پیام تبریک و معرفی محصولات و خدمات
۱۰۳
۴/۴۶
۴۷
۴/۴۲
۴۰
۵/۴۵
جمع کل
۲۲۲
۱۰۰
۱۱۱
۱۰۰
۸۸
۱۰۰
۵٫۲٫۴٫ پیشنهادات اجرایی برای بانک
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
با توجه به افزایش رقابت بین بانکها و موسسات مالی در جذب و حفظ مشتریان بانکها میتوانند با توجه به اهمیت مناسبتها برای گروه های مختلف، جهت بهره برداری از پتانسیل موجود در مناسبتها اقدامات مناسبی را ارائه نمایند. نتایج استخرج شده از این پژوهش می تواند تا حد زیادی راهکاری برای بانکهای دولتی و خصوصی کشور و حتی موسسات مالی و اعتباری یا قرضالحسنه بویژه بانک کشاورزی به منظور جذب و حفظ مشتریان در ایام مناسبتها باشد. بنابراین پیشنهاد می شود که بانک کشاورزی برای جلب نظر مساعد مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید اقدامات زیر را مد نظر قرار دهند:
- پیشنهادهای اختصاصی
- در مناسبتهای شخصی که برای زنان دارای بیشترین اهمیت است و در خوشه سه قرار دارند و با توجه به اینکه بیشترین هدیه رد و بدل شده در این مناسبتها گل، کادو و زیورالات برای آنها بوده پیشنهاد می شود که بانک برای این گروه از افراد گل و کادو با آرم بانک برای آنها ارسال نماید و برای مشتریان ویژه زیورالات در نظر بگیرد. در ایام این مناسبتها بانک کشاورزی می تواند از میان طرحهای چهارگانه به معرفی طرح ایران بانو بپردازد. برای این گروه از افراد که در میان مناسبتهای شخصی تفاوتی قائل نشدهاند بانک می تواند طرحها و محصولات و خدمات مرتبط و طرح بانک کودک و نوجوان را برای کودکان و نوجوانان ارائه نماید.
- در مناسبتهای ملی- باستانی (بویژه عید نوروز) که برای مردان میانسال به بالا دارای بیشترین اهمیت است و اکثراً در خوشه اول قرار دارند و اکثراً تمایل دارند از کادو بعنوان هدیه استفاده نمایند، پیشنهاد می شود که بانک با در نظر گرفتن اهمیت مشتریان برای آنها از کادوهای مختلف همراه با سررسید در سایز کوچک و متوسط که در آن محصولات و خدمات بانک معرفی شده باشد، استفاده نماید.
- در مناسبتهای خاص برای دانشجویان که بعد از مناسبتهای ملی- باستانی برای آنها دارای بیشترین اهمیت است و اکثراً در خوشه دو قرار دارند و هدیه مورد استفاده شده آنها پول نقد است، پیشنهاد می شود که بانک به مناسبت روز دانشجو و مناسبتهای مورد علاقه آنان به قید قرعه کارت هدیه بین آنها قرعهکشی نماید و یا برای مناسبت روز دانشجو یا روز دانش آموز به دانشجویان و دانش آموزان برتر به قید قرعه هدایائی را اهداء نماید. در ایام این مناسبتها بانک کشاورزی می تواند برای دختران دانشجو به معرفی طرح دختران آفتاب یا برای سایر دختران بالای هیجده طرح ایران دخت را معرفی نماید.
- با توجه به اینکه برای اکثر افراد مناسبتهای ملی- باستانی دارای اهمیت است بانک می تواند در عید نوروز که با اهمیتترین مناسبت ملی- باستانی است به برگزاری مراسم همگانی متناسب با این مناسبت اقدام نماید و در حین آن محصولات و خدمات بانکی را معرفی نماید. در این مناسبت بانک می تواند محصولات و خدماتی را برای این گروه از افراد طراحی و به آنان پیشنهاد نماید.
- برای مردان میانسال به بالا که بعد از مناسبتهای ملی- باستانی، مناسبتهای مذهبی برای آنها دارای بیشترین اهمیت است بانک می تواند در مناسبتهای تولد پیامبر اکرم (ص)، عید فطر و عید قربان که برای این گروه در اولویت هستند طرحها و محصولات و خدمات مرتبط با این افراد را در این ایام ارائه نماید.
- اکثر افراد تمایل دارند که در ایام مناسبتها بانک کشاورزی از طریق پیام کوتاه و پست الکترونیک با آنها ارتباط برقرار نماید. بنابراین با توجه به اینکه تلفن بعد از پیام کوتاه و پست الکترونیک در اولویت کانالهای ارتباطی قرار گرفته پیشنهاد می شود که در مناسبتهای شخصی از این کانال بیشتر از کانالهای دیگر استفاده شود و با توجه به اهمیت تلویزیون برای افراد مسن (استخراج شده از مصاحبه) از این کانال بیشتر از سایر کانالها برای ارتباط با این افراد استفاه نماید.
- با توجه به نتایج بدست آمده پیشنهاد می شود بانک در ایام مناسبتهای مذهبی برای همه افراد فقط پیام تبریک ارسال نماید. در مناسبتهای ملی- باستانی برای مردان و افراد جوان پیام تبریک و معرفی محصولات و خدمات را با هم ارسال نماید و برای زنان خانهدارِ میانسال فقط پیام تبریک ارسال نماید. در مناسبتهای خاص نیز همانند مناسبتهای ملی- باستانی برای مردان و افراد جوان پیام تبریک و معرفی محصولات خدمات را با هم ارسال نماید و برای زنان خانهدار و میانسال فقط پیام تبریک ارسال نماید. در مناسبتهای شخصی برای همه افراد پیام تبریک و معرفی محصولات و خدمات ارسال شود.
- طراحی سیستمی برای امتیاز دادن به افرادی که از بانک خدمات دریافت می کنند و به منظور انگیزش افراد، به افرادی که بیشترین امتیاز را کسب می کنند در مناسبتهای مورد علاقه آنان جوایز، یا خدماتی مانند وام و … اهداء شود.
- در مناسبتهای شخصی بویژه برای تولد فرزند، پس از برقراری تماس مستقیم با والدین این افراد برای آنها حساب افتتاح شود و طرح کودک و نوجوان که دارای خدماتی مانند باشگاه بازی و … است به آنان پیشنهاد شود.
- اکثر افراد برقراری ارتباط از طرف بانک با آنها حتی با ارسال یک پیام کوتاه در ایام مناسبتهای مورد علاقه آنان، این احساس را در آن بوجود میآورد که بانک کشاورزی بعنوان نهادی که همراه با سایر بانکها و موسسات خدمات مالی ارائه میدهد برای آنها ارزش و احترام قائل می شود (استخراج شده از مصاحبه).
- طراحی برنامههایی برای جذب افراد جوان در مناسبتهای مورد علاقه آنان (ارائه تسهیلات و وام های بلند مدت با بهره پایین برای جوانان به مناسبت روز جوان یا روز دانشجو یا در هنگام فارغ التحصیل شدن و …)
- پیشنهادهای کلی
- ارائه هدیههایی از قبیل تقویم و کیف با آرم بانک
- توزیع هدیههایی کوچک با آرم بانک در مناسبتهای عمومی
- برگزاری مراسم برای مناسبتهای عمومی مانند برگزاری مراسم برای جمعآوری کمک به کودکان بی سرپرست در روز جهانی کودک
- برگزاری قرعه کشی به اسم مناسبتها
۵٫۲٫۵٫ محدودیتهای تحقیق
شناسایی موانع و محدودیتهای پژوهش در واقع کمکی به پژوهشهای آتی است که در این زمینه انجام می شود تا بدین وسیله تحقیقاتی که در این زمینه انجام میگیرد نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد. موانع و محدودیتهای این پژوهش عبارتنداز:
- عدم بررسی مناسبتها به تفکیک فرهنگها و خرده فرهنگهای مختلف
- عدم بررسی مناسبتهای مشتریان با توجه به نوع خدمات ارائه شده به آنها
- عدم بررسی مناسبتها و کانالهای ارتباطی در حوزه مشتریان حقوقی بانک کشاورزی
۵٫۲٫۶٫ پیشنهادهایی برای پژوهشهای آتی
- بررسی انواع مناسبتها به تفکیک فرهنگها و خردهفرهنگهای مختلف و مقایسه آنها با یکدیگر