۷۸۵/۰
مقدار پایایی قابل قبول است
جذابیت مرکز
۸۱۴/۰
عملکرد متصور از مسئولیت اجتماعی
۷۰۴/۰
فعالیت های اجرایی
۷۳۷/۰
کیفیت خرید متصور
۸۴۲/۰
محلی بودن اقدامات مسئولیت اجتماعی
۷۹۵/۰
بر اساس جدول فوق مشخص می شود که مقدار آلفا برای تمام سازه ها دارای مقداری بالاتر از ۷/۰ است که نشان دهنده اعتبار پرسشنامه و برداشت فکری مناسب و یکسان پاسخگویان از محتوای متغیر های مربوط به هر سازه است. نتایج نشان داد که مقدار آلفا برای هر سازه با حذف برخی متغیر های آنها بهبود قابل ملاحظه ای را نشان نمی دهد. لیکن تمام نشانگر های انتخابی برای اندازه گیری سازه های مورد مطالعه از پایایی لازم برخور دار هستند. و اعتبار ابزار را می توان قابل قبول دانست.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۳-۱۱ داده ها و متغیر های تحقیق
در این تحقیق متغییر وابسته جذابیت مرکز می باشد که شامل۱- مکانی برای خرید ۲- کیفیت کالا ۳-کیفیت محیط خرید ۴- حمایت مرکز از جامعه محلی و محیطی می باشد.
متغییرهای مستقل شامل ۱- اقدامات محلی مسئولیت اجتماعی۲- فعالیت های مسئولیت اجتماعی (سری کیفیت کالاها ،کیفیت محیط مغازه ها ،اقدامات لازم برای حمایت از مدارس ،حمایت خرده فروشی برای شرایط کاری بهتر (در صنایع محلی و جهانی)،نگرانی برای محیط طبیعی(محلی و جهانی)،حمایت خرده فروشی از وقایع ورزشی و فرهنگی))۳ - فعالیت های اجرایی مسئولیت اجتماعی که شامل انتخاب مغازه های خدمات محور و اختصاصی ، انتخاب مغازه های ارزان ، ارزش پول در مغازه ها، سری خدمات مثل کتابخانه، اداره پست ،بانک ، سلمانی ،آژانش مسافرتی ، داروخانه ، دفاتر کارو …، نظم بخشیدن به خیابان و محل زندگی، پارکینگ و دسترسی به آن ، حمایت مرکز خرید از مردم نیازمند محلی ومردم نیازمند دیگر کشورها می باشد.
متغییر میانجی شامل موارد ۱- عملکرد متصور از مسئولیت اجتماعی (حمایت از جامعه محلی و محیطی)
۲-کیفیت متصور از خرید (سری و کیفیت کالاها ،کیفیت محیط خرید) می باشد.
۳-۱۲روش تجزیه و تحلیل داده ها
در تحقیق به کمک تجزیه و تحلیل داده های گردآوری شده واقعیات و سوالهای علمی پژوهش را جست و جو می کنیم. تجزیه و تحلیل داده ها از دو بخش تشکیل شده است:
۳-۱۲-۱ آمار توصیفی
این نوع آمار صرفاً به توصیف جامعه می پردازد و هدف آن محاسبه پارامتر های جامعه است (آذرومومنی، ۱۳۸۳،،۸). در این قسمت علاقمند هستیم بدانیم پدیده های معین با چه تواتری روی می دهند و میانگین رتبه در یک مجموعه چیست (یعنی میزان گرایش یا پراکندگی از مرکز متغیر های وابسته و مستقل)(سکاران،۱۳۸۴،۳۴۲).
برای توصیف شاخصهای عوامل و متغیر های مدل، شاخصهای توصیفی شامل درصد فراوانی و میانگین رتبه بکار گرفته شدند.
۳-۱۲-۲ آمار استنباطی
در این نوع آمار محقق با بهره گرفتن از مقادیر نمونه آماره ها را محاسبه می کند.سپس به کمک تخمین و آزمون فرض آماری، آماره ها به پارامترهای جامعه تعمیم داده می شود(آذر و مومنی، ۱۳۸۳،۸).آمار استنباطی را می توان به پارامتریک و ناپارامتریک طبقه بندی کرد.در آمار پارامتریک فرض بر این است که جامعه ای که گروه نمونه از آن اخذ می شود دارای توزیع نرمال می باشد. آمار پارامتریک زمانی به کار می آید که گردآوری داده ها بر اساس مقیاس فاصله ای یا نسبی انجام گرفته باشد. از سوی دیگر، در آمار ناپارامتریک فرض روشنی در مورد نرمال بودن جامعه آماری وجود ندارد و در مورد داده هایی که مبتنی بر مقیاس اسمی یا ترتیبی هستند کاربرد دارد(سکاران،۱۳۸۴،۳۴۲).
۳-۱۲-۲-۱ معادلات ساختاری (SEM)
در داده پردازی از مدل معادلات ساختاری (SEM) استفاده شده است. برای انجام تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار LISREL 8.54 استفاده شده است.
روابط بین متغیر ها در مدل معادلات ساختاری به دو حوزه کلی تقسیم می شود:
۱) روابط بین متغیر های پنهان با متغیرهای آشکار.
۲) روابط بین متغیر های پنهان با متغیر های پنهان.
دسته اول تحت عنوان مدل اندازه گیری[۱] و دسته دوم تحت عنوان مدل ساختاری[۲] نامیده می شوند. شکل کلی مدل معادلات ساختاری به صورت زیر است که در آن:
Г (گاما) نشاندهنده تأثیر مستقیم متغیرهای بر متغیرهای
β (بتا) نشاندهنده تأثیر متغیرهای بر سایر متغیرهای
(زتا) نماد خطاهای معادلات در رابطه ساختاری بین و