(۹۹۲۴/۰ و ۷۷۵۷/۰)
همانطور که از جدول۴-۱۴ مشاهده میشود، میانگین معیار بازاریابی رابطهمند بیشتر از ۳ است. طبق آزمون t، مقدار Sig. مربوط به میانگین معیار بازاریابی رابطهمند از ۰۵/۰ کمتر بدست آمده که این موضوع نمایانگر رد شدن فرض صفر است، یعنی میانگین معیار بازاریابی رابطهمند مخالف ۳ میباشد. اختلاف میانگین نمونه با مقدار مورد آزمون ۸۸۴۰/۰ و فاصله اطمینان ۹۵ درصدی آن بین ۷۷۵۷/۰ و ۹۹۲۴/۰ است. با توجه به مقادیر حد بالا و پایین که هر دو مثبت هستند، میتوان گفت که میانگین معیار بازاریابی رابطهمند از ۳ بیشتر میباشد. در نتیجه این عامل در سطح بالای(مناسب) است.
۶- میانگین معیار پیشبرد فروش برابر ۳ است.
جدول۴-۱۵ ﻧﺘﺎیج آزﻣﻮن t ﺗﮏ عاملی- پیشبرد فروش
معیار
P-Value
Sig. (2-tailed)
میانگین
انحراف معیار
آزمون t
فاصله اطمینان ۹۵ %
پیشبرد فروش
۰۰۰/۰
۷۴/۳
۵۶۲۴/۰
۷۱۴/۱۲
(۸۶۶۶/۰ و ۶۳۲۳/۰)
همانطور که از جدول۴-۱۵ مشاهده میشود، میانگین معیار پیشبرد فروش بیشتر از ۳ است. طبق آزمون t، مقدار Sig. مربوط به معیار پیشبرد فروش از ۰۵/۰ کمتر بدست آمده که این موضوع نمایانگر رد شدن فرض صفر است، یعنی میانگین پیشبرد فروش مخالف ۳ میباشد. اختلاف میانگین نمونه با مقدار مورد آزمون ۷۴۹۴/۰ و فاصله اطمینان ۹۵ درصدی آن بین ۶۳۲۳/۰ و ۸۶۶۶/۰ است. با توجه به مقادیر حد بالا و پایین که هر دو مثبت هستند، میتوان گفت که میانگین معیار پیشبرد فروش از ۳ بیشتر میباشد. در نتیجه این عامل در سطح بالای(مناسب) است.
۴-۴-۳ آزمون پارامتریک t مستقل برای بررسی بازاریابی رابطهمند و پیشبرد فروش
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
اگر فرضیه مطرح شده به مقایسه میانگین دو جامعه(گروه) بپردازد، برای بررسی درستی یا نادرستی آن باید از آزمون مقایسه میانگین دو جامعه و اگر بخواهیم میانگین بیش از دو گروه مستقل را با هم مقایسه کنیم از تحلیل واریانس تک عاملی استفاده میگردد.
۴-۴-۳-۱ مقایسه میانگین بازاریابی رابطهمند و پیشبرد فروش بر حسب جنسیت
جدول۴-۱۶ نتایج مقایسه میانگین بازاریابی رابطهمند وپیشبرد فروش بر حسب جنسیت
متغیرها
معیارها
جنسیت
آمار توصیفی
آزمون لوین
آزمون t مستقل