کارشناسان استان یزد
۳۰
۰٫۸۸۰
کارشناسان سایر استانها
۳۰
۰٫۹۰۱
چون مقدار الفای کورنباخ بالاتر از ۰٫۷ است در مورد هر سه پرسشنامه مشاورین، پیمانکاران و کارشناسان, پایایی پذیرفته است به عبارتی پایایی لازم جهت ادامه تحقیق را دارند.
-
-
-
-
- آزمون نسبت برای بررسی وضعیت هر چالش
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
-
-
-
عموما در کارهای تحقیقاتی که پاسخگویی به یک فرضیه نیاز به جمعآوری اطلاعات از یک جامعه دارد، اولین موضوع مهم برای هر محقق دسترسی به کلیه افراد جامعه میباشد. به طوری زمان جمعآوری اطلاعات کوتاه و کم هزینه باشد. اگر محقق ریسک هزینه و زمان را پذیرا باشد از سرشماری یا به عبارتی از کلیه افراد جامعه اطلاعات را جمع آوری میکند. اما آنچه در این مسیر بسیار مهم است هزینه و زمان است. بنابراین محققین بجای سرشماری از روش های نمونهگیری استفاده کرده و با کمک روشها و تکنیکهای آماری اطلاعات جمعآوری شده به این روش را به جامعه تعمیم میدهند. در تحقیق پیش رو از تکنیک نمونهگیری و با بهره گرفتن از پرسشنامه به جمعآوری اطلاعات بهره جستهایم.
در آماربا دو نوع داده سروکار داریم
پیوسته
گسسته
تحلیل آماری برای داده های گسسته :
برای تحلیل و استنباط آماری برای داده های گسسته مانند جنسیت، سطح تحصیلات و نوع شغل و غیرو، پاسخ به کزینهای سوالات کیفی و غیرو از روشهایی همچون جداول توافقی با بهره گرفتن از ملاک آزمون کایدو استفاده نمودهایم. به عبارتی برای این نوع داده ها در تحقیق پیش رو نیاز به مقایسه بین نسبت گزینههای هر سوال و نسبت هر گزینه با توجه به سایر سوالات داریم. بنابراین، دو نوع فرضیه در این نوع داده ها مورد نظر است.
الف- نسبت پاسخگویی به گزینههای هر سوال یکسان است که به آن فرض صفر گوییم به زبان آماری به صورت بیان میشود .
ب-حداقل یکی از نسبتها با سایر نسبت یکسان نیست، که به آن فرض مخالف گوییم.
اساس پذیرش یا رد فرضیه صفر مقدار P-Value(Sig) است بدین صورت اگر این مقدار کوچکتر از ۰٫۰۵ باشد فرضیه صفر رد میشود در غیر این صورت فرضیه صفر پذیرفته است.
در جدول زیر نتایج آزمون نسبت، برای هر یک از چالش ها، نمایش داده شده است. در این آزمون، پاسخ های بسیار زیاد و زیاد, متوسط، کم و بسیار کم با یکدیگر مقایسه شده اند. در واقع فرض صفر برابری نسبت این پاسخ ها با یکدیگر را، در مقابل فرض عدم برابری این دو نسبت، با هم مقایسه میکنیم؛ در صورت رد فرض صفر، با توجه به نسبتهای مشاهده شده، میتوان مقایسه گروه ها را انجام داد.
برای بررسی درصد گزینه ها در این سوال جدول فراوانی که شامل فراوانی(تعداد هر گزینه) و درصد است محاسبه گردیده است.برای بررسی درصد پاسخها در بین گزینه های این سوال درصد هر کدام از پاسخ مطابق جداول زیر محاسبه گردیده است. از آنجایی که این نتایج متعلق به نمونه است برای تعمیم آن به کل جامعه از تست آماری(کای دو)[۱۶] استفاده نمودهایم که نتایج در جدول Test Statistics ارائه گردیده است.
با توجه به مقدار احتمال معناداری در برخی چالش ها، فرض برابری نسبتها رد می شود؛ زیرا مقدار احتمال معناداری در سطح اطمینان ۹۵ درصد، کمتر از مقدار ۰۵/۰ شده است. غالبا توجه به نسبت مشاهده شده درصد پاسخ ها، تاثیر آنها بر اجرای مقاومسازی پروژه ها در سازمان نوسازی مدارس،قابل بررسی است.
جدول ۴-۱۰: نتایج آزمون نسبت برای هر یک از چالش های کارشناسان استان یزد
سوال
Chi-quare
درجه آزادیDf
مقدارسطح معناداری
Asymp. Sig.
فرض برابری