وکیلی پور تکلو، برآهویی
بررسی تاثیر قیمت و کیفیت بر رضایت مشتری
هدف از این مقاله تحلیل ادبیات مبنی بر دسترس به شواهد تجربی در رابطه با تاثیر قیمت و کیفیت کالا بر رضایت مشتری از طریق روش نوین بازاریابی عصب شناسی می باشد.
نتیجه می گیرد که قیمت به عنوان یک شاخص در کیفیت محصول است که نتیجه ی یک انتظار بهتر از محصول است و به عنوان رضایت بیشتر تشخیص داده می شود.هر دو ایتم کیفیت و رضایت مندی از آیتم قیمت تبعیت می کنند بنابراین هر دو آیتم قیمت و کیفیت هم به هم مربوط هستند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۱۳۹۱
بلالی، آقا زاده، احمدی
بررسی نقش برند درخرید خودروهای لوکس کشور
در این مقاله برای بررسی بازار خودروهای لوکس کشور ابتدا روند عرضه-تقاضای خودرو با توجه به ذائقه ی مشتریان و دیگر عوامل تاثیر گذار در تصمیم خرید با کمک منابع کتابخانه ای و مصاحبه با متخصصان و نخبگان بررسی شده است.نتایج با ای اچ پی و نرم افزار سوپر دیسیژن تحلیل شده است.
نتایج نشان می دهد به دلیل تعرفه ی بالا و تنوع کم محصول وارداتی خودروهای مونتاژ داخل با پوشش خدمات گسترده تر-تعرفه قطعات پایینتر و قیمت مناسبتر بازار بهتری دارند. اعتماد مشتریان به برندهای کره نسبت به ژاپنی و اروپایی کمتر است اما به علت قیمت مناسب بازار خوبی دارند.
۱۳۸۳
ملکی
تحلیل سیستماتیک رفتار مصرف کننده
در این مقاله کوشش شده است یک چهار چوب نظری در خصوص شناسایی و تحلیل سیستماتیک رفتار مصرف کننده ارائه شود. ابتدا تعریف رفتار مصرف کننده و مفاهیم کلیدی موجود در آن مورد توجه قرار میگیرد و آنگاه مدل رفتار خرید مصرف کننده بررسی می شود. سپس فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان و عوامل موثر بر آن، انواع تصمیمات خرید و درگیری مصرف کنندگان و عوامل تعیین کننده سطح درگیری مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.
۱٫رفتار مصرف کننده با انگیزه است
۲٫رفتار مصرف کننده شامل فعالیتهای زیادی میشود
۳٫ رفتار مصرف کننده یک فرایند است
۴. رفتار مصرف کننده از لحاظ میزان صرف وقت و پیچیدگی متفاوت است
۵. رفتار مصرف کننده نقشهای مختلفی را شامل میشود
۶٫رفتار مصرف کننده تحت تأثیر عوامل خارجی قرار دارد
۷. رفتار مصرف کننده برای افراد مختلف فرق میکند.
۱۳۹۰
مختاری
روانشناسی رفتار خرید در مصرف کنندگان
چگونگی تصمیم گیری افراد برای خرید راهگشای طراحان برای تصمیم گیری و خرید می باشد.روانشناسی سعی دارد تا الگویی برای این موضوع ارائه دهد.
این الگو شامل ادراک آگاهی فهم ترغیب در مشتریان است و در نهایت به اهمیت صنعت بسته بندی در جذب مشتریان می پردازد.
۱۳۹۱
صنایعی، شافعی
ارائه ی مدلی برای تحلیل و پیش بینی رفتار خرید مشتری ها بر اساس تئوری کارکردی نگرش(صنعت خودرو ایران)
این مقاله با بررسی متغیرهای تاثیر گذار بر کارکردهای نگرش مشتری ها مدلی ارائه می دهد تا بر اساس آن بتوان رفتار مشتری ها را در خرید پیش بینی کرد. روش تحقیق توصیفی بوده و داده های مورد نظر از طریق پرسشنامه است.جامعه ی آماری این تحقیق شامل ۳۸۴ نفر از مشتریان خودرو بوده است.
مهمترین نتایج این تحقیق حاکی از آن است که بعد شناختی نگرش مشتری در کارکرد دانشی و بعد تمایل نگرش وی از کارکرد ارزشی بیشترین تاثبر را می پذیرد.همچنین یافته ها نشان می دهد که رفتار خرید مشتری خودرو را می توان از میزان شناخت و تمایل وی به محصولی خاص پیش بینی کرد.در نهایت بررسی متغیرها در مدل معادلات ساختاری اس ای ام مشخص کرد که تمایل مشتری بیشتر از شناخت وی بر رفتار خریدش اثر می گذارد.
۱۳۹۰
عبدالوند، علی پور
بررسی تاثیر کیفیت خدمات پس از فروش بر تمایلات رفتاری خریداران تجهیزات آزمایشگاهی
تحقیق با هدف بررسی تاثیر کیفیت خدمات پس از فروش بر تمایلات رفتاری خریداران تجهیزات آزمایشگاهی شامل تمایل به خرید مجدد و گفته های کوچه و بازار صورت گرفته است.وادراک از کیفیت خدمات پس از فروش توسط الگوی سلسله مراتبی کیفیت خدمت متشکل از سه بعد اولیه شامل متغیرهای کیفیت تعامل، کیفیت محیط فیزیکی و کیفیت نتیجه مورد سنجش قرار گرفته است.فرایند تجزیه و تحلیل های داده های این تحقیق شامل مشخصه های توصیفی و آمار استنباطی است.از تحلیل عاملی تاییدی برای استخراج نمره های متغیرهای مکنون و برای تجزیه و تحلیل مدل مفهومی از معادلات ساختاری و برای آزمون فرضیه ها ی تحقیق از آزمون تی استیودنت استفاده شده است.
وجود رابطه مثبت بین ادراک از کیفیت خدمت و گفته های کوچه و بازار، ادراک از کیفیت خدمت و تمایل به خرید مجدد، ادراک از کیفیت خدمت و رضایت، رضایت و تمایل به خرید مجدد و رضایت و گفته های کوچه و بازار مورد تایید قرار گرفت.