عامل
شاخص آماری همبستگی پیرسون
عدد معنی داری
تعداد
نتیجه آزمون
فرضیه چهارم (زمان واکنش)
۵۹۸/۰+
۰۰۰/۰
۲۲۶
وجود ارتباط معناداری
متغیر وابسته: رضایت بیمه گذاران
تحلیل توصیفی:
با توجه به آنکه مقدار احتمال (عدد معنی داری)، بین متغیر زمان واکنش و رضایتمندی بیمه گذاران، کوچکتر از ۵% می باشد، پس بین زمان واکنش و رضایتمندی بیمه گذاران از نظر آماری رابطه معنی داری وجود دارد. اینکه نوع رابطه بین این دو متغیر مستقیم یا عکس می باشد، بستگی به مثبت یا منفی بودن ضریب همبستگی دارد که به دلیل مثبت بودن آن می توان نتیجه گرفت که با اطمینان بالای ۹۵% فرض H1 مورد تأیید قرار گرفته و رابطۀ مستقیمی بین زمان واکنش و رضایتمندی بیمه گذاران شرکت بیمه ایران وجود دارد. و این یعنی اینکه احتمالاً با افزایش زمان واکنش در فروش الکترونیکی، رضایتمندی بیمه گذاران شرکت بیمه ایران نیز افزایش می یابد. بنابراین بین زمان واکنش و رضایتمندی بیمه گذاران بیمه ایران رابطۀ مستقیم و مثبتی وجود دارد.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۴-۶-۱-۱-۶ آزمون فرضیه پنجم تحقیق
بین کیفیت بصری وب سایت و رضایتمندی بیمه گذاران بیمه ایران رابطه وجود دارد.
:H0 بین کیفیت بصری وب سایت و رضایتمندی بیمه گذاران بیمه ایران رابطه وجود ندارد.
:H1 بین کیفیت بصری وب سایت و رضایتمندی بیمه گذاران بیمه ایران رابطه وجود دارد.
این فرضیه به صورت زیر در قالب فرضیۀ آماری تعریف می شود:
که در آن بیانگر ضریب همبستگی بین دو متغیر کیفیت بصری وب سایت و رضایتمندی بیمه گذاران می باشد. چنانچه فرض صفر رد شود، فرضیه تحقیق تأیید می شود.
H0: 0
H1: 0
جدول ۴-۱۱: نتایج آزمون فرضیۀ پنجم
آزمون همبستگی پیرسون
عامل
شاخص آماری همبستگی پیرسون
عدد معنی داری
تعداد
نتیجه آزمون
فرضیه پنجم (کیفیت بصری وب سایت)
۸۴۱/۰+
۰۰۰/۰
۲۲۶
وجود ارتباط معناداری
متغیر وابسته: رضایت بیمه گذاران
تحلیل توصیفی:
با توجه به آنکه مقدار احتمال (عدد معنی داری)، بین متغیر کیفیت بصری وب سایت و رضایتمندی بیمه گذاران، کوچکتر از ۵% می باشد، پس بین کیفیت بصری وب سایت و رضایتمندی بیمه گذاران از نظر آماری رابطه معنی داری وجود دارد. اینکه نوع رابطه بین این دو متغیر مستقیم یا عکس می باشد، بستگی به مثبت یا منفی بودن ضریب همبستگی دارد که به دلیل مثبت بودن آن می توان نتیجه گرفت که با اطمینان بالای ۹۵% فرض H1 مورد تأیید قرار گرفته و رابطۀ مستقیمی بین کیفیت بصری وب سایت و رضایتمندی بیمه گذاران شرکت بیمه ایران وجود دارد. و این یعنی اینکه احتمالاً با افزایش کیفیت بصری وب سایت در فروش الکترونیکی، رضایتمندی بیمه گذاران شرکت بیمه ایران نیز افزایش می یابد. بنابراین بین کیفیت بصری وب سایت و رضایتمندی بیمه گذاران بیمه ایران رابطۀ مستقیم و مثبتی وجود دارد.
۴-۶-۱-۱-۷ آزمون فرضیه ششم تحقیق
بین پاسخگویی و رضایتمندی بیمه گذاران بیمه ایران رابطه وجود دارد.