۴-۲-۲-۷- سؤال هفتم: آیا بین میزان مهارت اعضای هیأت علمی دانشگاه شیرازدر کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، از دیدگاه دانشجویان زن و مرد تفاوت معناداری وجود دارد؟
برای ارزیابی میزان مهارت اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری از دیدگاه دانشجویان زن و مرد، از تحلیل واریانس چند متغیره استفاده شد. طبق جدول شماره (۴-۹)، تحلیل واریانس چند متغیره نشان داد که بین میانگین مهارت اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز در کاربرد مراحل هفت گانه چرخه یادگیری، از دیدگاه دانشجویان زن و مرد، تفاوت معناداری (۰۳/۰P<، ۲۵/۲= (۱و ۱۹۱)F، ۹۲/۰= λ) وجود دارد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
بر این اساس، در مرحله استنباط، دانشجویان زن بالاترین میانگین (۳۲/۵) و دانشجویان مرد، پایینترین میانگین (۲۳/۵) را به مهارت اعضای هیأت علمی در مرحله استنباط، اختصاص دادهاند. در مرحله مشارکت، دانشجویان مرد بالاترین میانگین (۰۵/۶) و دانشجویان زن، پایینترین میانگین (۷۹/۵) را به مهارت اعضای هیأت علمی در مرحله مشارکت، اختصاص دادهاند. در مرحله اکتشاف نیز، دانشجویان مرد بالاترین میانگین (۸۱/۴) و دانشجویان زن، پایینترین میانگین (۳۲/۴) را به مهارت اعضای هیأت علمی در مرحله اکتشاف، اختصاص دادهاند.
همچنین، در مرحله توضیح، دانشجویان مرد بالاترین میانگین (۳۰/۵) و دانشجویان زن، پایینترین میانگین (۷۱/۴) را به مهارت اعضای هیأت علمی در مرحله توضیح، اختصاص دادهاند. علاوه بر این، در مرحله بسط یادگیری نیز، دانشجویان مرد بالاترین میانگین (۷۰/۵) و دانشجویان زن، پایینترین میانگین (۰۸/۵) را به مهارت اعضای هیأت علمی در مرحله بسط یادگیری، اختصاص دادهاند. همچنین، در مرحله ارزیابی، دانشجویان مرد بالاترین میانگین (۷۰/۴) و دانشجویان زن، پایینترین میانگین (۳۰/۴) را به مهارت اعضای هیأت علمی در مرحله ارزیابی، اختصاص دادهاند. در مرحله توسعه یادگیری نیز، دانشجویان مرد بالاترین میانگین (۸۶/۵) و دانشجویان زن، پایینترین میانگین (۳۹/۵) را به مهارت اعضای هیأت علمی در مرحله توسعه یادگیری، اختصاص دادهاند.
جدول شماره (۴-۹): میانگین مهارت اعضای هیأت علمی در مراحل هفت گانه چرخه یادگیری از دیدگاه دانشجویان بر اساس جنسیت
مهارت اعضای هیأت علمی در مراحل چرخه یادگیری | ابعاد | استنباط | مشارکت | اکتشاف | توضیح | ||||
جنسیت | زن | مرد | زن | مرد | زن | مرد | زن | مرد | |
تعداد | ۷۳ | ۱۲۰ | ۷۳ | ۱۲۰ | ۷۳ | ۱۲۰ | ۷۳ | ۱۲۰ | |
میانگین | ۳۲/۵ | ۲۳/۵ | ۷۹/۵ | ۰۵/۶ | ۳۲/۴ | ۸۱/۴ | ۷۱/۴ | ۳۰/۵ |