۶ ۷ |
فنآوری ارزش ویژه برند |
* * |
نقش تعدیل از فن آوریهای پیشرفته در این روابط مورد آزمون است در حالی که این یافتهها نشان میدهد روابط مثبت بین سازه مورد (مطالعه) نقش تعدیل از فناوری اثبات نشده است. |
تحقیق های ذکر شده نشان دهنده ی این مسئله می باشند که به تکنولوژی های پیشرفته توجهی نشده است و این تحقیق می تواند نقش تکنولوژی ها را در درک مشتری از برند مورد بررسی قرار دهد، چرا که امروزه پیشرفت چشم گیر تکنولوژی امری اجتناب ناپذیر می باشد.
در این تحقیقی سعی داریم به بررسی ارتباطات یکپارچه بازاریابی و تکنولوژیهای پیشرفته با تاکید بر درک مشتری از برند بپردازیم. ارتباطات یکپارچه بازاریابی را متاثر از تکنولوژیهای پیشرفته و جدید را به عنوان یکی از راهکارهای بازاریابی مورد مطالعه قرار بدهیم.
۱-۴ اهداف مشخص تحقیق
۱-۴-۱ هدف اصلی
-بررسی ارتباطات یکپارچه بازاریابی و تکنولوژیهای پیشرفته با تاکید بر درک مشتری از برند.
۱-۴-۲ اهداف ویژه
-شناسایی سازههای تاثیرگذار بر روی ارتباط یکپارچه بازاریابی و تکنولوژیهای پیشرفته با تاکید بر درک مشتری از برند.
-اندازهگیری سازههای تاثیرگذار بر روی ارتباطات یکپارچه بازاریابی و تکنولوژیهای پیشرفته با تاکید بر درک مشتری از برند.
-رتبهبندی سازههای تاثیرگذار بر روی ارتباطات یکپارچه بازاریابی و تکنولوژیهای پیشرفته با تاکید بر درک مشتری از برند.
-طراحی مدل سازهای تاثیرگذار بر روی ارتباطات یکپارچه بازاریابی و تکنولوژیهای پیشرفته با تاکید بر درک مشتری از برند.
۱-۵ فرضیههای تحقیق
۱-۵-۱ فرضیهاصلی
بین ارتباطات یکپارچه بازاریابی و تکنولوژیهای پیشرفته با درک مشتری از برند رابطه معناداری وجود دارد.
۱-۵-۲ فرضیه های فرعی
بین تبلیغات رسانه ای و تکنولوژیهای پیشرفته با درک مشتری از برند رابطه معناداری وجود دارد.
بین پیشبرد فروش و تکنولوژیهای پیشرفته با درک مشتری از برند رابطه معناداری وجود دارد.
بین روابط عمومی و تکنولوژیهای پیشرفته با درک مشتری از برند رابطه معناداری وجود دارد.
بین بازاریابی مستقیم و تکنولوژیهای پیشرفته با درک مشتری از برند رابطه معناداری وجود دارد.
۱-۶-مدل مفهومی پژوهش
نمودار (۱-۱) مدل مفهومی پژوهش: ماخذ ماجا و دیگران ۲۰۱۴ :۳-۱ نگارنده با کمی تغییر
۱-۷-تعاریف متغیرها
۱-۷-۱-تعاریف مفهومی متغیرها
ارتباطات یکپارچه بازاریابی
ارتباطات یکپارچه بازاریابی: ارتباطات یکپارچه بازاریابی و یا ارتباطات منسجم بازاریابی یکی از مفاهیمی است که در مدیریت استراتژیک بازاریابی و نیز در برنامهریزی بازار به کار میرود و منظور از آن یکپارچهسازی در رابطه با مشتریان و دیگر ذینفعان میباشد تا این اطمینان حاصل گردد که این فعالیتها به صورت ایزوله عملکرده و همگی در راستای اهداف از پیش تعیین شده در چشمانداز و ماموریت سازمان باشند (بهنام، ۱۳۹۲، ۲۰).
عناصر پنجگانه ارتباطات بازاریابی عبارتند از: تبلیغات رسانه ای، پیشبرد فروش، روابط عمومی، فروش حضوری، بازاریابی مستقیم (بهنام، ۱۳۹۲: ۲۰)
تکنولوژی
شگردها و به کار بردن ابزارها، دستگاه، مادهها و فرآیندهای گرهگشای دشواریهای انسان است. فناوری فعالیتی انسانی است از همین رو، از دانش و از مهندسی دیرینهتر است (فتحیان، مهدوینور، ۱۳۸۶)
برند: یک نام، عبارت، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که مشخصکننده خدمات یا فروشنده محصولی خاص باشد که به دسیسه آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز میگردد. عنوان قانونی برای برند نشان تجاری است (جعفرپیشه، ۱۳۹۰)
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
بازاریابی مستقیم
نوعی از بازاریابی است که مستقیما با مشتری مشکوک ارتباط برقرار میشود در این روش افرادی که بازاریابی میشوند مستقیما از بازار هدف انتخاب میشوند (کاتلر، ۱۳۹۱).
پیشبرد فروش
تبلیغات پیشبرد فروش از تعداد زیادی ابزارهای محرک کوتاه مدت نظیر کوین کالاهای ویژه، جوایز و تخفیفات خرید تشکیل میشود و هدف از آن، ترغیب مصرفکنندگان، فروشندگان و واسطههای فروش کالا شرکت است. رشد هزینههای مربوط به تبلیغات پیشبرد فروش در سالهای اخیر به مراتب بیش از رشد هزینههای تبلیغاتی خیر شخصی بوده است. تبلیغات پیشبرد فروش، مستلزم تعیین اهداف تبلیغات پیشبرد فروش، انتخاب ابزار، تهیه برنامه، پیش آزمون و رای برنامه تبلیغات پیشبرد فروش و ارزیابی نتایج حاصله است (کاتلر، ۲۰۱۲)
روابط عمومی
مجموعهای اقدامات و کوششهای حساب شدهای است که هر سازمان برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند با گروههایی که با سازمان در ارتباطند، انجام میدهد (کاتلر، ۲۰۱۲).
فروش حضوری
فرایند فروش حضوری مجموعهای از عملیات منطقی است که فرشندگان هنگام ارتباط با مشتری انجام میدهد (کاتلر، ۲۰۱۲).
تبلیغات رسانهای
به مجموعه تبیلغاتی که توسط سازههای جمعی، گروهی، عمومی و … انجام میگردد.