این مطلب است که انجام آزمون های جدید در آموزش و پرورش باعث افزایش انگیزه دانش آموزان در جهت افزایش قوای جسمانی آنها می گردد. بنابراین بر آن شدیم تا با بررسی مقایسه رابطه سطح آمادگی جسمانی با ترکیب بدن دختران مقطع ابتدایی شهر رشت بین مدارس دولتی و غیر انتفاعی متوجه تغییرات شده و با در اختیار قرار دادن آن به معلمان تربیت بدنی برای ارتقای آمادگی جسمانی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی گامی موثربرداریم.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۱-۴ اهداف پژوهش
۱-۴-۱ هدف کلی
مقایسه رابطه سطح آمادگی جسمانی بدن با ترکیب بدن در دختران دانش آموزان مدارس دولتی و غیر انتفاعی.
۱-۴-۲ اهداف اختصاصی
بررسی رابطه بین قدرت با ترکیب بدن در مدارس دولتی
بررسی رابطه بین استقامت با ترکیب بدن در مدارس دولتی
بررسی رابطه انعطاف پذیری با ترکیب بدن در مدارس دولتی
بررسی رابطه تعادل با ترکیب بدن در مدارس دولتی
بررسی رابطه بین قدرت با ترکیب بدن در مدارس غیر انتفاعی
بررسی رابطه بین استقامت با ترکیب بدن در مدارس غیر انتفاعی
بررسی رابطه بین انعطاف پذیری با ترکیب بدن در مدارس غیر انتفاعی
بررسی رابطه بین سرعت با ترکیب بدن در مدارس غیر انتفاعی
مقایسه رابطه قدرت با ترکیب بدن در مدارس دولتی و غیر انتفاعی
مقایسه رابطه استقامت با ترکیب بدن در مدارس دولتی و غیر انتفاعی
مقایسه رابطه انعطاف پذیری با ترکیب بدن در مدارس دولتی و غیر انتفاعی
مقایسه رابطه تعادل با ترکیب بدن در مدارس دولتی و غیر انتفاعی
۱-۵ فرضیه های پژوهش
بین قدرت دانش آموز دختر مدارس دولتی با ترکیب بدن آنها رابطه وجود دارد.
بین استقامت دانش آموز دختر مدارس دولتی با ترکیب بدن رابطه وجود دارد.
بین انعطاف پذیری دانش آموز دخترمدارس دولتی با ترکیب بدن رابطه وجود دارد.
بین تعادل دانش آموز دختر مدارس دولتی با ترکیب بدن رابطه وجود دارد.
بین قدرت دانش آموز دخترمدارس غیر انتفاعی با ترکیب بدن رابطه وجود دارد.
بین استقامت دانش آموز دختر مدارس غیر انتفاعی با ترکیب بدن رابطه وجود دارد.
بین انعطاف پذیری دانش آموز مدارس غیر انتفاعی دختر با ترکیب بدن رابطه وجود دارد.
بین تعادل دانش آموز دختر مدارس غیر انتفاعی با ترکیب بدن رابطه وجود دارد.
بین قدرت دانش آموز دختر مدارس دولتی با مدارس غیر انتفاعی رابطه وجود دارد.
بین استقامت دانش آموز دختر مدارس دولتی با غیر انتفاعی رابطه وجود دارد.
بین انعطاف پذیری دانش آموز دختر مدارس دولتی با مدارس غیر انتفاعی رابطه وجود دارد.
بین تعادل دانش آموز دختر مدارس دولتی با غیر انتفاعی رابطه وجود دارد.
۱-۶ روش پژوهش
این پژوهش یک مطاله از نوع توصیفی و جامعه آماری آن را دانش آموزان دختر ۱۰ تا ۱۲ سال مقطع ابتدایی مدارس دولتی و غیرانتفاعی ناحیه ۱و۲ رشت که در سال تحصیلی ۹۳-۹۲ مشغول به تحصیل هستند، تشکیل می دهند.تعداد کل دانش آموزان این مقاطع از کارشناسی ابتدایی آموزش و پرورش شهر رشت اخذ شد که تعداد آنها ۱۰۰۸۰نفر بود. سپس تحقیق شامل ۶۰۰ نفر یعنی به تفکیک در هر پایه ۲۰۰ نفراز بین دانش آموزان انتخاب شدند. نمونه گیری به صورت خوشه ای تصادفی از مدارس دولتی و غیر انتفاعی ناحیه ۱و۲ رشت صورت گرفت. در مرحله بعد، از چند کلاس در هر مدرسه (مقاطع چهارم و پنجم و ششم ) و از هر کلاس ۲۵ نفردانش آموز بصورت تصادفی انتخاب شدند.
پس از نمونه گیری نحوه ی انجام آزمون های آمادگی جسمانی و نحوه ی اندازه گیری ترکیب بدن و کلیه ی جزییات برای دانش آموزان توسط محقق تشریح و متغیر های قد و وزن ارزیابی شد.
از آزمودنی ها، تست های آمادگی جسمانی ( دوی ۵۴۰ متر- درازنشست- کشش بارفیکس اصلاح شده-تعادل- انعطاف پذیری با تخته انعطاف) به عمل آمد و نهایتاً اطلاعات با روش های آماری توصیفی، استنباطی، ضریب همبستگی پیرسون، ضریب فیشر و کلیه محاسبات آماری توسط رایانه با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS نسخه ۱۹ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
۱-۷ محدودیت های تحقیق
۱-۷-۱ محدودیت های غیر قابل کنترل
عدم کنترل تفاوت های فردی
عدم کنترل شرایط روحی آزمودنی ها
میزان تمرینات و آمادگی قبلی آزمودنی ها قابل کنترل نبود
از آزمون گرهای مختلف برای اجرای آزمون ها استفاده شد
۱-۷-۲ محدودیت های قابل کنترل
آزمودنی ها در دامنه سنی ۱۰ تا ۱۲ سال انتخاب شدند که در سال تحصیلی ۹۳- ۱۳۹۲ مشغول به تحصیل بودند
آزمودنی ها فقط از دانش آموزان دختر انتخاب شدند.
همه آزمودنی ها سالم بودند و دارو مصرف نمی کردند
آزمون ها بعد از گرم کردن از آزمودنی ها گرفته شد
۱-۸ پیش فرض های تحقیق
همه آزمونگر ها در نهایت صداقت به اجرای آزمون ها پرداختند.
روش های اندازه گیری (آزمون ها و قد و وزن) صحیح بوده است.
۱-۹ تعاریف واژه ها
آمادگی جسمانی