایم با اهمیت بود.
گریس و یوجی، ۲۰۰۸
۸۴/۰
حس انگیختگی
۵٫ در هنگام مواجهه با آن کالا نسبت به آن بیتفاوت بودم.
گریس و یوجی، ۲۰۰۸