ایجاد تسهیلات جهت جذب هیئت علمی و برنامه ریزی برای پیگیری مداوم
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
طراحی مناسبترین روش پایش و ارزشیابی عملکرد اعضاء هیئت علمی و تأثیر دادن آن بر میزان دریافتی آنان
طراحی و اجرای سازوکار مناسب برای گردآوری تأثیر دادن نظرات اساتید، فارغ التحصیلان و دانشجویان
برگزاری همایشهای علمی منطقه ای و ملی
برقراری ارتباط مداوم با نهادها و سازمان های صنعتی و تولیدی استان
افزایش ظرفیت کتابخانه و مرکز رایانه
ایجادو تقویت پژوهشکدهها و مراکز تحقیقاتی
افزایش فعالیتهای فوق برنامه
تاسیس شوراهای صنفی
افزایش امکانات رفاهی و خوابگاهی
افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیتهای فرهنگی و دینی
اطلاع رسانی از فعالیتهای فرهنگی و اسلامی دانشگاه به جامعه
حمایت از بخش خصوصی و دولتی در توسعه فضای فیزیکی و رفاهی دانشگاه
اجرای طرح اتوماسیون اداری در دانشگاه
آموزش و تشویق کارکنان اداری
اختصاص بودجه مورد نیاز
خریداری نرم افزار و سیستم های اطلاعاتی مورد نیاز
ارائه رشته هایی به صورت آموزش مجازی
مشخص نمودن عوامل انگیزشی و سطوح نیاز کارکنان و تمرکز مشوق ها براین موارد
گروه های آموزشی:
زمین شناسی-فیزیک-ریاضی-محیط زیست-مرتع و آبخیزداری-آبیاری-علوم تجربی-آب و فاضلاب-آموزش محیط زیست-شیلات-زیست دریا-حقوق-حسابداری-الهیات و معارف اسلامی-فقه و مبانی حقوق اسلامی-علوم ارتباطات اجتماعی-زبان انگلیسی-علوم تربیتی-آموزش ابتدایی-آموزش بهسازی منابع انسانی-پرستاری-اقتصاد-گمرک-عمران-معماری-برق-متالوژی-کامپیوتر-شیمی
تعداد دانشجویان:
دکتری تخصصی:۲۲ نفر
کارشناسی:۷۷۲۸
کارشناسی ارشد:۲۰۴۲ نفر
معاون آموزشی:۱ نفر
مسولان و برنامه ریزان آموزشی:۳ نفر
تعداد دانشکده: ۳ (دانشکده علوم انسانی، دانشکده منابع طبیعی، دانشکده علوم پایه)
تعداد مدیر گروه ها:۲۴ نفر
تعداد اعضای هیات علمی:۱۲۴ نفر
تعداد اساتید حق التدریس:۳۷۶ نفر
تعداد اعضای هیات علمی گروه های برق و عمران:۱۱ نفر
مقاطع تحصیلی: دکتری تخصصی-کا رشناسی ارشد-کارشناسی ناپیوسته-کارشناسی-کاردانی
فصل سوم
روش تحقیق
۳-۱- مقدمه
تحقیق یک عمل منظم است که در نتیجه آن پاسخهایی برای سوالات مورد نظر و مطرح شده در موضوع تحقیق بدست می آید [۱۴۴]. تحقیق علمی، عبارتست از مشکلگشایی و پیگیری یک روش گام به گام، منطقی، منظم و دقیق برای شناسایی مشکلات، گردآوری دادهها، تجزیه و تحلیل دادهها و استنتاجهای معتبر از آنها. از این رو تحقیق علمی، صرفاً مبتنی بر تجزیه و تحلیل یا برداشتهای شخصی و درک مستقیم نیست، بلکه هدفمند و دقیق است [۱۴۳].
در این پژوهش سعی شده در حد توان از روشها و تکنیکهای مناسب تحقیق استفاده شود تا تحقیق از اعتبار لازم برخوردار باشد. در این فصل، روش پژوهش در قالب نوع معرفی و ویژگیهای جامعه و نمونه آماری پژوهش، ویژگیهای ابزار گردآوری اطلاعات و فنون و روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات جهت پاسخگویی به سوالات پژوهش و مراحل پژوهش ارائه می شود.
۳-۲- روش تحقیق
روشهای تحقیق به شیوه های طراحی و مطالعات پژوهشی و رویههای تجزیه و تحلیل داده ها اشاره دارد. هدف از انتخاب روش تحقیق آن است که محقق مشخص نماید چه شیوه و روشی را اتخاذ کند تا او را هرچه دقیقتر، آسانتر، سریعتر و ارزانتر در دستیابی به پاسخ برای پرسشهای تحقیقی مورد نظر کمک کند[۱۴۴[. تحقیق را میتوان از جنبه های مختلف طبقه بندی کرد :
-
- طبقه بندی تحقیق بر اساس هدف : بنیادی (پایهای)، نظری و کاربردی است.
-
- طبقه بندی تحقیق بر اساس داده ها : کیفی و کمی است .
-
- طبقه بندی تحقیق بر اساس مکان : کتابخانهای، میدانی، آزمایشگاهی، پایلوت است .
-
- طبقه بندی تحقیق بر اساس روش : اکتشافی، استنتاجی، مدلی و الگوریتمی است [۱۴۵].
اکنون به اختصار روش های متعارف و رایج تحقیق از جنبه های مختلف را توضیح میدهیم :
-
- تحقیق کاربردی و بنیادی : تحقیق را به دو منظور متفاوت انجام می دهند، نخست حل مشکلاتی که در حال حاضر در محل کار وجود دارد و دوم، افزودن به مجموعه دانش بشری در زمینه خاصی که مورد علاقه محقق است. در حالت اول آن را کاربردی و در حالت دوم بنیادی یا پایهای میخوانیم [۱۴۳[. هدف تحقیق بنیادی توسعه و گسترش نظریه ها (دانش نو) از طریق کشف ویژگیهای عمومی و مشترک یا اصول کلی است. هدف تحقیق کاربردی در جهت رشد و بهتر کردن یک حصول یا روال یک فعالیت و خلاصه آزمودن مفاهیم نظری و مجرد (ذهنی) در موقعیتهای واقعی و زنده است [۱۴۴].
-
- تحقیق توصیفی: هدف آن توصیف کردن شرایط یا پدیده های مورد بررسی است به منظور شناخت بیشتر شرایط موجود یا کمک به فرایند تصمیم گیری و به دستههای زیر تقسیم می شود: تحقیق پیمایشی، تحقیق همبستگی، اقدام پژوهی، مطالعه موردی، پس رویدادی (علی- مقایسه ای) [۱۴۶] .
-
- تحقیق کتابخانهای: عمدتا برای مطالعات ادبیات موضوع و بررسی پیشینه تحقیق و نظراتی که راجع به موضوع وجود داشته باشد و فراهم آوردن چارچوبی مناسب برای مطالعه موضوع بکار میرود [۱۴۵].
- تحقیق میدانی : بررسی های علمی غیرآزمایشی می باشد که هدفش کشف روابط و تعامل بین متغیرها در ساختارهای اجتماعی و سازمانی واقعی است.