۶۹۶/۰
ضریب همبستگی
۰۰۰/۰
سطح معناداری
۳۸۴
تعداد
با مشاهده ستاده بالا با توجه به اینکه سطح معناداری کمتر از ۰۵/۰=α می باشد، پس فرض صفر رد می شود و همبستگی و ارتباط معناداری بین تمایز برند و وفاداری مشتریان وجود دارد. ضریب این همبستگی برابر ۶۹۶/۰ برای ۳۸۴ داده است که نشان دهنده رابطه مستقیم بین این دو متغیر است. بنابراین می توان گفت: بین تمایز برند با وفاداری مشتریان شعب بانک ملت شهرستان نهاوند ارتباط معناداری وجود دارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فرضیه فرعی سوم: بین وفاداری به برند با وفاداری مشتریان شعب بانک ملت شهرستان نهاوند ارتباط معناداری وجود دارد.
با توجه به غیر نرمال بودن توزیع متغیرهای مربوطه از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده می کنیم. فرض صفر(ادعا) و مقابل را به صورت زیر تعریف می کنیم:
(= o ρ) ارتباط معناداری وجود ندارد: Ho
(≠ o ρ) ارتباط معناداری وجود دارد: ۱H
نتیجه آزمون همبستگی اسپیرمن بین وفاداری به برند و وفاداری مشتریان به شرح زیر است:
جدول (۴-۱۹) ضریب همبستگی بین وفاداری به برند و وفاداری مشتریان
مقدار
عنوان
۷۵۲/۰
ضریب همبستگی
۰۰۰/۰
سطح معناداری
۳۸۴
تعداد
با مشاهده ستاده بالا با توجه به اینکه سطح معناداری کمتر از ۰۵/۰=α می باشد، پس فرض صفر رد می شود و همبستگی و ارتباط معناداری بین وفاداری به برند و وفاداری مشتریان وجود دارد. ضریب این همبستگی برابر ۷۵۲/۰ برای ۳۸۴ داده است که نشان دهنده رابطه مستقیم بین این دو متغیر است. بنابراین می توان گفت: بین وفاداری به برند با وفاداری مشتریان شعب بانک ملت شهرستان نهاوند ارتباط معناداری وجود دارد.
فصل پنجم
نتیجهگیری و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه
همانگونه که پیشتر اشاره گردید این تحقیق بدنبال بررسی رابطه بین تصویر ذهنی از برند با وفاداری مشتریان شعب بانک ملت شهرستان نهاوند بود. بدین منظور محقق با انجام مطالعات کتابخانه ای و بررسی یافته های عملی از طریق جستجوهای اینترنتی و همچنین آشنایی با نظریات و دیدگاه های محققان و دانشمندان به این نتیجه رسید که مفاهیم تصویر ذهنی از برند می تواند یکی از عوامل موثر با وفاداری مشتریان در سازمان ها و ادارات باشد. در نتیجه پژوهشگر برای اثبات ادعای خویش با طراحی پرسشنامه ای به انجام تحقیق میدانی پرداخت و به کمک آمار توصیفی و استنباطی مانند ضریب همبستگی اسپیرمن و نرم افزارهایی مانندSpss پاسخ های پاسخگویان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. این فصل با این هدف تبیین شده است تا با توجه به تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از طریق پرسشنامه بتوان به یک نتیجه گیری کلی از تحقیق دست یافت و نیز ضمن بیان محدودیت های تحقیق بتوان پیشنهاداتی را نیز با توجه به نتایج حاصل از تحقیق ارائه داد.
۵-۲ نتایج پژوهش