۰
۰
۱۲
۷۴
۵۹
۱۴۵
درصد
۰.۰%
۰.۰%
۸.۳%
۵۱.۰%
۴۰.۷%
۱۰۰.۰%
m8
فراوانی
۰
۰
۲۸
۵۴
۶۳
۱۴۵
درصد
۰.۰%
۰.۰%
۱۹.۳%
۳۷.۲%
۴۳.۴%
۱۰۰.۰%
بر اساس جدول فوق، ۱/۵۳% با بیشترین فراوانی بیان داشته اند که امکانات رایانهای(امکانات سخت افزاری) لازم جهت کسب دانش در شرکت موجود است. در حالی که ۶۰% معتقدند امکانات رایانهای(امکانات نرم افزاری) لازم جهت کسب دانش در شرکت تاحدودی موجود است. ۶/۵۶% اظهار نموده اند که اشاعه فرهنگ دانش پژوهی تاحدودی از جمله اولویت های شرکت است. ۳/۵۷% عنوان نموده اند که فرهنگ سازمانی شرکت از تلاش هایی که به منظور کسب دانش صورت می گیرد حمایت می کند. ۳/۵۹% با این نظر که تاکیدی مستمر بر شناسایی نخبگان (دارندگان دانش کلیدی) در شرکت صورت می گیرد تاحدودی موافق بودند. ۸/۵۵% بیان داشته اند که تجربیات کارکنان بصورت مکتوب جهت کسب دانش در شرکت گردآوری می شود. ۷/۹۱% معتقدند که اولویت با تأمین دانش مورد نیاز از منابع داخلی سازمان است. و ۶/۸۰% نیز ابراز داشته اند که درصورت نیاز ، شرکت دانش مورد نیاز خود را از منابع خارج از سازمان تامین می کند. بنابراین به طور میانگین ۱/۵۵% (میانگین مجموع درصدهای زیاد و بسیار زیاد) از کارکنان اظهار داشته اند که شناسایی و کسب دانش در شرکت های بیمه مورد مطالعه این تحقیق از اولویت و درجه اهمیت بسزائی برخوردار است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
نمودار شماره ۵-۴. شاخصهای مربوط به شناسایی و کسب دانش.
۹- در شرکت مکان هایی جهت تبادل دوستانه تجربیات جهت خلق دانش درنظر گرفته شده است(برای مثال اتاق تفکر، اتاق مشورت و نظایر آن).
۱۰- نشریات تخصصی روزآمد بیمه ای در اختیار کارکنان قرار می گیرد( توسط شرکت).
۱۱- تجارب ناموفق شرکت بیمه در جلساتی با حضور نمایندگانی از سوی کلیه کارکنان مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.
۱۲- خلق دانش با درنظرگرفتن نیازهای سازمانی صورت می گیرد.
۱۳- سازمان در جهت غنیسازی دانش جدید در داخل شرکت تلاش می ورزد.
۱۴- کارکنان در بخشهای مختلف سازمان به اهمیت تولید دانش واقفند.
۱۵- میان واحد های مختلف سازمان / واحد آموزش ارتباط مستمری جهت خلق دانش وجود دارد.
۱۶- فرهنگ سازمانی از توزیع دانش در شرکت پشتیبانی می کند.
۱۷- مشوق های مادی لازم جهت اشتراک دانش در شرکت پیش بینی شده است.
۱۸- نیازهای خاص بخشهای مختلف شرکت جهت اشتراک دانش مورد پیش بینی قرار می گیرد.
۱۹- امکانات لازم جهت به اشتراک گذاری دانش با دیگر کارکنان در شرکت موجود است (امکاناتی از قبیل وبلاگ، پرتال و نظایر آن).
۲۰- مدیریت سازمان از اشتراک دانش در شرکت حمایت می کند.
۲۱- کارکنان به اشتراک دانش تمایل دارند.