دسترسی آسان
قیمت مناسب
محیط فیزیکی تمیز
اطلاع رسانی مناسب
وفاداری برند
توصیه به دیگران
(یوو و همکاران ۲۰۰۰)
نخریدن برندهای دیگر زمانیکه برند مورد نظر در مکان خرید موجود نباشد
ترجیح دادن برند
انتخاب اول بودن برند در زمان انتخاب یک محصول
تداعی برند
فزونی دریافتی برند نسبت به پرداختی آن
(آکر و همکاران۱۹۹۶)
جذابیت برند
صداقت نسبت به برند
اعتماد به برند
شخصیت برند
۳-۸-روایی پرسشنامه
روایی به معنای صحیح و درست بودن است(خاکی،۱۳۸۷).روایی، اصطلاحی است که به هدفی که آزمون برای تحقق بخشیدن به آن درست شده است، اشاره می کند(داناییفرد و همکاران، ۱۳۹۱). برای اندازه گیری روایی پرسشنامه روشهای مختلفی وجود دارد. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازگیری نامناسب و ناکافی می تواند هر پژوهش علمی را بیارزش و ناروا سازد(سرمد و همکاران، ۱۳۸۸).
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
آزمونهای روایی را میتوان تحت سه عنوان کلی گروهبندی کنیم: روایی محتوایی، روایی معیار و روایی سازه. روایی مورد نظر در این پژوهش، روایی محتوا و روایی سازه میباشد. اعتبار محتوا نوعی اعتبار است که برای بررسی اجزای تشکیل دهنده یک ابزار اندازه گیری به کار برده می شود. اعتبار محتوای یک آزمون، معمولاً توسط افراد متخصص در موضوع مورد مطالعه تعیین می شود. از این رو اعتبار محتوا به قضاوت داوران بستگی دارد (سرمد و همکاران،۱۳۸۸). در تحقیق حاضر پس از بررسی ادبیات و مبانی نظری تحقیق و استخراج پرسشنامه های مربوط به تحقیقات گذشته در این حوزه، پرسشنامه مطلوب طراحی گردید.پس از طرح سوالها، پرسشنامه در اختیار اساتید راهنما، مشاور و چند تن از اساتید دیگر قرار گرفت که براساس نظر اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران ساختار کلی پرسشنامه یکبار اصلاح گردید. تا در نهایت روایی پرسشنامه مورد تایید قرار گرفت(داناییفرد و همکاران، ۱۳۹۱).
روایی سازه یک ابزار اندازه گیری، نمایانگر آن است که ابزار اندازه گیری تا چه حد اندازه یک سازه یا خصیصه ای را که مبنای نظری دارد می سنجد(سرمد و همکاران،۱۳۹۰). این روایی از طریق روایی همگرا و واگرا ارزیابی می شود. برای ارزیابی روایی پرسشنامه از روش روایی همگرا به روش تعیین شاخص میانگین واریانس استخراج شده استفاده شد. این ضریب نشان میدهد که چه درصدی از واریانس سازه مورد مطالعه تحت تاثیر متغیرهای(نشانگر) آن بوده است. پژوهشگران مختلف مقدار ۵/۰ به بالا را برای مناسب بودن این شاخص تعیین نموده اند(پرهیزگار و آقاجانی، ۱۳۹۰).
جدول۳-۴-میانگین واریانس استخراج شده