-
-
-
- حافظه بار کد خوانی (در ایران استعلام شماره کارت هوشمند)
-
- نگهداری / جایگزین کردن و انتقال پارامترها بر حسب نیازهای داخلی
-
- انعطاف پذیری سیستم نسبت به بروز رسانی نیاز های جدید
-
- تکامل شبکه با دیتا بیس مرکزی
-
- جزییات وسیله نقلیه (فروش , وضعیت بیمه , میزان دسترسی و . .)
-
-
-
- پیوستها برای وسیله نقلیه جهت نمایش گزارشات تخلفات ,تصادفات و ..
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
-
-
-
- سیستم باید دارای کاربرانی از قبیل اپراتورها , مدیر ناوگان , ورود دیتا بیس وکارکنان حسابداری و . .
-
- سیستم باید برنامه نویسی های پچیده را همساز کند
-
- سیستم باید دارای امنیت مناسب باشد
-
- توانایی محدود کردن نوع کاربران و گروه , پشتیبانی گیری روزانه
-
- سیستم باید قابلیت بروز رسانی اطلاعات دیتاهای قدیمی و بخصوص دیتاهای حسابداری را داشته باشد .
-
- سیستم باید در زمان واقعی (درجا) پیام های خطا را هنگام وارد کردن اطلاعات ورودی و خروجی اشتباه نمایش دهد .
-
- نگهداری کامل سوابق راننده و وسیله نقلیه
-
- پیگری افرادی که از وسایل نقلیه دیگران استفاده می کنند (رانندگانی که بارگیر در تملک آنها نمی باشد) .
-
- امکان تعلیق صورت حسابها و بارنامه ها در صورت عدم فعالیت و یا تخلف
-
- داشتن لیستی کامل از کلیه وسایل نقلیه سنگین به تفکیک کلاس های مختلف
-
- توانایی صدور صورتحسابهای پارکینگ و انبارداری بارگیر ها
-
- توانایی مدیریت تغییرات با بهره گرفتن از کدها , تغییرات نرم افزاری و . .
-
-
۸-۴- طراحی سیستم مدیریت ناوگان [۲۶]
این سند توسط تیم های توسعه دهنده سیستم های مدیریت ناوگان طراحی شده است . در این مبحث به بررسی طراحی سیستم مدیریت ناوگان می پردازیم . این سند در برگیرنده پیشنهادهایی در رابطه با بهبود سیستم ناوگان است و تلاش دارد برای شرکتهای حمل و نقل راه حل های یکپارچه سازی مدیریت ناوگان , طراحی مسیر , مانیتورینگ وسایل نقلیه و استفاده بهتراز زمان را فراهم آورد .این سیستم هماهنگی لازم جهت استفاده ساده و روان توسط کاربران با توجه به حدود دسترسی شان را دارد .
۱-۸-۴- حدود سیستم
یک سیستم مدیریت ناوگان باید قادر باشد که مسیر را برای رانندگان وسایل نقلیه و برای شرکتهای حمل و نقل برنامه ریزی کند و با بهره گرفتن از اطلاعات GPS شرکتهای حمل و نقل را از مکان ناوگانشان مطلع کند .
۲-۸-۴- اهداف و معیارهای موفقیت پروژه
ازاهدافی که یک سیستم مدیریت ناوگان فراهم میکند می توان به استفاده آسان از سیستم توسط مدیران و کاربران اشاره نمود همچنین برنامه ریزی برای ناوگان و استفاده از GPS .
از دیگر معیارهای موفقیت آمیز پروژه امکان پیش بینی و برنامه ریزی برای آینده و همچنین کاربرد آسان آن اشاره نمود . امکان رزرو بار , وجود اطلاعاتی مانند : شماره کارت هوشمند , کد ملی , سوابق استفاده از سیستم و . . .
۳-۸-۴- تعاریف , کلمات اختصاری , اختصارات
GPS : سیستم جهانی موقعیت یاب در دنیا که اطلاعات را از طریق ماهواره میفرستند . این سیستم میتواند اطلاعاتی در باره مکان ناوگان , سرعت , زمان و موقعیت را ارائه دهد . در سیستم مدیریت ناوگان باری می توان از اطلاعات GPS برای ردیابی و مدیریت ناوگان استفاده نمود .
FLEET MANAGE : مدیر ناوگان شرکتهای حمل و نقل و کارمندانش را شامل میشود که نگهداری کلیه وسایل نقلیه را عهده دار می باشند . این این کاربر از سیستم مدیریت ناوگان برای ردیابی وسایل نقلیه و برنامه تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه استفاده میکند .
FLEET DISPATCHER : توزیع کننده ناوگان فردی است که در شرکتهای حمل و نقل استخدام شده و برای برنامه ریزی مسیرها و مدیریت و برنامه ریزی وسایل نقلیه و رانندگان را که در مسیر هسنتد و یا برنامه ریزی برای مسیرهای رانندگان را انجام می دهند .
۴-۸-۴- نرم افزارهای برنامه نویسی مورد استفاده
برای طراحی وب سایت و پیاده سازی برنامه مورد نظر نیز از ابزار ۲۰۰۶ Microsoft viual studio بهره گیری شد. و از آنجا که برنامه در قالب یک وب سایت پیاده سازی شده از پلت فرم .net frame work 3.5 asp استفاده شد. با کمک این نرم افزارها می توان به سادگی یک وب سایت دیتا بیسیک طراحی نمود. همچنین به منظور افزایش بهره وری و سرعت سیستم طراحی شده ، حسب نیاز در بخش های مختلف سیستم از تکنولوژی های script,java,ajax ,ling css و بعضی از ابزارهای دیگر نیز در کد نویسی استفاده شده است.
در حال حاضر برای از ۸۰۰ شرکت حمل و نقل بار به این سامانه پیوسته است که برای افزایش این تعداد باید بسته ارتباط الکترونیکی برای انتقال اطلاعات به سرور مرکزی برقرار شود. از طرفی از آنجا که پروژه موجود دارای بانک اطلاعاتی است نیاز به ابزاری برای تولید بانک و ذخیره و بازیابی داده ها دارد. از آن است که از orocle.11g برای این منظور استفاده شده است . برای پیاده سازی توابع و پرس و جوهای مورد نیاز در سیستم از PL SQL استفاده شده است که نتیجه آن افزایش تراکنش های پایگاه داده است . [۱۵]
۹-۴ – دیدگاه [۲۷]
این سیستم مسئولیت معرفی اطلاعات را به کاربر در فضای وب دارد و برروی وب کیوسکها یا کامپیوتر ها قابل اجرا می باشد . در این دیدگاه استفاده از اطلاعات برای کنترل و مدل کردن دامنه کاربرد در صفحه نمایش می باشد . این دیدگاه همچنین مسئول فراهم کردن ارتباط با کاربر جهت کنترل کاربر است
۱-۹-۴- کنترل کننده ها
کنترل کننده های سیستم مسئولیت کنترل همه ورودیهایی را که کاربر انجام می دهد را دارد پروسس دیتاها و انتخاب یک دیدگاه برای نمایش دادن هنگامی که یک ورودی از طرف کاربر به کنترل کننده می رسد یک ارتباط با سیستم های تامین تجاری داده ها بصورت مداوم از پایگاه داده ای میباشد . (داده ها بصورت مداوم برای امور لجستیک تجاری از پایگاه داده بازیابی می شوند ) این اطلاعات در موضوعات دامنه سیستم معرفی می شوند . این پروسس دیتا ها ادامه پیدا میکند تا زمانی که دیدگاه صحیح بدست آید .
۲-۹-۴- دامنه مدل
در این مدل از روش شی گرا برای نمایش ماندگاری دیتاها در سیستم استفاده میشود . و با بهره گرفتن از کلاس های مخصوص و برای تشخیص گزارشات و اموری که باید انجام گیرید این گرافیک مدل در مدل معماری کنترل قابل مشاهده خواهد بود .