۶
۷
۴۹
۱۳۱
۰٫۳۷
تصویر
۸۹
۶۹
۰
۰
۰
۰
۰
۶۹
۸۹
۰٫۷۷
فعالیت
۱
۱۵
۶۳
۷۱
۰
۰
۰
۰
۱۳۴
۱۶
۸٫۳۷
مجموع
۲۵۲
۲۳۶
۱٫۰۶
همان طور که از جدول ۴-۸۵ استنباط میشود نتایج تجزیهوتحلیل بر اساس روش ویلیام رومی برای متن کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم در ارتباط با سطح درگیر نمودن ذهن فراگیران (یادگیری فعال) نشان داد که ضریب درگیری برابر ۴۱/۰ میباشد که ازنظر ویلیام رومی قابلقبول و محتوای متن در حد مطلوب میباشد. نتایج تجزیهوتحلیل تصاویر در ارتباط با سطح درگیر نمودن ذهن فراگیران نشان داد که ضریب درگیری برابر ۲۶/۱ میباشد که ازنظر ویلیام رومی در حد مطلوب میباشد و نتایج تجزیهوتحلیل فعالیتها نشان داد که ضریب درگیری برابر ۲۳/۲ میباشد که ازنظر ویلیام رومی حاکی از آن است که گرچه یادگیرنده را به فعالیت و تفکر کشانده است، اما خوراک لازم برای فعالیت و خمیر مایه مورد نیاز را در اختیار فراگیر قرار نداده است و در مجموع نتایج تجزیهوتحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی شامل متن، تصاویر و فعالیتها ازنظر ویلیام رومی در ارتباط با سطح درگیر نمودن ذهن فراگیران نشان داد که ضریب درگیری برابر ۲۰/۱ میباشد که ازنظر ویلیام رومی قابلقبول میباشد و در مجموع مطالب در حد مطلوب ارائه گردیده است.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
همانطور که از جدول استنباط میشود نتایج تجزیهوتحلیل بر اساس روش ویلیام رومی برای متن کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی در ارتباط با سطح درگیر نمودن ذهن فراگیران (یادگیری فعال) نشان داد که ضریب درگیری برابر ۲۴/۰ میباشد که ازنظر ویلیام رومی به خاطر تأکید بیشتر به بیان حقایق، تعاریف حفظی و آمرانه بودن محتوا ضعیف و نامطلوب تلقی میگردد. نتایج تجزیهوتحلیل تصاویر در ارتباط با سطح درگیر نمودن ذهن فراگیران نشان داد که ضریب درگیری برابر ۴۴/۰ میباشد که ازنظر ویلیام رومی در حد مطلوب میباشد و نتایج تجزیهوتحلیل فعالیتها نشان داد که ضریب درگیری برابر ۹۱/۱ میباشد که ازنظر ویلیام رومی حاکی از آن است که گرچه یادگیرنده را به فعالیت و تفکر کشانده است، اما خوراک لازم برای فعالیت و خمیرمایه موردنیاز را برای درک و پاسخ به فعالیتها در اختیار فراگیر قرار نداده است و درمجموع نتایج تجزیهوتحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی شامل متن، تصاویر و فعالیتها ازنظر ویلیام رومی در ارتباط با سطح درگیر نمودن ذهن فراگیران نشان داد که ضریب درگیری برابر ۵۷/۰ میباشد که ازنظر ویلیام رومی قابلقبول میباشد و درمجموع مطالب در حد مطلوب ارائه گردیده است.
نتایج تجزیهوتحلیل بر اساس روش ویلیام رومی برای متن کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی در ارتباط با سطح درگیر نمودن ذهن فراگیران (یادگیری فعال) نشان داد که ضریب درگیری برابر ۰۹/۰ میباشد که ازنظر ویلیام رومی به خاطر تأکید بیشتر به بیان حقایق، تعاریف حفظی و آمرانه بودن محتوا ضعیف و نامطلوب تلقی میگردد. نتایج تجزیهوتحلیل تصاویر در ارتباط با سطح درگیر نمودن ذهن فراگیران نشان داد که ضریب درگیری برابر ۵۶/۰ میباشد که ازنظر ویلیام رومی در حد مطلوب میباشد و نتایج تجزیهوتحلیل فعالیتها نشان داد که ضریب درگیری برابر ۵۳/۰ میباشد که ازنظر ویلیام رومی حاکی از آن است که مطالب در حد مطلوب ارائه گردیده است. و در مجموع نتایج تجزیهوتحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی شامل متن، تصاویر و فعالیتها ازنظر ویلیام رومی در ارتباط با سطح درگیر نمودن ذهن فراگیران نشان داد که ضریب درگیری برابر ۳۶/۰ میباشد که ازنظر ویلیام رومی به خاطر تأکید بیشتر به بیان حقایق، تعاریف حفظی و آمرانه بودن محتوا ضعیف و نامطلوب تلقی میگردد.
و همچنین نتایج تجزیهوتحلیل بر اساس روش ویلیام رومی برای متن کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی در ارتباط با سطح درگیر نمودن ذهن فراگیران (یادگیری فعال) نشان داد که ضریب درگیری برابر ۳۷/۰ میباشد که ازنظر ویلیام رومی به خاطر تأکید بیشتر به بیان حقایق، تعاریف حفظی و آمرانه بودن محتوا ضعیف و نامطلوب تلقی میگردد نتایج تجزیهوتحلیل تصاویر در ارتباط با سطح درگیر نمودن ذهن فراگیران نشان داد که ضریب درگیری برابر ۷۷/۰ میباشد که ازنظر ویلیام رومی در حد مطلوب میباشد و نتایج تجزیهوتحلیل فعالیتها نشان داد که ضریب درگیری برابر ۳۷/۸ میباشد که ازنظر ویلیام رومی حاکی از آن است که گرچه یادگیرنده را به فعالیت و تفکر کشانده است، اما خوراک لازم برای فعالیت و خمیر مایه مورد نیاز برای درک و پاسخ به آن ها را در اختیار فراگیر قرار نداده است و در مجموع نتایج تجزیهوتحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی شامل متن، تصاویر و فعالیتها ازنظر ویلیام رومی در ارتباط با سطح درگیر نمودن ذهن فراگیران نشان داد که ضریب درگیری برابر ۰۶/۱ میباشد که ازنظر ویلیام رومی قابلقبول میباشد و در مجموع مطالب در حد مطلوب ارائه گردیده است.
با توجه به جدول در مجموع نتایج تجزیهوتحلیل کل مطالب فعال و غیرفعال کتابهای مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی ازنظر ویلیام رومی در ارتباط با سطح درگیری ذهن فراگیران نشان داد که ضریب درگیری برابر ۷۰/۰ میباشد که ازنظر ویلیام رومی در حد قابلقبول میباشد.
بهطورکلی نتایج تحلیل محتوای متن، تصویر، فعالیتهای کتابهای مطالعات اجتماعی ازنظر ویلیام رومی در ارتباط با سطح درگیری دانشآموز با مطالب و محتوای کتب نشان داد که کتب جدید تألیف پایههای سوم، چهارم و ششم کاملاً فعال بوده ولی مطالب پایه پنجم غیرفعال میباشد.