بخشیدن به آنچه که برایشان بهترین است لایق نیستند . بنابراین مسئولیت معلمان است که برای دانش آموزان تصمیم بگیرند .
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
نقش معلم به این منجر می شود که چه رفتاری مناسب ترین است. برای تقویت این نوع رفتار وحذف رفتار نامناسب وقتی بدرفتاری اتفاق می افتد. معلم بررسی دانش آموزان را برای رفتار مناسب ترمتوقف می کند این چنین نظریه هایی ممکن است درنظریه کارلی کانتر پیداشود (۱۹۹۶ )
ولف گانت ات آل ۱۹۹۹ ، ولف کانگ، ولف کانگ۱۹۹۵ ثابت کردند که معلمانی که میل دارند به اولین رویکرد معمولا ازتکنیک های مداخله ای کمتری استفاده می کنند شبیه روش های غیرکلامی وعبارات غیر دستوری استفاذه میکنند.
معلمانی که میل به رویکرددوم دارند معمولا ازتکنیک های سوال کردن ومعمولا ازقدرت تکنیک هایی شبیه بیانات غیر دستوری ، نتایج بحث ها، قالب سازی ، تقویت ومداخله فیزیکی استفاده می کنند با توجه به اختلاف تکنیک ها برای برگرداندن انظباط این سوال پیش می آید که کدام یک به طوراثر بخش تری به سمت هدف اصلی انظباط درجامعه دموکراتیک هدایت می شود. باگلی ۱۹۱۴ اولین چیزی راکه توصیف کرداین بود که چه چیزی درایجاد ونگهداری شرایطی که اساسی هستند درپیشرفت کاری طولانی مدت و برای کدام مدرسه وجود دارد .دوم اینکه آگاه کردن افراد برای شرکت اثربخش دریک جامعه بزرگسال سازمان یافته چه وقت مقدارزیادی آزاده خواهی می بخشد . هردو مبنای این نوع انظباط بایستی درنوشته جامعه مدرن مورد بحث قراربگیرد . اخیرا ممکن که تغییرات مبنایی دراینکه چگونه باانظباط مدرسه برخورد کند دریافت کند . درگذشته کارشناسان خارجی تعیین کردند که کدام رویکرد انظباطی بیشترین تاثیررا درحل کردن رفتار نامناسب داشت .
هنگامی که معلم تصمیماتی برای برنامه های ا نظباطی اتخاذ می کند تعدادی عوامل موردنیازاست که باید بررسی شود .اولااین که معلم چگونه مشکلات انظباطی را که مربوط به خودش می شود را مدیریت می کند به همین دلیل معلم باید ازمیان سایر عوامل عقایدوارزش های شخصی خودرا درمورد انظباط مشخص کند . عقاید معلم نقش مهمی درتعیین میزان استقلال درابراز احساس را حتی به دانش آموزان برای کنترل رفتارهای دانش آموزان اعمال می کند. معلم همچنین باید عواملی که مربوط به شخصیت دانش آموزان درکلاس هست راهم به صورت جمعی هم به صورت فردی درنظر بگیرد. کلاس درس یک محیط اجتماعی است وبراساس تئوری مارتین وساگارمن مجموعه دانش آموزان تجربیات متفاوتی دارند تجربیاتی که دانش آموزان از فرهنگ های متفاوت ، محیط های اقتصادی، اجتماعی ،که برروش شخصی اودرعکس العمل اودرکلاس تاثیر میگذارد، به دست آورده اند .
بنابراین دانش آموزان به حوادث کلاس عکس العمل های متفاوتی نشان می دهند حتی ویژگی های فردی دانش آموزان دربرابر عمل شخص معلم درموقعیت های متفاوت ممکن است متفاوت باشد . دراتخاذ یک برنامه انظباطی معلم نباید دیدگاه کلی به عوامل زیادی مثل طبیعت بدرفتاری ، شرایط حوادث ، ریشه های موجود مرتبط بابدرفتاری ، خواسته های مدرسه واجتماع وحقوق بچه هاراداشته باشد .
با یک دیدگاه دموکراسی حقوق بچه ها نقش مهمی رابازی می کند . راهنمایی های اساسی درمورد تصمیمات معلم مربوط به انظباط باید براساس stkey، starkey حقوق به دست آمده از مجمع حقوق کودکان باشد بخش ۲۸ این کنوانسیون به انظباطهای مدرسه که مربوط به انسانیت می شود تنظیم شده است این موردباید در نظر گرفته شودو در بخش ۱۹ همین کنوانسیون کشورهایی که آن را امضا نموده اند که از بچه هادر برابر انواع تجاوزها ی جسمی و روحی ،آسیب و شکنجه دادن حتی تحت حظانت والدین یا مراقبتهای دولتی یا هر گونه مراقبتی باید محافظت کنند بنابر این بخش مطرح شده نه تنها تنبهات تحقیر کننده یا تنبیهات جسمانی وحشیانه را ممنوع میکند بلکه خواستار اجرای انظباطی است که به ارزشهای انسانی کودکان احترام بگذارند.
از میان همه حقوق مرتبط به انظباط lewis تاکید ویژهای بر حقوق کودکانی که در جوامع دموکراسی بزرگ شده اند تاکید دارد ،حقوقی که انظباط انها را برای شهروندان آینده آماده می کنند . ما در زمان رشد سریع اطلاعات و پیشرفت تکنولوژی و رشد اجتماعی و همه پشرفتهای عمومی زندگی میکنیم که حاکی از نوعی دمکراسی اجتماعی است .
بنابراین کودکان امروز در شرایطی متفاوت از زمان ما زندگی می کنند .نویسندگان مثلjanthan,medrey ، عقیده دارند که ما نمتوانیم انها رابرای زندگی اینده با اجبار و تقلید واستفاده ازمدلهای رفتاری مشخس شده اماده کنیم . هدف اموزش باید تشویق استعدادهای کودکان به منظور ایجاد رفتارهای اخلاقی شایسته و پیشرفت استقلال و خلاقیت می باشد .
براساس kohlber که شکلی از اصولی اخلاقی آزاد و مستقل است از عدالت برای تمام شرکت کنند گان در موسسهایی به ساختارعدالت نیازمند است .برنامه ها اموزش در مدارس عمومی در سطح متفاوت برنامه ریزی شده است که شامل مواردی از انظباط است که توسط معلم اجرامی شود شکل انظباطیlewis شامل ارزشهای آرمانی برای اجرای در مدارس است مدرسه های که انتظار می رود دانش اموزان را برای شرکت در فعالیتهای گروهی مثل پیشرفتهای قانونی و ثبات تعارض تشویق کند تا شانسی برای پیشرفت دانش ومهارتهاوارزشهای مورد نیاز برای حضور در جامعه دمکراسی را داشته باشد .
Jewis,jone عقیده دارندکه علم میتواند به دانش اموزان کمک کنند که شهروندان متعهد ومسولی بشوند وبا رفتار های بد آنها طوری برخورد کنند که آنها به نظم و انظباط ومسولیت پذیری تشویق بشوند . یک پرسش ضروری در اینجا این است که زمانی که رفتارهای بد اتفاق می افتند همکاری امکان پذیر است ؟
همچنین نقش مهم ادبیات در انظباط مدارس نیز وجود دارد مطا لعات اندکی در مورد تمرینهای لنظباطی برای کنترل ملعمان وجود دارد مطالعات مناسبی در تمرینهای انظباط مدارس در استرالیا وامریکا یافته ایم .lewis شیوهای انظباطی دانش اموزان ۲۰۰ مدرسه ابتدایی و ۱۰۰ مدرسه راهنمایی در ویکتریاواسترالیا رابررسی کرده است تا مشخص شود کدام برنامه انظباطی مناسبتر است و و متوجه شد معروفترین شیوه برنامه اجراشده است این که برنامه شامل قوانین روشنی برای دانش آموزان است .
معلمان با کمک قانون تشویق وتنبیه اعمال دانش آموزان را برای اجرای قوانین کنترل می کنند.
نویسنده همچنین کزارش داده است که مدارس کمی دانش اموزان خود را برای برنامه های پیشرفتی انظباط شرکت میدادند . در تحقیقات بعدی lewisاز ۲۱ مدرسه ابتدایی و ۲۱ مدرسه دبیرستانی نقش انظباط کلاس را در مسولیت پذیری دانش آموزان بررسی کرد نتایج نشان داداز میان سایر عوامل معلمان باافزایش کاربرد از انظباطهای اجباری باعث عکس العمل رفتاری نامناسب در دانش آموزان می شوند . همچنین بعضی مطالعات در آمریکا به نقش فردی برنامه انظباطی واستراتژی برای کنترل مدارس توجه کردند . در مطالعات brophy,mccalin معلم با ۲۴ توصیف ۱۲ نوع از مشکلات رفتاری دانش آموزان را نشان داده اند. از معلمان خواسته شده است تا استراتژی انظباطی که در هر مورد برای رفتارهای بد دانش اموزان استفاده می شده را مشخص کرده و هر کدام را توضیح دهند . پاسخ معلمان نشان میدهد که بیشتر علاقه مند به استراتزی های کنترل کننده سخت هستند به طور مثال دستورات ایستادن ،تنبیهای،تهدید ها ، فریاد کشیدن، سرزنش دانش آموزان ، انتقاد ،ناسزا گفتن ،پرخاش کردن را بیشتر از استراتزیهای مثبت مثل ارتباط چشمی ،حضور فیزیکی ،خنده شوخی ، رفتارهای ستایش وتمجید ،اعتماد،احترام ،پرسیدن سوال های بدیعی در بر گیرنده والدین کودکان برای پاسخ گویی مشکلات انظباطی باشند . اجرای عملکرد معلم برای شیوهای مثبت پاسخ گویی مشکلات انظباطی است وتوسط هایمن گزارش شده است .
تحقیقات گذشته در مورد چگونگی برنامهای انظباطی مدرسه بسیار مفید است مطالعات ما در این زمینه مهم و اهداف ما در مورد شیوهای انظباطی معلمان و دانش آموزان در ازبازتاب میزان تخلفات انظباطی در بین کشورهای اروپای میانه بیشتر مورد استفاده میشود .
Slovenia ما همچنین باید نشان دهیم که عکس العمل معلمان در برابر دانش آموزانی که قانون های رسمی وغیر رسمی راشکسته متفاوت بوده است . به طور ویژهای این مطالعات تلاش می کند به این پرسش ها پاسخ دهد :
آیا اعمالی که به عنوان نقص قوانین مدارس اجرا میشود برای اولین بار است یا به عنوا ن پدیدای تکرار شده بررسی می شود ؟
آیا اعمالی که تاثیر کمتری برنقص قوانین اعمال شده دارد برای اولین بار است یا به عنوان پدیدهای تکراری بررسی می شود ؟
آیا اعمالی که درمدارس سختگیرتر بر نقص قوانین اعمال شده دارند برای اولین بار است یا به عنوان پدیدهای تکراری بررسی می شود ؟
معلم و دانش آموزان به این پرسشها،پاسخ میدهند وهمین پاسخها منبعی برای تصمیمات در مورد چگونگی تاثیر انظباط مدرسه در آمادگی دانش آموزان برای اینکه شهروندان متعهدی باشند رانشان می دهند . این مطالعه به چندین دلیل برجسته است .
اولا به علت این که این مطالعه در مورد انظباط مدرسه قابل اجرا واستفاده است این مطالعه معلمان را برای چگونگی تخلفات انظباطی که مرتبط با معلمان دیگر است را فراهم می کندد اطلاعاتی در مورد شیوهای جایگزینی ارائه می دهد . همچنین اینگونه اطلاعات نکات خوبی برای اجرای تمرینهای انظباطی شخصی ارائه میدهند . بعلاوه اینکه این مطالعات نشان میدهند چگونه این شیوها را بهبود دهیم مزایای بیشتر این تحقیقات این است که علاوه بر معلمان ،دانش آموزان نیز در مورد شیوهای انظباطی صحبت می کنند .
دانش آموزان در مدارس به طروق دیگری خودشان را نشان میدهند بنابراین متوانند تاثیر حوادث را در دانش آموزان دور کرده وتصویری مناسب از انظباط مدرسه ارائه دهند . در یک زمان یکسان پاسخهای آنهابرای چگونگی استفاده از تجربیات مدرسه مناسب است وتاثر مهمی در کار معلمان دارد . در زمان یکسانی این تحقیقات نقش مهمی برای Slovenia و برای تحقیقات مناسب واطلاعاتی برای کشورهای اروپایی دارد .
۲ شیوه ها :
۱-۲ شرکت کنندگان :نمونهای از معلمان ۵۵ کلاس ۱۴-۱۱ساله ونمونه ای از ۲۴۵ معلم سطح ۶و۸ به طور تصادفی از مدرسه ابتدایی شهر اسلوانی انتخاب کردند تا دیدگاهایشان را بر شیوهای انظباطی مشخص کنند از این مدرسه یک گروه داوطلب از معلمان کودکان ۱۴-۱۱ ساله به همراه یک کلاس سطح ۶ وسطح ۸ دراین تحقیق شرکت داشتند . اکثریت دانش آموزان سطح۶،۱۲ ساله بودند واکثر دانش آموزان سطح ۸-۱۴ ساله بودند .نمونه ای از دانش اموزان که ازتقسیم تقریبی تعداددانش آموزان بر نمرات بود( ۸۰/۴۹% سطح ۶ ،۲۰/۵۰%سطح ۸ ،جنسیت ۱۶/۴۸% زن و ۸۴/۵۱% مرد بوده است
اکثرا ۵۵/۹۴% معلمان زن بوده اند نمونه معلمان بادرنظرگرفتن مقدارتقریبی ۸/۲۱% سطح ۵ ، ۳/۲۷%سطح ۶ و۳/۲۷% سطح ۷ و ۶/۲۳% سطح ۸ بود ه است .)
۲-۲ : جمع آوری اطلاعات :
اطلاعات ازطریق پرسش نامه ناشناس که توسط نویسنده یا همکارانش برای استفاده دراین تحقیق جمع آوری میشود . پرسش نامه برای گروه کوچکی از دانش آموزان و معلمان مدرسه آزمایش می شود براساس اظهار نظردر مورد امتحانات راهنما ، درک و برنامه های زبان شناسی پرسش نامه را تکمیل می کند.
پرسش نامه شامل دو بخش است : بخش اول ،پاسخ به اطلاعات عمومی خواسته شده مثل سطح تحصیلات، جنسیت معلمان ، سن، کلاس . جنسیت دانش آموزان است دربخش دوم ازهمه شرکت کنندگان خواسته شده تا پاسخ سوال های زیررا بدهند. هنگامی که تخلفات انظباطی برای اولین بار انجام می گیرند دانش آموزان آن را تکرار می کنند معلمان چه کار می کنند ؟ اگر معلم یا دانش آموزان شاهدی برای نقص داشته باشد نمی تواند پاسخ خاصی به سوالات بدهد . پرسش نامه شامل ۱۲تخلف انظباطی است که در ۳ گروه براساس تحقیقاتشان تنظیم شده است:
گروه اول شامل : اعمال هایی که به طور خاص به عنوان تخلفات قانونی براساس بخش ۳۰ ام ازقوانین ومقررات دانش آموزی تعریف شده است .
دانش آموزان زمان امتحان، تقلب می کنند . هنگام درس مجله می خوانند ، مزاحم کسی می شوند وقتی معلم سخنرانی می کند دانش آموزان صحبت می کنند یاکلاس راآشفته وبرهم می زنند وبلند جیغ می کشند
دومین گروه شامل اعمالی می شود که سطح کمتری از تخلفات قانونی مدرسه رابراساس بخش ۳۰ ام ازقوانین است . دانش آموزان بامداد درکتاب مدرسه اش می نویسد وبااین کارکتاب تمرین مدرسه اعتبار می کند اما مزاحم کسی نمی شود اووسایل همکلاسی خودرا درزنگ تفریح پنهان می کند درطول درس با گستاخی جواب معلم رامی دهد ، درطول درس باصدای بلند همکلاسی خودرافحش می دهد .
سومین گروه : اعمالی که تحت ۳۰ امین بخش قوانین تعریف شده ازتخلفات قانونی که شامل : درطول زنگ تفریح اموال مدرسه راخراب می کنند، درزنگ تفریح چیزهایی از همکلاسی خود می دزذذ ، درطول درس به همکلاسی خود آسیب جسمانی می زند ، درطول درس دانش آموزان را به کشیدن سیگار ونوشیدن الکل ترقیب می کنند .
موافقت وپذیرش کلامی ازهمه دانش آموزان ومعلمین شرکت کننده دراین تحقیق گرفته شده است . والدین و دانش آموزان ازناشناس پرسش نامه ها وپاسخ های صادقانه آن مطمئن بشوند . امتحان وسنجش دانش آموزان در گروه توسط محقق انجام می شود . حداقل ۳۰ تا ۴۵ دانش آموز این تحقیق راتکمیل می کنند . معلمان به طورفردی این تحقیق را تکمیل کرده وسپس آن رابه بخش های اساسی ارجاء می کند .
تجزیه اطلاعات :
پاسخ های مربوطی که اولین بار تجزیه شده اند از شیوه های تحلیلی برای پرونده های معمولی استفاده کردند . نویسنده وهمکارانش اهداف وبرنامه هایشان را درمورد تکنیک های انظباطی براساس کنترل معلم واستقلال دانش آموز که در بخش مقدمه اشاره شد . این تقسیم بندی براساس پاسخهایی که به دودسته معمولی زیر داده شده تنظیم شده است .
معلملن به اعمال توجهی نمی کنند .
معلمان از موقعیت های غیر مستقیم استفاده می کنند .
این دسته شامل مواردی است که معلمان دانش آموزان را غیرکلامی آگاهی می دهند . این دسته همچنین به دانش آموزان به طور کلامی بدون پیشنهاد نیز آگاهی می دهند اما آنها دانش آموزان را ازرفتارهای بدشان آگاه می کنند یا پرسشی برای او مطرح می کنند یا ترکیبی ازبرنامه های اشاره شده را استفاده میکنند .
معلمان ازموقعیت های مستقیم استفاده می کنند ، این دسته شامل مواردی است که معلما ن پیشنهادی باتوضیحاتی برای اینکه چرا دانش آموزباید رفتار بد را متوقف کند ومتفاوت عمل کند نیز هست .
معلمان پیامد عمل راتهدید کردند ،این دسته شامل مواردی است که معلمان به دانش آموزان دستور توقف رفتار بدرا می دهند وبه آن ها دستور می دهند تا به طور شایسته ای عمل کنند وبا نتایج اعمالشان مواجه شوند .
معلمان نتایج راپیگیری ودنبال می کنند، مواردی که معلم ها برنامه های آموزشی خاصی رابرای قوانین دانش آموزان مدرسه راهنمایی اجرا کرده اند به این دسته نیز تعلق دارد . این قوانین برنامه های آموزشی زیر را توضیح می دهد :
توبیخ شفاهی ، توبیخ کتبی ، توبیخ درکلاس توسط معلم ، توبیخ سخت توسط مدیر مدرسه ، توبیخ توسط رئیس وتوبیخ توسط همه معلمان مدرسه است . این هم امکان دارد که دانش آموزرابه کلاس یا مدرسه دیگر منتقل کند.
هرپاسخی می تواند به صورت مستقلی توسط نویسنده یا همکاردر گروه کدگذاری یا جایگزین شود هرچند تحلیل های آنها بسیار بالاست اما بعضی عدم توافق ها ظاهر می شود به خصوص درزمان یکسان شامل تکنیک های انظباطی بیشتر می شود دراین مورد برنامه هایی برای پخش جواب ها نشان می دهد که شیوه هایی که معلم برای کنترل استفاده کرده اند همه عدم توافق ها بین نویسنده وهمکارانش باتصمیماتی که باتوافق انجام می شود تصویب می گردد .
این دومثال زیر نشان می دهد که پاسخ ها چگونه تحلیل وکد گذاری می شود:
شاگردی درکلاس هشتم گزارش شده که هنگام امتحان ازدفترش تقلب وکپی می کرده است و عکس العمل های معلمان چنین است آنها به طرف شاگرد می آیند ، به او به تندی نگاه می کنند وازاو می خواهند تقلب نکند واورا از امتحان رد می کنند وبه او نمره بد می دهند شیوه انظباطی در اینجا این طور توصیف می شود معلمان نتایج را تهدید می کنند زیرا این شیوه ها بیشترین روش کنترلی انظباطی است که درپاسخ ها ظاهر می شوند .
مثال دوم این است که یک معلم کلاس ششم موردی را نوشته است که شاگردی چندین بار همکلاسی خودرا ضربه جسمانی زده است بیشترین عکس العمل این است :” من به شاگرد دستور می دهم سریعا متوقف کند ودست بکشد” وقتی دو شاگرد آرام شدند من درمورد علت جنگ و دعوا صحبت می کنم من رئیس ووالدین شاگردان را که دعوا راشروع کرده بودند را مطلع کردم تا برنامه آموزشی خاصی از قوانین مدرسه راهنمایی را اجرا کنند . این شیوه انظباطی توصیف شده دراینجا به عنوان « معلمان نتایج رادنبال می کنند » کدگذاری شده است به این دلیل که بهترین شیوه کنترلی دراین مورداست . پاسخ هر معلم ودانش آموز از ۰ تا ۴ نمره داده می شود تابرنامه ای ازکنترل معلم بدهند پاسخ ها سپس به صورت تحلیل آماری توصیف شده اند .
نتایج :
اولا باشیوه امتحانی پیشرفته باید امتحان گرفته شود وهمانطور که دیده شد معلمان و دانش آموزان که اولین بار بود که به عنوان تخلف انها تعریف شده . چنین نتیجه ای نشان می دهدکه معلمان و دانش آموزان پاسخ های مشابهی درمورد شیوه های انظباطی فردی داشته اند هردو گروه نقش مستقیمی که درشیوه های انظباطی متناوب استفاده می شود . حداقل پاسخ ها ازدو گروه این است که نتایج راادامه می دهد . معلمان و دانش آموزان پاسخ های مشابه درمورد شیوه های بارز دراین مورد که به عنوان نقص انظباطی تعریف شده است . بیشترین پاسخ ازهردو گروه این است که معلمان نتایج رادامه می دهند وکمترین پاسخ ازهردو گروه این است که معلمان اعمال را نادیده می گیرند .
اجازه بدهید نگاهی جدید به جزئیات متن وشکل ارتباط دانش آموزومعلم درشیوههای انظباطی بیندازیم. معلمان موارد اعمالی که به طور ویژه به عنوان نقص قانونی تعریف شده است وبرای اولین بار پیگیری می شود . آن ها معمولا دانش آموزان را هشدار می دهند ، ازشیوه های غیر گفتاری استفاده می کنند. کمترین هشدارها شکل پرسش هاست دراین میان بیشترین پرسشها درمورد خود اعمال است . (چه کاری انجام می دهیم ؟) وپرسش هایی درمورد مناسب بودن رفتار (آیا فکر می کنید رفتارتان مناسب است؟ ) درمورد اعمال تکراری این اعمال زیر هشدار داده می شود : عملی که مخصوصا برای معلم مزاحم است که بیشترین هشدار برای رفتار نا مناسب است . هشدارهای غیر کلامی کم و بیش درشکل پاسخ است . دراین موردازاعمال دانش آموزان تاکید کرده اند که اعمالی که برای اولین بار انجام شده بود معلم دانش آموزان را غیر کلامی (بانگاهی ویژه ) وباگفتن( بیا اینجا، اوه ،اوه) هشدار می دهد .
معلمان همچنین دانش آموزان رادرمورد رفتارهای نامناسب وپیامدهای آن که نباید تکرار شود هشدار می دهد.آنها معمولا از دانش آموزان می پرسند چه کار می کنند ؟، چگونه رفتار میکنند ؟، چه حقوقی رااخذ می کنند؟ ، درباره علت چنین رفتاری ودرمورد این که آیا او خارج از کلاس هم همینطور رفتار می کند؟ .در مورذ اعمال غیر کلامی که دراین مورد تکرار می شود نقص حقوق وجود دارد ، شکل برجسته هشدار درمورد نتایج منفی برای دانش آموزان ورفتار نامناسب وهشدار برای اینکه دانش آموزتوجه بیشتری کند . معلمان مرتبا ازدانش آموزان می پرسند چه کار می کنند ، چه طور رفتار می کنند . این درمورد موقعیت های مستقیم پاسخهای معلم دستور به توقف عمل ودستور برای انجام صحیح عمل می باشد .در حال حاضر و بعداز معلمان به دانش آموزان دستور توقف رفتار بد یا پیشنهاد این که چه طور عمل کنند را می دهند (لطفا دست بکش! بایست!) بعضی اوقات توضیحات اضافی درمورد این که چرا این اعمال را انجام دادی ؟، چرا این اعمال مزاحم شونده است؟ و چرا اوباید عمل را متوقف کند؟ نیز وجود دارد . دراین توضیحات دستوراتی اضافه می شود معلمان به دانش آموزان توضیح می دهند چرا یک عمل نامناسب وتحت شرایط آزار دهنده است؟ وچرااو باید عمل را متوقف کند ؟
هم معلمان وهم دانش آموزان قبول دارند که بیشترین توضیحات مربوط به دستورات درمورد اعمال تکرار شده است . معلمان اشاره می کنند که درمورد اعمالی که به طورویژه ای به عنوان نقص وتخلف انجام می شوند شکلی ازپیشنهاد ارائه می شود. براساس پاسخ های معلمان ودانش آموزان نتایج این شیوه آشکار می شوند اگر دانش آموزان عمل را متوقف نکنند یابه اشکال متفاوتی به آن رفتار اذامه دهد. این به طور مستقیم به خودعمل بستگی دارد. اگر دانش آموزان درحین امتحان تقلب کندومعلم اورا تهدید به ردازامتحان کنداگر دانش آموزان درحین درس مجله بخواندومعلم اوراتهدید به گرفتن مجله بکند یا می تواندعمومی ترباشد معلم دانش آموزان راتهدید به اخراج ازکلاس کندیادردفترثبت نامی کلاس نام اورابنویسد، یا بعدا با او صحبت کند. معلمان بیشتر قبل از تهدید نتایج به دانش آموزان دستور می دهد رفتاربد رامتوقف کند یا پیشنهاد می کنند چگونه رفتارکنند مثلا خواندن رامتوقف کن! یا من مجله راازتو میگیرم !. براساس هردو گروه تهدید نتایج کم یا بیش با نتایج پیگیری شده منطبق است درمیان نتایجی که تهدید وادامه تهدید بوده است معروف ترین آن ها شامل تنها یک دانش آموز وتعداد افراد کمتری می شده است مثلا معلمان با نمرات پایین ، گرفتن مجله یا نوشتن نام دانش آموزان در دفتر ثبت نام .
۲-۳ : شیوه های انظباطی برجسته که درمورد اعمالی که کمترین اختلاف ونقص قوانین مدرسه را داشته اند :
برای فهمیدن اینکه پاسخ های معلمان و دانش آموزان درمورد شیوه های انظباطی برجسته در مواردی با کمترین تخلف برای اولین بار پیگیری می شده است ما ضریب ارتباط نمرات را حساب می کنیم ۸= rs