حج فروش، احمد (۱۳۸۰). بررسی پیشنهادهای معلمان مجرب و کارشناسان سازمان و پژوهشگران درباره محتوای آموزشی کتابهای درسی علوم تجربی دوره ابتدایی. مؤسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی.
حسینی، فرهاد (۱۳۸۱). بررسی موانع و مشکلات دبیران علم مقطع راهنمایی شهر تهران در استفاده از آزمایشگاههای علوم در فرایند تدریس. پایان نامه دانشگاه آزاد. چاپ نشده. واحد تهران مرکز.
خنیفر، حسین (۱۳۸۲) درآمدی براستاندارد واستاندارد سازی درآموزش و پرورش. نشرآثارمعاصر، تهران.
دادستان، پریرخ (۱۳۷۶). بررسی توان ذهنی و درک مفاهیم دانشآموزان دوره ابتدایی به منظور تعیین استانداردهای آموزشی. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.تهران
درکی، سیمین(۱۳۸۴)بررسی تحلیل ویژگی های کنونی نظام تربیت معلم ایران و مقایسه تشابه و تفاوت آن با آلمان و ژاپن.فصلنامه تعلیم و تربیت. شماره۴٫ زمستان ۸۴٫پژوهشکده تعلیم وتربیت.
رهبری نژاد، یداله (۱۳۷۷). ارزشیابی محتوای کتاب علوم تجربی آزمایشی پایه پنجم ابتدایی. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
زمانی مقدم، افسانه(۱۳۸۸). نقش متاتئوریها دربرنامه درسی. ماهنامه رشد تکنولوژی شماره۲٫
سرکار آرانی محمدرضاو مقدم، ناهید.(۱۳۸۳). مطالعه تطبیقی درروند آموزش معلم روش های موفق در فرایند یاددهی و یادگیری. پژوهشکده تعلیم و تربیت. تهران.
سعیدی، فاضل(۱۳۸۲). میزان استفاده از فناوری و علوم جدید در آموزش علوم تجربی در مدارس شهرری. پایان نامه کارشناسی ارشد.چاپ نشده. دانشگاه آزاد تهران مرکز.
سلسبیلی، نادر (۱۳۸۲). نوآوری و تحول در نقش و رویه حرفهای معلم، دلالتهای تحول در برنامه درسی و رویکرد به تربیت معلم. مجموعه مقالات مطالعه در مسائل و مباحث اساسی حوزه برنامهریزی درسی و روش های تدریس، گروه پژوهشی برنامههای درسی و روشهای تدریس، پژوهشکده تعلیم و تربیت.
سلیمان پور، محمد صالح (۱۳۸۲).تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی راهنمایی تحصیلی بر اساس نظریه درسی دیسیپلینی (موضوع محور) پایان نامه کارشناسی ارشد.چاپ نشده. دانشگاه تربیت معلم تهران.
سیلور، جان.گالن وهمکاران(۱۹۰۲). برنامه ریزی درسی برای تدریس و یادگیری بهتر. ترجمه خوی نژاد،غلامرضا(۱۳۷۲).آستان قدس رضوی مشهد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
سیف،علی اکبر(۱۳۷۸). اندازه گیری،سنجش و ارزشیابی آموزشی. نشردوران.تهران.
سرمد، زهره؛ بازرگان عباس و حجازی الهه (۱۳۸۱)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری.آگاه، تهران.
شاه محمدی، نیره (۱۳۸۱). تحلیل محتوای کتابهای علوم تجربی پایه چهارم و پنجم ابتدایی (با بهره گرفتن از روش ویلیام رومی و نظرسنجی معلمان. پایان نامه کارشناسی ارشد.چاپ نشده. دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
شعبانی، حسن(۱۳۸۵). مهارتهای آموزشی و پرورشی.سمت.تهران.
شعبانی، صمد (۱۳۷۸). بررسی روش های تدریس متداول دبیران دوره راهنمایی تحصیلی در فرایند یاددهی- یادگیری. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.تهران.
صافی، احمد (۱۳۸۲).تربیت وتامین معلم (گذشته، حال، آینده)، فصلنامه تعلیم وتربیت،شماره ۷۲-۷۳.
صداقت، سعید (۱۳۷۵). ارزشیابی شیوه ارائه محتوای کتابهای علوم تجربی پایه اول و دوم ابتدایی با بهره گرفتن از روش ویلیام رومی در سال تحصیلی ۷۵-۷۴٫ پایان نامه کارشناسی ارشد. چاپ نشده. دانشگاه تربیت معلم.
صفری، پریوا، (۱۳۸۵).راز موفقیت آموزش وپرورش سنگاپور.مجله رشدتکنولوژی آموزشی، شماره (۲) ۱۷۸٫
صمدی، عبدالمحمد(۱۳۸۲) . بررسی وضعیت آموزش علوم تجربی دوره راهنمایی ناحیه ۲ اصفهان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.
صفرزاده، سیما (۱۳۷۸). مقایسه روش های متداول تدریس علوم در دوره ابتدایی با روش مبتنی بر آرای پیاژه. پژوهشکده تعلیم و تربیت.
صفری،یحیی(۱۳۸۸). ارزیابی برنامه درسی علوم دوره راهنمایی ازمنظرفرا شناخت .پایان نامه دکتری .چاپ نشده. دانشگاه شیراز.
فتحی واجارگاه، کورش(۱۳۸۴).اصول برنامه ریزی درسی. چاپ سوم. ایران زمین. تهران.
غندالی،محمد رضا(۱۳۷۴). ارزشیابی کیفی به عنوان یکی دیگر از شیوههای ارزشیابی مورد استفاده در دوره آموزش عمومی. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
فرشاد، مجید (۱۳۸۳). مـروری بـر مطالعات انجـام شـده در برنامـهدرسی علـوم تجـربی دوره ابتـدایـی. موسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزسی.
فرشاد، مجید (۱۳۸۱). تحلیل محتوای کتابهای درسی علوم تجربی دوره ابتدایی از دیدگاه فرهنگ کار و آموزش فنآوری. موسسه پژوهشی برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
قادری، مصطفی (۱۳۷۹). بررسی تطبیقی کتابهای درسی و راهنمای معلم علوم تجربی ایران و آمریکا براساس طبقه بندی حیطه شناختی بلوم، بعد اعمال فکری در ساختار هوشی گیلفورد و طبقه بندی هدفهای آموزشی مریل. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.
قاسمی،فرشید(۱۳۸۷).ارزیابی اهداف و محتوای علوم تجربی دوره ی ابتدایی از دیدگاه الگوی آموزش پلسیک فصلنامه برنامه ریزی درسی .شماره ۱۰ پاییز۸۷.
قضاوی،منصوره ولیاقتدار،محمدجوادو عابدی،احمد(۱۳۸۷).تحلیل محتوای علوم تجربی دوره ی ابتدایی از لحاظ توجه به معضلات زیست محیطی. فصلنامه تعلیم و تربیت. شماره ۹۸٫ تابستان ۱۳۸۸٫
قورچیان ، نادر قلی و فروغ تن ساز(۱۳۷۴). سیمای روند تحولات برنامه های درسی. انتشارات موسسه پژوهشی و برنامه ریزی آموزشی عالی تهران.
قورچیان، نادر قلی و حمید ملکی، اسداله خدیوی(۱۳۸۳). طراحی و مهندسی برنامه درسی درهزاره سوم. فراشناختی اندیشه تهران.
کال، مردیت و بورگ، والتروگال، جویس(۱۳۸۳). روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روان شناسی. ترجمه ی احمدرضا نصرودیگران. سمت ودانشگاه شهید بهشتی.
کالین،جی.مارش. (۱۳۸۴). مفاهیم اساسی در برنامه ریزی درسی. ترجمه ی محسن خادمی و رحمت اله مرزوقی ج۱٫نشر مشکوه“. شیراز.
کریمی،عبدالعظیم(۱۳۸۴).بررسی اجمالی نتایج آزمون پیشرفت تحصیلی تیمزوپرلز.پژوهشکده تعلیم و تربیت.
کریمی، عبدالعظیم(۱۳۸۷). گزارش نتایج آزمون پیشرفت تحصیلی تیمز۲۰۰۷وپرلز۲۰۰۶٫پژوهشکده تعلیم و تربیت.
کرامتی، مهین (۱۳۷۹). بررسی تأثیر شیوههای نوین آموزشی و ارزشیابی علوم تجربی در میزان یادگیری دانشآموزان در آن درس. اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان.
کشتی آرا، نرگس ( ۱۳۸۸). برنامه درسی تجربه شده از دیدگاه پدیدار شناختی. پایان نامه دکتری.چاپ نشده. دانشگاه آزاد واحد خوارسگان.
کلاین، فرانسیس (۱۳۶۹). استفاده ازیک مدل تحقیقاتی به عنوان فرایند برنامه ی درسی. (ترجمه ی محمود مهرمحمدی).فصلنامه ی تعلیم وتربیت.شماره ۲۲و۲۳ تابستان وپاییز.
کیامنش، علیرضا (۱۳۸۶). مطالعه تطبیقی کشورهای موفق در آزمون بین المللی ریاضیات و علوم. مرکز ملی مطالعه بینالمللی ریاضیات و علوم، پژوهشکده تعلیم و تربیت.
کیامنش، علیرضا و خیریه، مریم (۱۳۸۲). روند تغییرات درون دادها و برون دادهای آموزش علوم بر اساس یافتههای TIMSS و TIMSS-Rپژوهشکده تعلیم و تربیت.
کیامنش، علیرضا (۱۳۸۲). یافتههای سومین مطالعه بینالمللی ریاضیات و علوم. مرکز ملی سومین مطالعه بینالمللی ریاضیات و علوم، تک نگاشت شماره ۲۱. پژوهشکده تعلیم و تربیت.
کیوانفر، محمد رضا (۱۳۸۰). بررسی میزان تأثیر استفاده از روش های فعال تدریس در میزان موفقیت دانشآموزان در درس علوم تجربی. سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان.
گانیه.آر.ام. و بریگز، لسلی، جی. (۱۹۱۶). ترجمه خدیجه علی آبادی.اصول طراحی آموزشی. نشر دانا. تهران.
گوتک، جرالد ال (۱۳۸۴) مکاتب فلسفی و آرا تربیتی.ترجمه محمد جعفر پاک سرشت. سمت.
مایر،فردیک(۱۳۷۴).تاریخ اندیشه های تربیتی. ترجمه ی علی اصغر فیاض. سمت.
محبی، عظیم (۱۳۷۹). ارزشیابی از روش تدریس فرایند محور درس علوم دوره ابتدایی در شهر تهران سال تحصیلی۸۰ – ۷۹. پایان نامه کارشناسی ارشد.چاپ نشده. دانشکده مدیریت و برنامهریزی آموزشی، وزارت آموزش و پرورش.
پایان نامه با موضوع ارزیابی میزان همخوانی ...