تبلیغات دهان به دهان
۲۱-۲۴
خرید مشتریان
۲۴-۳۰
۳-۱-۶ ابزار تحلیل دادهها
در پژوهش حاضر، با توجه به فرضیههای پژوهش، از روش های مختلفی برای تجزیه و تحلیل یافتهها استفاده خواهد شد. به طور کلی در سطح آمار توصیفی از معیارهایی همچون جداول و نمودارهای توزیع فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد و در سطح آمار استنباطی از آزمونهای رگرسیون و تحلیل واریانس فریدمن، استفاده شد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فصل ۴
تجزیه و تحلیل پژوهش
مقدمه
طبقهبندی و تجزیه و تحلیل درست دادهها و استفاده صحیح از تکنیکهای آماری به طبع استفاده از روشهای مناسب پژوهش در نهایت منجر به دستیابی به نتایج قابل اتکا خواهد شد. پس از آنکه محقق دادهها را گردآوری، استخراج و طبقهبندی نمود باید مرحله جدیدی از فرایند تحقیق که به تجزیه و تحلیل دادهها معروف است، آغاز شود. درمرحله تجزیه و تحلیل، نکته مهم این است که محقق باید اطلاعات و دادهها را در مسیر هدف، پاسخگویی به سؤال یا سؤالات تحقیق و نیز ارزیابی فرضیههای خود جهت داده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد (حافظنیا، ۱۳۸۲، ص۱۰۲).
پس از بیان اهداف و سؤالات پژوهش، مروری بر نظریهها و پیشینه پژوهش و بیان روش پژوهش، در این فصل نتایج یافتههای تحقیق، به صورت توصیفی و تحلیلی ارائه شده است. این فصل شامل دو بخش میباشد. در بخش اول، اطلاعات توصیفی متغیرهای جمعیتشناختی به صورت جداول و نمودارهای توزیع فراوانی ارائه شده است. در بخش دوم نیز یافتههای مربوط به سؤالات با بهره گرفتن از آمار استباطی ارائه گردیده است.
۴-۱ ویژگیهای دموگرافیک جامعه
جهت توصیف ویژگیهای عمومی پاسخدهندگان از شاخصهای آمار توصیفی استفاده شده است. فراوانی پاسخدهندگان براساس جنسیت، سن، میزان استفاده از مرسدس بنز، سن و تحصیلات مورد بررسی قرار گرفته است و نمودارهای مربوط ترسیم شده است.
- جنسیت
نتایج توزیع افراد نمونه بر اساس جنسیت افراد نشان داد که ۳۲۹ نفر از مشتریان مرد و ۵۵ نفر از آنان را خانمها تشکیل دادهاند. مقادیر فراوانی و درصدی توزیع در جدول ۴-۱ نشان داده شده است.
جدول۴- ۱: توزیع فراوانی پاسخ دهندگان براساس جنسیت
متغیر
فراوانی
درصد
جنس
مرد
۳۲۹
۸۵.۷
زن
۵۵
۱۴.۳
مجموع
۳۸۴
۱۰۰.۰
نمودار۴- ۱: توزیع فراوانی بر حسب جنسیت
بر حسب سن
نتایج توزیع افراد نمونه بر اساس سن نشان داد که، ۴۷ نفر از مشتریان را افراد زیر بیست و پنج سال، ۲۱۹ نفر را بیست و شش تا سی سال، صد و هجده نفر را بالای سی و یک سال سن داشتند. مقادیر فراوانی و درصدی توزیع در جدول ۴-۲ نشان داده شده است.