فرضیه ها، مقدار سطح معنیداری این فرضیه برابر ۰۱۱/۰ میباشد که نشاندهنده معنیداری این فرضیه است. در نتیجه میتوان بیان کرد که ریسک ادراک شده بر قصد خرید محصول ملی تاثیر منفی دارد. در نتیجه این فرضیه تایید میگردد.
فرضیه ۴-۵ تاثیر مثبت و معنیدار ارزش ادراک شده بها بر قصد خرید محصول ملی را نشان میدهد. این فرضیه دارای ضریب تاثیری به مقدار ۰۶۴/۰ است که بیانکننده تاثیر مثبت ارزش ادراک شده بها بر نگرش مصرف کننده نسبت به محصول ملی میباشد. سطح معنیداری مقداری برابر با ۱۵۸/۰ دارد که با توجه به بیشتر بودن این مقدار از مقدار استاندارد ۰۵/۰ فرضیه رد میگردد و میتوان گفت که ارزش ادراک شده بها بر نگرش مصرف کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت و معنیدار دارد.
فرضیه ۴-۶ که نشاندهنده تاثیر مثبت و معنیدار شیوه های تبلیغات و ارتباطات بازاریابی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنیدار دارد، دارای ضریب تاثیر به مقدار ۰۳۸/۰- و سطح معنیدار به مقدار ۲۹۶/۰ میباشد. در نتیجه
میتوان بیان کرد که شیوه های تبلیغات و ارتباطات بازاریابی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر معنیدار ندارد. در نتیجه این فرضیه رد میگردد.
فرضیه ۴-۷ بیان میدارد که توزیع بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنیدار دارد. این فرضیه ضریب تاثیر به مقدار ۰۱۳/۰ دارد که نشاندهنده تاثیر مثبت توزیع بر نگرش مصرف کننده محصول ملی میباشد. همچنین سطح
معنیداری این فرضیه برابر با ۳۴۶/۰ است که میتوان نتیجه گرفت توزیع بر قصد خرید محصول ملی تاثیر معنیداری ندارد. در نتیجه این فرضیه رد میگردد.
فرضیه ۴-۸ نشان میدهدکه ادراک از بومی بودن محصول بر قصد خرید محصول ملی مصرف کننده تاثیر مثبت و معنیدار دارد. این فرضیه دارای ضریب تاثیر ۰۰۳/۰ و سطح معنیداری ۹۳۳/۰ میباشد. در نتیجه میتوان گفت که ادراک از بومی بودن محصول بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت دارد اما معنیدار نمی باشد. با توجه به سطح معنیداری این فرضیه رد میگردد.
لذا با توجه به نتایج فرضیه های فوق و همچنین ضریب تاثیر به مقدار ۴۴۸/۰ و سطح معنیداری *** (کمتر از ۰۰۱/۰)، فرضیه ۴ که نشاندهنده تاثیر مثبت و معنیدار عوامل مربوط به آمیخته بازاریابی بر قصد خرید محصول ملی است، تایید میگردد.
فرضیه ۵ و فرضیه های فرعی آن
فرضیه ۵-۱ بیان می کند که حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی بر نگرش مصرف کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت و معنیدار دارد. این فرضیه دارای ضریب تاثیر ۰۵۷/۰ میباشد که نشاندهنده تاثیر مثبت حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی بر نگرش مصرف کننده نسبت به محصول ملی است. در آزمون فرضیه ها، مقدار سطح معنیداری این فرضیه برابر ۲۲۷/۰ میباشد که نشاندهنده عدم معنیداری این فرضیه است. در نتیجه میتوان بیان کرد که حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی بر نگرش مصرف کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت اما معنیداری ندارد. در نتیجه این فرضیه رد میگردد.
فرضیه ۵-۲ تاثیر مثبت و معنیدار فعالیت رسانههای جمعی بر نگرش مصرف کننده نسبت به محصول ملی را نشان میدهد. این فرضیه دارای ضریب تاثیری به مقدار ۰۱۵/۰ است که بیانکننده فعالیت رسانههای جمعی بر نگرش
مصرف کننده نسبت به محصول ملی میباشد. سطح معنیداری مقداری برابر با ۴۹۵/۰ دارد که با توجه به بیشتر بودن این مقدار از مقدار استاندارد ۰۵/۰ فرضیه رد میگردد و میتوان گفت که فعالیت رسانههای جمعی بر نگرش مصرف کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت اما معنیداری ندارد. در نتیجه این فرضیه رد میگردد.
لذا با توجه به نتایج فرضیه های فوق و رد هر دو فرضیه و نیز با توجه به ضریب تاثیر ۰۰۴/۰ و سطح معنیداری ۸۰۵/۰، فرضیه ۵ که نشاندهنده تاثیر مثبت و معنیدار عوامل مربوط به دولت و فعالیتهای عمومی بر نگرش
مصرف کننده نسبت به محصول ملی است، رد میگردد.
فرضیه ۶ و فرضیه های فرعی آن
فرضیه ۶-۱ بیان می کند که حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنیدار دارد. این فرضیه دارای ضریب تاثیر ۱۱۱/۰ میباشد که نشاندهنده تاثیر مثبت حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی بر قصد خرید محصول ملی است. در آزمون فرضیه ها، مقدار سطح معنیداری این فرضیه برابر ۰۱۴/۰ میباشد که
نشاندهنده معنیداری این فرضیه است. در نتیجه میتوان بیان کرد که حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنیداری دارد. در نتیجه این فرضیه تایید میگردد.
فرضیه ۶-۲ تاثیر مثبت و معنیدار فعالیت رسانه های جمعی بر قصد خرید محصول ملی را نشان میدهد. این فرضیه دارای ضریب تاثیری به مقدار ۰۴۷/۰ است که بیانکننده فعالیت رسانههای جمعی بر قصد خرید محصول ملی میباشد. سطح معنیداری مقداری برابر با ۰۳۷/۰ دارد که با توجه به کمتر بودن این مقدار از مقدار استاندارد ۰۵/۰ فرضیه تایید میگردد و میتوان گفت که فعالیت رسانههای جمعی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنیداری دارد. در نتیجه این فرضیه تایید میگردد.
لذا با توجه به نتایج فرضیه های فوق و تایید هر دو فرضیه و نیز با توجه به ضریب تاثیر ۰۵۱/۰ و سطح معنیداری ۰۰۴/۰ فرضیه ۶ که نشاندهنده تاثیر مثبت و معنیدار عوامل مربوط به دولت و فعالیتهای عمومی بر قصد خرید محصول ملی است، تایید میگردد.
فرضیه ۷
در آزمون فرضیه ها، فرضیه
۷ که بیان کننده تاثیر مثبت و معنیدار نگرش مصرف کننده نسبت به محصول ملی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر است، دارای ضریب تاثیر ۲۹۰/۰ و سطح معنیداری *** (کمتر از ۰۰۱/۰) میباشد که نشاندهنده تاثیر مثبت و معنیدار نگرش مصرف کننده نسبت به محصول ملی بر قصد خرید محصول ملی است. در نتیجه این فرضیه تایید میگردد.
فرضیه ۸
در آزمون مدل اصلاح شده، فرضیه ۸ که نشاندهنده تاثیر مثبت و معنیدار قصد خرید محصول ملی بر وفاداری محصول ملی است، دارای ضریب تاثیر ۰۶۹/۱ و سطح معنیداری *** میباشد که میتوان بیان کرد قصد خرید محصول ملی بر وفاداری محصول ملی تاثیر مثبت و معنیدار دارد. در نتیجه این فرضیه با توجه به سطح معنیداری تایید میگردد.
۴-۴- تحلیل سایر ابعاد مدل
با توجه به برازش کلی مدل نوبت به برازش جزئی میرسد. در این مرحله نقش هر یک از متغیرهای مشاهدهپذیر برای اندازه گیری متغیرهای پنهان مورد بررسی قرار میگیرد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۴-۱- تحلیل ابعاد عوامل فردی
عوامل فردی دارای ۶ بعد اثر کشورمبدأ، ملیگرایی، تجربه خرید، سبک زندگی، باور اقتصادی و باور مذهبی است. هر۶ بعد عوامل فردی دارای سطح معناداری کمتر از ۰۰۱/۰ میباشند. از بین ۶ مقیاس اثر کشورمبدأ، ملیگرایی، تجربه خرید، سبک زندگی، باور اقتصادی و باور مذهبی، با توجه به مقادیر استاندارد برآورد شده برای پارامترهای لاندا، مقیاس ملیگرایی با ضریب ۷۵۱/۱ دارای بالاترین ضریب تاثیر با نمرات عوامل فردی است و بنابراین وزن بیشتری در محاسبات مربوط به این متغیر پنهان را داراست. پس از آن تجربه خرید با ضریب ۵۴۶/۱ قرار دارد. و باور مذهبی با دارا بودن ضریب ۶۴۷/ ۰دارای کمترین تاثیر بر عوامل فردی است و به همین ترتیب وزن کمتری را در تعریف این متغیر پنهان دارا
میباشد.
جدول ۴-۱۴ ترتیب وزن رگرسیونی ابعاد عوامل فردی و نیز ترتیب ضریب تاثیر ابعاد را مشخص می کند.
جدول ۴-۱۴- ابعاد عوامل فردی و ترتیب ضریب تاثیر ابعاد
ردیف | ابعاد | ضریب تاثیر | سطح معنیداری |
۱ | ملیگرایی | ۷۵۱/۱ | *** |